Transition Patrol - ''The Hulk'' #Tekoop

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Nieuw jaar, nieuwe bike :roll: .. Eigenlijk had ik hem al even, maar hij is nu pas klaar en dus tijd voor een nieuw plaatjestopic.

Een Transtion Patrol dus, sommigen denken misschien: heeft die Kabookie geen Orange Five...? Nou niet meer dus. Die heb ik stiekem vorig jaar als los frame buiten het forum om verkocht aan.. iemand hier op het forum :lol:.

Eigenlijk ontstond de gedachte over een nieuwe bike door m'n Nordest Bardino. Ik had die opgebouwd als capabele allrounder, geschikt voor de lokale rondjes en wat spielerei erbij. De Bardino bevalt goed, hij is behoorlijk lang, slack en laag. Eerst voelde dit nogal lomp en moest ik wennen aan het stuurgedrag. Eenmaal gewend, merkte ik dat de Bardino meer vertrouwen gaf dan de Orange, dit terwijl ze beiden 150mm veerweg aan de voorkant hebben en de Orange natuurlijk ook nog aan de achterkant. M'n idee was altijd om twee fietsen te hebben, een waarmee ik vooral in NL rijdt en een waarmee ik vooral in het buitenland rijd. De Bardino was de fiets voor in Nederland en gaf me het gevoel meer fiets te willen dan de Orange voor in het buitenland. Met meer bedoel ik een fiets meer richting het enduro-segment, met meer veerweg, reserves en bijbehorende geometrie.

Na wat speuren kwam ik de hoofdrolspeler van dit topic met een erg leuke korting tegen bij dezelfde shop in Engeland als waar de Orange vandaan kwam. De reis van Engeland naar Nederland is twee maal afgelegd door dit groene monster. Dat kwam door een geweldige medewerking van DPD (NOT!). Uiteindelijk kwam DHL hem meer dan een maand na bestellen afleveren. Ik had bedacht het grootste gedeelte van de parts over te zetten van de Orange, aangezien die als frame was verkocht. Toch zijn er gaandeweg behoorlijk wat spulletjes uitgewisseld voor iets anders (zo gaat dat.. :roll: )

De build is nu op een nieuwe ketting na (die is net te kort) klaar. Ik hoop 'm veel te gaan gebruiken buiten Nederland. De eerste serieuze trip zal in maart zijn, dan heb ik met twee andere forumleden een georganiseerde trip van Basque MTB nabij Ainsa/Zona Zero geboekt. Voor wie hier geen beeld bij heeft en dat wel wil hebben: Basque MTB en een filmpje van McTrail Rider. Het is de bedoeling om hem hiervoor nog een keertje mee te nemen richting de Ardennen, om alvast wat meer gevoel erbij te krijgen.

Speclist:

Frameset
  • Frame: Transition Patrol L 2018 SBG in Ponderosa Green
  • Shock: FOX DPX2 Performance Elite 205x65
  • Fork: FOX Float 36 Performance GRIP 170mm 37mm offset
  • Headset: Nukeproof
  • Seatclamp: Chromag NQR Purple 35mm
Wheelset
  • Hubs: Hope Pro IV Boost black
  • Rims: Spank Oozy Trail 345
  • Spokes: DT Swiss Competition
  • Nipples: DT Swiss brass
  • Front tire: Maxxis Minion DHF 2.6 WT 3C EXO TR OEM
  • Rear tire: Maxxis Minion DHF 2.6 WT 3C EXO TR OEM > Bontrager SE4 2.6
  • Insert rear: Huck Norris DH
  • Sealant: Stans
Groupset
  • Crankset: RaceFace Aeffect 170mm
  • Chainring: Blackspire 32t Purple
  • Shifter: SRAM GX Eagle Gripshift >GX Eagle Single Click
  • Rear derailleur: SRAM GX Eagle
  • Cassette: SRAM GX Eagle
  • Chains: 2x KMC X12
Brakes
  • Front brake: Hayes Dominion A4
  • Rear brake: Hayes Dominion A4
  • Front disc: Hayes D-Series 203mm
  • Rear disc: Hayes D-Series 180mm
Cockpit
  • Handlebars: Chromag Cutlass 780mm
  • Stem: Chromag Ranger V2 30mm purple > 40mm
  • Grips: Ergon GA2 > DMR Death Grip
  • Seatpost: OneUp 170mm dropperpost
  • Seatpost clamp: Chromag
  • Seatpost remote: Wolf Tooth
  • Saddle: Ergon SMC4-M
  • Pedals: OneUp Composite / Crank Brothers Mallet E LS
  • Mudguard: Mudhugger short > Syncros Trail Fender
Pictures:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kabookie op za 16 november 2019, 17:41, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Zo uit het niets :D

Mooi ding en ondanks dat groen niet mijn kleur is vind ik hem met dat paarse gewoon mooi. Aparte remkeuze, zie je niet vaak hier.

