Pace RC529 "Rustbucket"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10365
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
In het echt nog mooier en snel als de bliksem ! Kom 'm maar eens uitlaten in het Zuiden.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Met de tong in m'n spaken ja... maar ik kom graag een keertje naar het zuiden
Leuk je ontmoet te hebben, was een waar "feestje"
Leuk je ontmoet te hebben, was een waar "feestje"
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ik kan er elke dag naar kijken;).
Maar toch ff kijken naar je video
Maar toch ff kijken naar je video
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ff gekeken, niks wat ik nog niet wist. Wel de eerste keer dat ik de 27,5/29 combi qua wielen erin zie. Voegt denk ik weinig toe. Jammer dat ze die stem in 35mm maken en nog niet in 31.8.
Pace mailde me nog of ik een blogje wil schrijven over de mijne en of ze m’n foto’s mogen gebruiken. Ik ga m’n Engels maar even afstoffen
Pace mailde me nog of ik een blogje wil schrijven over de mijne en of ze m’n foto’s mogen gebruiken. Ik ga m’n Engels maar even afstoffen
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 377
- Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
- Mijn mountainbike: Hightower LT CC
Yoe doe dèt!Kapitein Iglo schreef: ↑do 2 mei 2019, 07:34 Pace mailde me nog of ik een blogje wil schrijven over de mijne en of ze m’n foto’s mogen gebruiken. Ik ga m’n Engels maar even afstoffen
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
I diddit. Benieuwd of ze er iets mee gaan doen
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Extreme Biker
- Berichten: 514
- Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
- Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10
Ik vind de 27.5+ achter heerlijk comfortabel tov de 29x2.25 die er anders in zit.Kapitein Iglo schreef: ↑do 2 mei 2019, 07:34 Ff gekeken, niks wat ik nog niet wist. Wel de eerste keer dat ik de 27,5/29 combi qua wielen erin zie. Voegt denk ik weinig toe.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.
Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ik heb qua comfort op dit moment ook niks te klagen. Het rechtvaardigt in elk geval geen kosten om het eens uit te proberen
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Ik rij ook 27/29 en beide plus met starre vork. Voorkant plus voor compfort.
Dit was eerst geboren enkel om de geo te compenseren maar het rijd wel lekker speels vind ik zelf.
Zelf kan ik weinig met de nieuwe long/slack geo dus het idee om ook een Pace te kopen van mijn vakantiegeld is niet meer aan de orde.
Jammer maar bepaart me weer een nieuwe wielset
Dit was eerst geboren enkel om de geo te compenseren maar het rijd wel lekker speels vind ik zelf.
Zelf kan ik weinig met de nieuwe long/slack geo dus het idee om ook een Pace te kopen van mijn vakantiegeld is niet meer aan de orde.
Jammer maar bepaart me weer een nieuwe wielset
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Dan blijft dit voorlopig maar de enige Pace RC529 in NL
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ik herhaal het nog maar een keertje: je komt verder met een hardtail dan je in eerste instantie zou denken. Het was weer tijd voor Enduro One in Winterberg afgelopen weekend. Met een aantal maatjes in Hotel Winterberg onze intrek genomen en vanaf vrijdagmiddag t/m gisteren stond alles in het teken van enduro. De vuurdoop van de Pace. In Walporzheim had ik 'm al een beetje aan de tand gevoeld, maar als de klok tikt, is het toch anders.
De Blackline, stage 1, blijft toch mijn Angstgegner. Onterecht zou blijken, maar zo voelt het wel. Toen op zaterdag de officiële training van start ging, was het meteen file op de Blackline en heel veel valpartijen. Ik bleef overeind maar had wel voetjes aan de grond nodig. En doorrijden ging niet helaas. Stages 2 en 8 (proloog) gingen bijna vlekkeloos. Maar we wisten wat ons te wachten stond en qua training was het dus prima. Toch knaagde het en uiteindelijk deden we vlak voor de training sloot de Blackline nog een keer. Yes! Voelde een stuk beter. Alleen de proloog nog - en dat kon pas om half zes 's avonds (dat krijg je als je voor één evenement en niet de serie inschrijft en daarom een hoog startnummer heb).
Snel rijden van de proloog is daarom prettig: dan mag je dus eerder starten op de wedstrijd op zondag en je rijdt meteen tussen mensen die dezelfde tijd reden.
Hier kwam de Pace best wel tot z'n recht. Het begin van Stage 8 is heel erg wortelig, daarna volgt er een uphill section en daarna weer wortelswortelswortels. Gewoon eroverheen rammen is het devies. Het eind van deze sectie draait haaks het bos uit, en gaat over naar 100m gras voor de finish. Blaffen met die bak dus! Ik wist 'm naar 45km/h te trekken en dan komt de 30T voor mij dus net te kort (maar voor de rest is de 30-50 combi echt lekker hier). Longen uit m'n lijf maar het zat erop. Uiteindelijk 2:01:14 gereden op de proloog, goed voor een starttijd ruim voor de middag, om 11:00. Stuk vroeger dan vorig jaar.
Ik reed er overigens, deels uit luiheid omdat ik niet wilde wisselen, maar ook omdat ik zag dat het droog zou blijven, gewoon met m'n Nobby Nic Speedgrip vóór, en de Rock Razor achter. Prima combi voor deze omstandigheden! Ik denk dat er van de meer dan 700 deelnemers ongeveer 5 met een HT reden. Eén Hollander, van Bikeplanet, reed op een stalen Honzo, en die bleef ik steeds net voor. Voor de rest was het een carbonnen geweld van fullies met 160-170mm veerweg.
Op zondag toch weer racezenuwen, ook al was het vertrouwen er al op zaterdag. Na de start om 11:00 was het meteen tijd voor de blackline. Ik hoefde niet lang te wachten maar raakte al even aan de praat met een Duitser op een dikke Santa Cruz. Keek me wat ongelovig aan toen-ie zag dat ik op een HT eraf ging. En eraf ging ik! Nee, niet snel, maar wel vol vertrouwen en aangemoedigd door het publiek "JAAAAA HARDTAIL JUNGEEEE!!!!" ging het gewoon soepel - voor mijn doen. Veerweg van 130mm niet eens volledig gebruikt, wel bijna, dus die vork stond prima voor dit terrein. En de lengte van de Pace was eerder een voordeel dan een nadeel qua gewichtsverdeling. Steile switchbacks zitten er niet in, wel flinke drops en off-camber wortelsecties waar je "Sie" tegen zegt. De Duitser had een schuivertje gemaakt en ik was klaar voor de volgende stages. We zouden de rest van de stages samen verder rijden. Stage 2 had één lastig stukje, wist ik uit de training: een dikke wortel met een kuil ervoor, gevolgd door een stammetje met daarachter een naar rechts bergaf lopende wortel. Risico was - en dat gebeurde in de training - dat je door de kuil en wortel stil kon vallen en daarna te weinig vaart had om goed over het stammetje en de off camber wortel te komen, waarop je voorwiel weg kon glijden. Links hoog blijven was de oplossing, en nu deed ik dat dus ook. Hoppa, nailed it.
Stage 3 was eigenlijk het saaist, stage 4 was wel weer heel gaaf, stage 5 had de tables en mega kombochten, maar teveel springen wilde ik niet, ik wilde laag blijven en dat lukte goed. Op stage 5 wel wat tijd verspeeld door de uitgesleten off camber bocht aan het begin. Voetje aan de grond, kost al gauw twee seconden denk ik. Stage 6 was geneutraliseerd door een uitgevallen timer, wel jammer, maar wel als een soort treintje met wat maten kunnen rijden. Dat was dan wel weer mooi en van vorig jaar wist ik dat stage 7 me wel lag. Nu ook weer, mooie wortelsecties, een listig bruggetje met los grind erachter en het venijn zat 'm weer in de staart met off-camber wortels. Die hebben ze best veel daar. Als het nat was geweest, was het een slachting, denk ik.
En dan stage 8 alweer, ging veel sneller dan vorig jaar allemaal, volgens mij. Eerst nog een hele lange klim over de skihelling omhoog (ja, ik heb gelopen), en nog één keer vlammen. Publiek was er weer klaar voor en zweept je op in het bos. Nog één keer die wortels aanvallen, nog één keer alles geven op de grassectie en stop de tijd. Proloog deed ik helaas één seconde sneller maar de beentjes wilden niet meer. En het was meer dan 25 graden, dat hielp ook niet mee.
Nog anderhalf a twee uur wachten op de rest was geen straf, met een witbiertje in het zonnetje. Dat smaakt naar meer, en zo'n wedstrijdje ook. Probeer het maar eens, LTHT-rijders - je doet niet onder voor de rest!
Diep gaan op de laatste stage. Ze waren niet de enigen hier.
De Blackline, stage 1, blijft toch mijn Angstgegner. Onterecht zou blijken, maar zo voelt het wel. Toen op zaterdag de officiële training van start ging, was het meteen file op de Blackline en heel veel valpartijen. Ik bleef overeind maar had wel voetjes aan de grond nodig. En doorrijden ging niet helaas. Stages 2 en 8 (proloog) gingen bijna vlekkeloos. Maar we wisten wat ons te wachten stond en qua training was het dus prima. Toch knaagde het en uiteindelijk deden we vlak voor de training sloot de Blackline nog een keer. Yes! Voelde een stuk beter. Alleen de proloog nog - en dat kon pas om half zes 's avonds (dat krijg je als je voor één evenement en niet de serie inschrijft en daarom een hoog startnummer heb).
Snel rijden van de proloog is daarom prettig: dan mag je dus eerder starten op de wedstrijd op zondag en je rijdt meteen tussen mensen die dezelfde tijd reden.
Hier kwam de Pace best wel tot z'n recht. Het begin van Stage 8 is heel erg wortelig, daarna volgt er een uphill section en daarna weer wortelswortelswortels. Gewoon eroverheen rammen is het devies. Het eind van deze sectie draait haaks het bos uit, en gaat over naar 100m gras voor de finish. Blaffen met die bak dus! Ik wist 'm naar 45km/h te trekken en dan komt de 30T voor mij dus net te kort (maar voor de rest is de 30-50 combi echt lekker hier). Longen uit m'n lijf maar het zat erop. Uiteindelijk 2:01:14 gereden op de proloog, goed voor een starttijd ruim voor de middag, om 11:00. Stuk vroeger dan vorig jaar.
Ik reed er overigens, deels uit luiheid omdat ik niet wilde wisselen, maar ook omdat ik zag dat het droog zou blijven, gewoon met m'n Nobby Nic Speedgrip vóór, en de Rock Razor achter. Prima combi voor deze omstandigheden! Ik denk dat er van de meer dan 700 deelnemers ongeveer 5 met een HT reden. Eén Hollander, van Bikeplanet, reed op een stalen Honzo, en die bleef ik steeds net voor. Voor de rest was het een carbonnen geweld van fullies met 160-170mm veerweg.
Op zondag toch weer racezenuwen, ook al was het vertrouwen er al op zaterdag. Na de start om 11:00 was het meteen tijd voor de blackline. Ik hoefde niet lang te wachten maar raakte al even aan de praat met een Duitser op een dikke Santa Cruz. Keek me wat ongelovig aan toen-ie zag dat ik op een HT eraf ging. En eraf ging ik! Nee, niet snel, maar wel vol vertrouwen en aangemoedigd door het publiek "JAAAAA HARDTAIL JUNGEEEE!!!!" ging het gewoon soepel - voor mijn doen. Veerweg van 130mm niet eens volledig gebruikt, wel bijna, dus die vork stond prima voor dit terrein. En de lengte van de Pace was eerder een voordeel dan een nadeel qua gewichtsverdeling. Steile switchbacks zitten er niet in, wel flinke drops en off-camber wortelsecties waar je "Sie" tegen zegt. De Duitser had een schuivertje gemaakt en ik was klaar voor de volgende stages. We zouden de rest van de stages samen verder rijden. Stage 2 had één lastig stukje, wist ik uit de training: een dikke wortel met een kuil ervoor, gevolgd door een stammetje met daarachter een naar rechts bergaf lopende wortel. Risico was - en dat gebeurde in de training - dat je door de kuil en wortel stil kon vallen en daarna te weinig vaart had om goed over het stammetje en de off camber wortel te komen, waarop je voorwiel weg kon glijden. Links hoog blijven was de oplossing, en nu deed ik dat dus ook. Hoppa, nailed it.
Stage 3 was eigenlijk het saaist, stage 4 was wel weer heel gaaf, stage 5 had de tables en mega kombochten, maar teveel springen wilde ik niet, ik wilde laag blijven en dat lukte goed. Op stage 5 wel wat tijd verspeeld door de uitgesleten off camber bocht aan het begin. Voetje aan de grond, kost al gauw twee seconden denk ik. Stage 6 was geneutraliseerd door een uitgevallen timer, wel jammer, maar wel als een soort treintje met wat maten kunnen rijden. Dat was dan wel weer mooi en van vorig jaar wist ik dat stage 7 me wel lag. Nu ook weer, mooie wortelsecties, een listig bruggetje met los grind erachter en het venijn zat 'm weer in de staart met off-camber wortels. Die hebben ze best veel daar. Als het nat was geweest, was het een slachting, denk ik.
En dan stage 8 alweer, ging veel sneller dan vorig jaar allemaal, volgens mij. Eerst nog een hele lange klim over de skihelling omhoog (ja, ik heb gelopen), en nog één keer vlammen. Publiek was er weer klaar voor en zweept je op in het bos. Nog één keer die wortels aanvallen, nog één keer alles geven op de grassectie en stop de tijd. Proloog deed ik helaas één seconde sneller maar de beentjes wilden niet meer. En het was meer dan 25 graden, dat hielp ook niet mee.
Nog anderhalf a twee uur wachten op de rest was geen straf, met een witbiertje in het zonnetje. Dat smaakt naar meer, en zo'n wedstrijdje ook. Probeer het maar eens, LTHT-rijders - je doet niet onder voor de rest!
Diep gaan op de laatste stage. Ze waren niet de enigen hier.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Je bent gewoon aandachts-geil dat je op een HT blijft rijden
Maar weer lekker bezig geweest Enig idee wat je overall bent geworden?
Maar weer lekker bezig geweest Enig idee wat je overall bent geworden?
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ik heb eerlijk gezegd geen idee Lars, daar moet ik nog naar kijken. Ik zal wel ergens bij de laatste 20% zitten ofzo.
Edit: 53e van de 90 in mijn klasse. Maar dat is een rare klasse, de Guestklasse. Daarin rijdt van alles. Ik geloof niet dat er een mogelijkheid is om het op totaaltijd te filteren, maar even scannend op https://timing.sportident.com/live/e1/ zie ik dat ik één Pro-rijder achter me liet . Voor de rest weer een leuke middenmoot
Edit: 53e van de 90 in mijn klasse. Maar dat is een rare klasse, de Guestklasse. Daarin rijdt van alles. Ik geloof niet dat er een mogelijkheid is om het op totaaltijd te filteren, maar even scannend op https://timing.sportident.com/live/e1/ zie ik dat ik één Pro-rijder achter me liet . Voor de rest weer een leuke middenmoot
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7