Bird Aeris 145 MT1893 AXS

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr

ff een fatsoenlijk plaatje

de Schwalbe's op de foto zijn prima banden, maar op een of andere manier ben ik toch meer fan van de dikkere conti's. ze rollen erg goed en zijn een stukje steviger als je de druk wat laat zakken. als het droger wordt gaan ze er weer op denk ik, nu ben ik wat meer "mud clearance" nodig
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dikke bak, hoor :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Die foto verdient de bike zeker. Dikke bak.

Hoe bevalt de overstap van Plus hardtail naar Plus full suspension? Heb je ook vergelijk met 29ers?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Heckler40 schreef: zo 10 februari 2019, 15:43 Die foto verdient de bike zeker. Dikke bak.

Hoe bevalt de overstap van Plus hardtail naar Plus full suspension? Heb je ook vergelijk met 29ers?

Enjoy!!

de overstap valt me wel mee, ik had al een aantal jaar niet meer op een fully gezeten, de laatste was een giant anthem29er
ik zit nog wel beetje te kijken wat ik met de banden doe, de conti's zijn echt super fijn(misschien toch de baron's een kans geven, en de chainstay aan de binnenzijde beplakken met een stevige tape
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

na de in mijn ogen te snel versleten GX eagle cassette, deze maar op de kop getikt, een E13 12speed. Was 75 goedkoper bij bike components dan andere shops, dus maar gehapt
AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr

ook de schwalbe's maar weer in de hoek gegooid, noppen van de mary begonnen in te scheuren, en slijten deed ie ook als de hel, viel me tegen. dus maar weer naar de vertrouwde maxxis minion, met een agressor achter. nog nooi tmee gereden, maar voelt prima aan, en genoeg clearance in de achtervork.
bennog steeds aan het stoeien met de demper, ik krijg hem in de open setting eigenlijk net niet zoals ik hem zou willen, plush zonder dat ie door de veerweg vliegt. in de pedal stand voelt ie wel goed, is er ook goed mee te rijden in het bos, maar door de relatieve hoge lsc niet echt super comfy.(prima mee te rijden hoor)

AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr
AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr

Maar paar passende grips erop
Bird Aeris 9 blurple
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Hele toffe fiets! Mooie maat
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

ja die grips maken hem nu mooi af.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr
AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr

new fork day!!
Bird Aeris 9 blurple
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Nice!!!!

Ben benieuwd naar je ervaring ermee! (Heb zelf een 3 jaarl oude Lyrik die zo onderhand een keer groot onderhoud nodig heeft:D)
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

eerste ritje gehad met de Lyrik, voelt al een heel stijver dan de 34. alleen met mijn domme harses de demper setting compleet verkeerd gezet(had en de hsc en lsc compleet dicht staan)
vork voelde niet slecht, maar wel beetje harsh.
vanavond maar nog keer geprobeerd, token erbij, druk eruit en demping open(hsc dan),lsc half open.
dus wel weer ander koek, nu echt super soepel op kleine stoten,entoch wel goed werstand tegen doorzakken in het middengebied. hij geeft minder veerweg vrij dan de 34 op dezelfde stukken, terwijl hij wel soepeler aanvoelt. eerste idee, topvork!!
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Mooie upgrade zo te horen. :-q
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

ondanks dat de maxxis combi een super set is, is het voor de lokale trails overkill(al vindt ik dat er op een wat dikkere fiets, best dikke banden mogen), en dus maar een setje meer xc gerichte banden erop voor hier in NL.
tijdje zitten twijfelen, nieuwe pirelli, in 27,5 pas leverbaar vanaf juli/augustus
schwalbe heb ik haat liefde mee, en dan meer haat dan liefde.
maxxis had ook gekund maar keer wat anders proberen ook niet verkeerd.
is dus de nieuwe vittoria barzo/mezcal geworden, in 2.35 vallen ze ook mooi op de 33inw velg
AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr

tevens ook de vork een upgrade gegeven. ondanks dat ie het eigenlijk niet verkeerd deed, voelde ik eigenlijk geen verschil in de instellingen van de hsc en lsc tijdens fietsen. ik had al wel begrepen dat de hsc van de lyrik zachter was geworden met de ultimate, maar het mag an mijn wel iets steviger, zelfs met de hsc op max setting. dat was ook zo met de lsc, eigenlijk geen verschil te merken(als ik de lowers liet zakken en alleen aan de demperstang voelde, was er wel degelijk verschil te voelen, maar het kwam er bij mijn gezonde gewicht van bijna 0,1T niet uit.
dus maar even op zoek en bleek dat Push industries een nieuwe demper had gemaakt voor de charger 2/2.1
deze maar besteld en zelf gemonteerd. wat een verschil!!!, nu heb ik instelbereik waar je wat aan hebt en wat je ook voelt. nu zit ik ergens in het midden van het bereik, alles helemaal open en het is ultra soepel, alles aan de max en hij is iets minder stug dan een dichte stand van een rock shox rct vork. verstelbereik voor ieder wat wils!!(snap niet dat ze dit bij RS niet zo kunnen maken dat mensen van 50 tot zeg 100kg een demper hebben die voor hun werkt)
AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr
al met al voelt het steeds beter aan
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Die combinatie bevalt mij erg goed voor xc en als de banden ook heel moeten blijven (dat maakt vooral het verschil met schwalbe)
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

novaterra schreef: do 6 juni 2019, 17:55 tevens ook de vork een upgrade gegeven. ondanks dat ie het eigenlijk niet verkeerd deed, voelde ik eigenlijk geen verschil in de instellingen van de hsc en lsc tijdens fietsen. ik had al wel begrepen dat de hsc van de lyrik zachter was geworden met de ultimate, maar het mag an mijn wel iets steviger, zelfs met de hsc op max setting. dat was ook zo met de lsc, eigenlijk geen verschil te merken(als ik de lowers liet zakken en alleen aan de demperstang voelde, was er wel degelijk verschil te voelen, maar het kwam er bij mijn gezonde gewicht van bijna 0,1T niet uit.
dus maar even op zoek en bleek dat Push industries een nieuwe demper had gemaakt voor de charger 2/2.1
deze maar besteld en zelf gemonteerd. wat een verschil!!!, nu heb ik instelbereik waar je wat aan hebt en wat je ook voelt. nu zit ik ergens in het midden van het bereik, alles helemaal open en het is ultra soepel, alles aan de max en hij is iets minder stug dan een dichte stand van een rock shox rct vork. verstelbereik voor ieder wat wils!!(snap niet dat ze dit bij RS niet zo kunnen maken dat mensen van 50 tot zeg 100kg een demper hebben die voor hun werkt)

al met al voelt het steeds beter aan
Interessant! En klinkt dus als een goede zet.

Nu dus de demper nog... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie