Pace RC529 "Rustbucket"

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Zie 'm nu pas, maar mooie fiets, iconisch merk!

Enjoy! :bier:
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Super mooie bike :-q

Zelf had ik de Nukeproof scout sorry ik bedoel Voldemort in het vizier maar gezien de leveringstijden van jouw "vervanging" ben ik nu ernstig aan het twijfelen.

Misschien een vreemde vraag maar op de liggende achtervork staat links een extra versteviging, waar is dat voor?
2019 Nukeproof Scout
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik neem aan dat die bedoeld is om de mogelijke flex op te vangen die remmen aan die kant (daar zit de remklauw tenslotte) op te vangen. Qua Scout, mijn frame zou aankomen in februari, en dat verwacht ik dus met een week of twee. Mocht je geïnteresseerd zijn in frame-only, kan ik je daar dus aan helpen (XL 29er). Volgens mij moeten nieuwe bestellingen wachten tot juni.... :o

Maar goed, ik dwaal af :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Kapitein Iglo schreef: wo 30 januari 2019, 14:27 Mocht je geïnteresseerd zijn in frame-only, kan ik je daar dus aan helpen (XL 29er). Volgens mij moeten nieuwe bestellingen wachten tot juni.... :o
Juni?! Ik kan best geduldig zijn, maar dat zou mij te gek zijn, ik hoop er toch wel met een maand of zo op rond te crossen. Volgende week ga ik langs bij Next Bike Parts, even overleggen met Martijn.

Ik had graag je frame over genomen maar ik zoek een M hooguit een L.

Toch maar Pace of Bird meenemen in de vergelijking, die Pace is alleen rechtstreeks te bestellen?
2019 Nukeproof Scout
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Martijn heeft inmiddels ook Whyte in zijn assortiment, dat laat zich denk ik beter met Nukeproof vergelijken dan Pace. En anders doet Ragley ook weer leuke dingen sindskort.

Pace is inderdaad alleen rechtstreeks te bestellen. Maar vlgs mij ook grotendeels uitverkocht, nu.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Kapitein Iglo schreef: za 26 januari 2019, 18:18
Demoniac schreef: za 26 januari 2019, 17:39 Ik zou me daar geen zorgen om maken. Mijn ijzeren frames vertonen nog steeds geen roest
Tsja, voor zoiets doorgeroest is... wel een geruststellende gedachte ;)
Als ik een MTB met stalen frame had, nam ik het zeker voor het onzekere.
Ongeveer een jaartje mee rondrijden of zodra je in het frame een vorm van vliegroest ontdekt, even behandelen met dit spul, samen met dit hulpmiddeltje heb je voor 25 piek minder 'Rust' :roll: .
Zelf met succes gebruikt bij het schroot dat gebruikt wordt bij de productie van o.a. Kreidler, Land Rover en Zündapp.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik dacht eigenlijk dat jij met Owatrol op de proppen zou komen ;)

Maar: ik hou het zeker in de gaten!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik heb werkelijk nog nooit een doorgeroest frame gezien, dus dit is echt paniek maken... :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Owatrol ja, uit wanhoop onlosmakelijk verbonden aan het merk Land Rover :D
Is wat mij betreft geen paniek maken hoor maar gewoon wat ík zou doen bij een prachtig stalen frame als dit is, niet meer en niet minder.
En misschien is het inderdaad een volstrekt overbodige actie, die ervaring heb ik bij MTB's niet en zou ik liever voorblijven.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Volgens mij duurt het wel erg lang voor een frame doorroest. Mijn eerste Stumpjumper in 1993 had geen drainage putje en na een aantal maanden kwam ik er pas achter dat er water in mijn frame stond (helaas was dat op het moment dat ik bij mijn ouders mijn bike de trap op tilde met het achterwiel naar beneden en er een straaltje roestwater uit een schroefgaatje uit de achtervork kwam. Vloerbedekking kan overigens veel minder goed tegen roest dan je zou denken :roll: :lol:
2019 Nukeproof Scout
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik ga er niet paniekerig over doen. Maar, zoals altijd met een nieuwe fiets, hou ik de boel gewoon graag goed in de gaten. Net zoals de achternaaf, die is ook nieuw. Net als het omliggende vlechtwerk :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Mijn excuses dat ik bij een spiksplinternieuw juweeltje over roest begon., ik bedoel het goed :-{

Hoe dan ook, een prachtige bike en het lijkt wel alsof stalen frames zo vanaf 2015 elk jaar mooier worden :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kapitein Iglo schreef: wo 30 januari 2019, 16:43 Ik ga er niet paniekerig over doen.
Sterker nog, als ik jou was zou ik nu al een glas water in je frame kiepen en zorgen dat alle gaatje dicht zijn. Water er dus in laten zitten.


Met een beetje mazzel heb je dan over pakweg 15 jaar een goed excuus een nieuwe fiets te kopen!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ook een idee, maar dat nieuwe frame komt er toch wel.
In plaats van afwachten of het gaat roesten, zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen. Gewoon omdat ik toch een soort van zuinig ben op mn spullen.
Deze heb ik tot nu toe in mn ztalen frames gespoten. (1 bus gaat meerdere frames mee)
Afbeelding
Kost 10-15 euro bij de automaterialen handel, incl handig sproeislangetje dat onmisbaar is om het spul aan de binnenkant van je frame te spuiten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wel de bekende mosterd na de maaltijd, want om het aan te brengen moeten vork, crankstel en zadelpen er weer uit.
Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren....
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie