Quarantainetijd=projectentijd?

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

kan de F5 nooit vinden op mijn Mac :roll:
Geo van de meeste fietsen ontloopt elkaar niet zoveel uiteraard, paar extremen daargelaten.
Ik zou, zeker met jouw postuur :kiss: , voor de 42mm onderbuis gaan (mijn custom pANTher wordt zelfs 50mm). Zeker met een wat langer frame wordt dat wat stabieler.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Qua stijfheid ga je in staal (itt dat lichte doch slappe titanium ;-) )meer dan genoeg hebben aan 38, maar nu je niet aan een 39mm bracketpot vastzit zou ik ook voor de 42 gaan. Past mooi op je Pinion behuizing én kleed de berijder slank af. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

suravida schreef: zo 29 maart 2020, 20:10 Qua stijfheid ga je in staal (itt dat lichte doch slappe titanium ;-) )meer dan genoeg hebben aan 38, maar nu je niet aan een 39mm bracketpot vastzit zou ik ook voor de 42 gaan. Past mooi op je Pinion behuizing én kleed de berijder slank af. :-q
:winkie:

Nou, maar een Ø42 buisje bestellen dan. Als het goed is gaat dat net met het voorhanden spul. Dat is dan een voordeel van die Pinion bracket.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

suravida schreef: zo 29 maart 2020, 20:10 Qua stijfheid ga je in staal (itt dat lichte doch slappe titanium ;-) )meer dan genoeg hebben aan 38, maar nu je niet aan een 39mm bracketpot vastzit zou ik ook voor de 42 gaan. Past mooi op je Pinion behuizing én kleed de berijder slank af. :-q
Bij een 39mm bracket pot kun je de 42mm buis mooi ovaliseren voor nog wat extra bracket stijfheid :-q

En ik heb genoeg staal gereden, met mijn 100+ kg, om te weten dat je dia extra diameter wel merkt hoor, zeker bij een XL en L frames
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Goed bezig man.

Over banden, welke maat heb je in gedachten?

Ik lees net op de vorige bladzij dat je overweegt om Fat Be Nimbles to monteren. En ik schrijf net daarvoor in Monkey zijn topic dat ik een setje in 3.0 heb gehad, dramatisch, voor mij werkten ze niet. Zijn heel erg licht voor de maat, maar gaven nul vetrouwen op de trail. De sidewals waren heel dun, (te dun?).

Ik heb er ook 2 uitgescheurd net boven de hieldraad met drukken die ik niet lager durfde zetten dan in mijn Racing Ralph 2.4's. YMMV.
Eigenlijk Panaracer onwaardig, misschien hebben ze de constructie ook aangepast, maar ik heb mijn ervaringen nooit terug gemeld.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Tnx Heck.

In dit frame past 29x 2.8. En over de panaracer lees ik ook goede verhalen. Maar het is de lichtste band in die maat, en gezien mijn gewicht zal ik ze vrij hard moeten zetten. Niet de meest handige combo misschien

Kwa onderbuis is het terugschakelen naar een stuk 38mm cv-pijp misschien wel te veel van het goede.
Ik heb zowel met Race als mtb altijd op van die heerlijk torsiestijve en lichte aluminium frames gereden, en dan raak je toch verwend...
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

ik kom op de zanderige rondjes prima rond op de niet al zware RoRo Snakeskin in 2.8, heb daar op de afdaling na de zigzagklim een vd snelste tijden staan op dat bandje :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

De RoRo is er alleen niet in 29x2.8. Maar er zijn meer oplossingen in dat genre. En misschien blijf ik wel bij een 2.6. De Ozone 30 velgen zijn 30mm inwendig, en daar past een ideale breedte op. Waarschijnlijk is dat geen 3.0
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Heb ik toch een update wakker geroepen? 8)
Gaaf project!
baron062 schreef: zo 29 maart 2020, 20:19
suravida schreef: zo 29 maart 2020, 20:10 Qua stijfheid ga je in staal (itt dat lichte doch slappe titanium ;-) )meer dan genoeg hebben aan 38, maar nu je niet aan een 39mm bracketpot vastzit zou ik ook voor de 42 gaan. Past mooi op je Pinion behuizing én kleed de berijder slank af. :-q
:winkie:

Nou, maar een Ø42 buisje bestellen dan. Als het goed is gaat dat net met het voorhanden spul. Dat is dan een voordeel van die Pinion bracket.
Misschien combineren met een streepje in de breedte?
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Mooi om beweging te zien in dit project Dries, ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
wamske schreef: ma 30 maart 2020, 08:07
Misschien combineren met een streepje in de breedte?
Leg eens uit;)
'BUILT not Bought '
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik ook Marius. Het speelt al een tijdje, ik wil nu resultaat! Wel zelf een TIG gekocht, dus ook in de garage kan ik iets doen.

@Wamske, dat hoeft niet altijd te werken...

Afbeelding

FYI, dit ben ik niet....
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

baron062 schreef: ma 30 maart 2020, 14:49 FYI, dit ben ik niet....
Oh, ik dacht al, die Dries is flink afgevallen :winkie: :winkie: :winkie: :kiss:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

😭😭😭😭😭 🖕🖕 😘
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

baron062 schreef: ma 30 maart 2020, 14:49 Ik ook Marius. Het speelt al een tijdje, ik wil nu resultaat! Wel zelf een TIG gekocht, dus ook in de garage kan ik iets doen.
O kijk aan, wat voor apparaat heb je?
'BUILT not Bought '
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Een wat bekendere chinees: Jasic TIG 200P AC/DC Digital. Let's rock!

Van wat ik er van lees levert dit merk voor het geld prima trafo's. En 5 jaar garantie...
Ik kon de verleidng niet weerstaan om een AC/DC trafo te kopen, ook daar weet ik wel wat projectjes voor. https://www.jasic.co.uk/tig-200p-digita ... ter-welder

Inclusief pedaal. Verder nog weinig extra accesoires behalve het noodzakelijk. Ik moet nog wel even goed spelen met de pulssettings, ik heb het idee dat dat mij wel iets gaat brengen. Was het niet gewend.

Ik heb nog wat basismateriaal voor heatsinks en purgedoppen liggen, dus eerst maar eens een draaisessie bij RIH
Plaats reactie