Pace RC529 "Rustbucket"

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dan snap ik het al. In Google Photos had ik de laatst ge-uploade foto's gelinkt, die ik ook al in het album had geplaatst. Ik dacht dat ze een verwijzing naar het album waren, maar de naam van de link is echt anders. Dus vanuit het album de linkjes gegenereerd en voila, in goed Duits!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Kapitein Iglo schreef: ma 11 november 2019, 16:12 Dan snap ik het al. In Google Photos had ik de laatst ge-uploade foto's gelinkt, die ik ook al in het album had geplaatst. Ik dacht dat ze een verwijzing naar het album waren, maar de naam van de link is echt anders. Dus vanuit het album de linkjes gegenereerd en voila, in goed Duits!
Ehh OK dus je moet die link dus in het Duits plaatsen, wil dat werken? :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wiel-Maat schreef: ma 11 november 2019, 16:16
Kapitein Iglo schreef: ma 11 november 2019, 16:12 Dan snap ik het al. In Google Photos had ik de laatst ge-uploade foto's gelinkt, die ik ook al in het album had geplaatst. Ik dacht dat ze een verwijzing naar het album waren, maar de naam van de link is echt anders. Dus vanuit het album de linkjes gegenereerd en voila, in goed Duits!
Ehh OK dus je moet die link dus in het Duits plaatsen, wil dat werken? :winkie:
Dat sowieso :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Mooie plaatjes! Nideggen met een hardtail is wel wat harder werken dan met een fully :p
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Kapitein Iglo schreef: ma 11 november 2019, 16:34
Wiel-Maat schreef: ma 11 november 2019, 16:16

Ehh OK dus je moet die link dus in het Duits plaatsen, wil dat werken? :winkie:
Dat sowieso :lol:
:D
wamske schreef: ma 11 november 2019, 16:48 Mooie plaatjes! Nideggen met een hardtail is wel wat harder werken dan met een fully :p
...ja maar hard werken daar is de Kapitein natuurlijk niet vies van. Dat zie je bv ook aan zijn noeste arbeid als trailcrew vrijwilliger op de UHR. Waar ik zelf ook lid van ben, maar lang niet zo actief. Maar dat heeft meer met mijn geologische ligging t.o.v. de UHR te maken; ik woon daar nl. niet echt in de buurt. ;)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik vond het qua werken in Nideggen reuze meevallen. Natuurlijk doe ik het iets rustiger dan anderen die wel een fully hebben, maar ik denk dat ik van dit groepje er maar eentje voor me hoef te laten in de afdaling. Maar die heeft sowieso een wat betere skill-set dan ik... :D
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Kapitein Iglo schreef: ma 11 november 2019, 17:10 Ik vond het qua werken in Nideggen reuze meevallen. Natuurlijk doe ik het iets rustiger dan anderen die wel een fully hebben, maar ik denk dat ik van dit groepje er maar eentje voor me hoef te laten in de afdaling. Maar die heeft sowieso een wat betere skill-set dan ik... :D
Ik heb ook een heel goeie skil-set maar die is toch wel wat zwaar om altijd helemaal mee te nemen...

Afbeelding

:winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het wordt weer tijd voor een klein servicebeurtje - en daar hoort ok dropper-onderhoud bij. De CB Highline die ik heb schrijft voor dat je de kraag losdraait en daaronder smeert met het vet dat erbij wordt geleverd. Dat is weer voldoende voor een hoop probleemloze kilometers. Nu is dat vet bij mij op - is zoiets nog een speciaal lithiumvet ofzo? Kan ik misschien mijn onvolprezen pot Galli lagervet aanspreken? Of misschien het potje vet voor DTSwiss ratchets...? Dat is wat lichter vermoed ik.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik smeer er soms wat dunnig lagervet op maar hij is hierna wel geëxplodeerd waardoor ik de helft van mijn endeldarm moet missen. Maar goed dat kan een freak accident zijn geweest natuurlijk.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Kapitein Iglo schreef: do 6 februari 2020, 08:59 Het wordt weer tijd voor een klein servicebeurtje - en daar hoort ok dropper-onderhoud bij. De CB Highline die ik heb schrijft voor dat je de kraag losdraait en daaronder smeert met het vet dat erbij wordt geleverd. Dat is weer voldoende voor een hoop probleemloze kilometers. Nu is dat vet bij mij op - is zoiets nog een speciaal lithiumvet ofzo? Kan ik misschien mijn onvolprezen pot Galli lagervet aanspreken? Of misschien het potje vet voor DTSwiss ratchets...? Dat is wat lichter vermoed ik.
Ik heb hier nog zo`n half "worstje" van dat orginele spul liggen, heb het idee dat dat wat dikker is dan lagervet.
Maar goed, dat lijkt me geen kwaad kunnen. Hooguit dat je sneller moet smeren.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Thanks mannen. Ik zag dat RockShox Butter ook goedgekeurd wordt door CB, op hun site. Volgens mij heb ik dat ook nog ergens...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Alweer even geleden dat ik wat met de Pace deed, maar het is tijd voor een upgrade. Ik heb er een 140mm 2021 Revelation ingezet - Boost, ditmaal. Heb voor het voorwiel een Boost-conversiesetje naar 15x110 gekocht van Now8. Daar zitten twee spacers bij, om de endcaps aan te vullen tot 110.

Nu is het een DT Swiss 350 naafje. Iemand enig idee of er DT endcaps bestaan die een non-boost naaf passend kunnen maken voor boost (dus beide 5mm langer)? Ik zag met een Googletje zo gauw niks.

Op zich is het wel te doen met die ringen, maar alles wat je niet kwijt kunt raken is fijner…
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ah de Pace, Long time no see, plaatje zou leuk zijn 8)

Heb nog steeds een zwak voor Pace, maar zelf vooral met de vorken gereden. En sorry ik weet niets van DT, heb alleen spaken van ze. Wel heb ik ook een Boost conversie (achter) wiel met spacers in gebruik, werkt prima maar idd niet ideaal. Vond toen uit dat er niet veel Boost conversie doppen voor naven zijn, enkel spacers.

Succes!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Plaatje volgt zeker als ik klaar ben! Achter was-ie al boost, en de nieuwe vork is ook gewoon zwart dus niet heel anders dan-ie was. Maar: plaatje komt!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

wel een beetje prijzig en 6bolt
vlg mij hebben ze ook zoiets voor centerlock , Jelle van JustPedal kan ze ook leveren

https://www.bike-components.de/en/MRP/B ... lt-p56343/
Plaats reactie