Hopelijk ga je de Bardino onbewust niet stiekem links laten liggen
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Klopt Victor, de remmen zijn voor mij ook nog een beetje een vraagteken.
Kon het toch niet helemaal vinden met de Hope remmen en toen deze voorbij kwamen voor de prijs die ik tweedehands terugkreeg voor de Hopes, kon ik het niet laten. Eerste indruk is in ieder geval erg positief! Korte en heel lichte vrije slag met vervolgens een duidelijk bijtpunt.
De remmen hebben ook een aantal bijzondere, maar erg handige features.
  • Als eerste de kleine inbusjes die je ziet op de foto van de remklauw. Hiermee wordt het kinderlijk eenvoudig om de remklauw perfect sleepvrij te monteren. Door ze in te draaien raak je op den duur de bout, waardoor de remklauw beweegt. Je monteert dus net als normaal de remklauw met de bouten lichtjes aangedraaid en stelt het vervolgens verder af door de inbusjes in te draaien.
  • Het andere mooie is dat er twee bleedports zitten in elke remklauw. Je kunt dus bleeden vanaf de remhendel naar remklauw, maar ook enkel de remklauw met twee spuiten op elke bleedport aangesloten.
De Bardino zal nog steeds de meeste kilometers maken hoor :-q
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Errug mooi en ook verrassend :-q

Mooie aanvulling op de bardino, ook zeker het verhaal om weer wat nieuws aan te schaffen :-q
Just do Ti, or did i die?
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Jaa dasr istie dan eindelijk😁
Mooi frame, mooie specs wat wil je nogmeer😎
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Kabookie schreef: zo 3 februari 2019, 20:48 Klopt Victor, de remmen zijn voor mij ook nog een beetje een vraagteken.
Kon het toch niet helemaal vinden met de Hope remmen en toen deze voorbij kwamen voor de prijs die ik tweedehands terugkreeg voor de Hopes, kon ik het niet laten. Eerste indruk is in ieder geval erg positief! Korte en heel lichte vrije slag met vervolgens een duidelijk bijtpunt.
De remmen hebben ook een aantal bijzondere, maar erg handige features.
  • Als eerste de kleine inbusjes die je ziet op de foto van de remklauw. Hiermee wordt het kinderlijk eenvoudig om de remklauw perfect sleepvrij te monteren. Door ze in te draaien raak je op den duur de bout, waardoor de remklauw beweegt. Je monteert dus net als normaal de remklauw met de bouten lichtjes aangedraaid en stelt het vervolgens verder af door de inbusjes in te draaien.
  • Het andere mooie is dat er twee bleedports zitten in elke remklauw. Je kunt dus bleeden vanaf de remhendel naar remklauw, maar ook enkel de remklauw met twee spuiten op elke bleedport aangesloten.
De Bardino zal nog steeds de meeste kilometers maken hoor :-q
Thanks voor de info over de remmen. Ze lijken me inderdaad interessant, al is het omdat niemand ze heeft. Daar houd ik wel van :)
NeLite
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 december 2018, 00:03

Mooi frame en met deze kleuren combi helemaal gaaf!
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Dikke bike.......daar ga je zekers plezier van beleven in en om Ainsa!

P.S. ik ga een week eerder :winkie:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Long, low & slack 8) Aan kleur in ieder geval geen gebrek...

Is de protectie folie een dedicated set of heb je die zelf van universeel spul geknipt?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Gaaf Rutger! Veel plezier alvast :-q :-q
cheeta schreef: zo 3 februari 2019, 23:24 Long, low & slack 8) Aan kleur in ieder geval geen gebrek...

Is de protectie folie een dedicated set of heb je die zelf van universeel spul geknipt?
@Cheeta, dit is zelf geknipt spul
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Erg gaaf, mooi de kleurencombinatie tot in details uitgevoerd :D
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Ziet er goed uit hoor, zal hem vast snel in het echt zien :) :-q
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Transitions zijn toch wel erg mooie bikes :winkie: :winkie: :winkie: :winkie:
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Dikke bak hoor :-q

Veel plezier ermee :winkie:
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Lekker hoor :-D
Plaats reactie