Quarantainetijd=projectentijd?

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Maarre, heeft iemand van mijn gewaardeerde medeframebouwers nog een 42mm buisje in het rek liggen? Mooi staaltje, met de gebruikelijke wandiktes? 0.7-0.5-0.7? Of 0.8-0.5-0.8?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Leuk project !

Ik heb ook het volste vertrouwen in de Baron.
Tot nu toe was ik erg onder de indruk van al zijn fietsen, al dan niet zelf gemaakt :-q

DVO Sapphire niet wat ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Zeker! Als jij mij even van een Pike af helpt!?

Edit: ik zie dat de Saphire 44mm sprong heeft. Ik heb liever iets meer.
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Nice! Een kleinere variant heb ik ooit eens geprobeerd bij een marktplaatsverkoper maar vertrouwde het zaakje niet erg dus verder vezocht toen. Prima apparaatje denk ik zo👍🏻
Ik heb evt nog wel wat pulse instellingen voor je (van Swarf gehad, Fiveland gebruikt deze ook, hun talent en vaste hand kreeg ik er helaas niet bij;)

Een deel van mijn heatsinks moeten ook op de schop, te dik materiaal leverde het tegenovergestelde op van wat je eigenlijk wil bereiken, dus las momenteel zonder. Niet te zware voet hebben dus..

Ik heb geen 42 buis voor je liggen, maar zie dat Columbus ZONH12670 net wel/niet lijkt te passen in je ontwerp?
'BUILT not Bought '
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

De pulsinstellingen zijn altijd welkom!

Ik heb mijn eerste paar raceframes inmiddels gelast, maar zonder heatsinks of purge. Reynolds raad het niet purgen trouwens niet af. Maar beter is het wel. Finetunetijd!
Zo'n Columbusbuis zou ik zeker kunnen gebruiken. Ik heb wel het idee dat de verkrijgbaarheid achteruit giert. Veel "out-of-stock"
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

@ baron, er staat RIH op de fiets, nu staat me iets bij dat je daar tegen aan schuurde, probeer je met dit project ook RIH weer wat leven in te blazen?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

38m, 820mm 0.9-0.6 heb ik wel voor je liggen als het echt nijpend wordt.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

hendrikjan schreef: di 31 maart 2020, 10:11 @ baron, er staat RIH op de fiets, nu staat me iets bij dat je daar tegen aan schuurde, probeer je met dit project ook RIH weer wat leven in te blazen?
Als moderator kan ik het niet maken actief reclame voor RIH te maken, maar RIH is inderdaad weer in de lucht. En daar ben ik bij betrokken als framebouwer.

En daar laat ik het bij.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

baron062 schreef: di 31 maart 2020, 10:38
hendrikjan schreef: di 31 maart 2020, 10:11 @ baron, er staat RIH op de fiets, nu staat me iets bij dat je daar tegen aan schuurde, probeer je met dit project ook RIH weer wat leven in te blazen?
Als moderator kan ik het niet maken actief reclame voor RIH te maken, maar RIH is inderdaad weer in de lucht. En daar ben ik bij betrokken als framebouwer.

En daar laat ik het bij.
KOOPT ALLEN RIH! (stuur je zo wel ff Tikkie :winkie: )

Anyway, nu je een TIG apparaat hebt heb ik alle buizen ook wel in Ti liggen voor je :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ook een idee inderdaad, gewoon reclame maken voor elkaar! Goede woordkeuze ook @Yo-eddy! Dat reflecteerd een beetje onze heritage! :winkie: Praat je altijd zo?

Titanium? Kan ook, maar dan moet ik weer vanaf scratch beginnen kwa tooling... hmm. En mijn lasskills extra tunen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ideaal werk voor tijdens deze crisis! :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Mocht je toch nog voor een DVO willen gaan; zag net op hun Instagram dat er nu over de gehele webshop 25% korting is. Net de kortingscode TIMETORIDE. Scheelt je toch weer een mooie 25% op een nieuw forkje 8)

Edit:
Hier de link naar het bericht:
https://www.instagram.com/p/B-X1ZVyFgSk ... u3iq5efant
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

baron062 schreef: di 31 maart 2020, 10:38
hendrikjan schreef: di 31 maart 2020, 10:11 @ baron, er staat RIH op de fiets, nu staat me iets bij dat je daar tegen aan schuurde, probeer je met dit project ook RIH weer wat leven in te blazen?
Als moderator kan ik het niet maken actief reclame voor RIH te maken, maar RIH is inderdaad weer in de lucht. En daar ben ik bij betrokken als framebouwer.

En daar laat ik het bij.
Ik ben nieuwsgierig.. is RIH Venlo er nog steeds/weer aan verbonden? Of is dit toch heel wat anders?
Het is hier geen ponykamp!
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Qprs schreef: di 31 maart 2020, 11:54 Ik ben nieuwsgierig.. is RIH Venlo er nog steeds/weer aan verbonden? Of is dit toch heel wat anders?
Dit is de voortzetting van RIHsport, van de Westerstraat. Dus de high-end racefietsentak. RIH Venlo richt zich op toerfietsen en e-bikes en is niet verbonden met RIHsport. RIH Cove Venlo heeft ooit de merknaam overgenomen van de gebroeders Bustraan, die de winkel verkochten aan Wim van der Kaaij. Sluw spelletje. Wim mocht de merknaam gebruiken voor 250 frames per jaar.

Het is jammer dat RIH Venlo dweept met de successen die op de RIH racefietsen zijn behaald (63 kampioenen) want de bijdrage is hieraan door RIH Venlo is bij mijn weten minimaal geweest....
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

ThijsvdWoude schreef: di 31 maart 2020, 11:35 Mocht je toch nog voor een DVO willen gaan; zag net op hun Instagram dat er nu over de gehele webshop 25% korting is. Net de kortingscode TIMETORIDE. Scheelt je toch weer een mooie 25% op een nieuw forkje 8)

Edit:
Hier de link naar het bericht:
https://www.instagram.com/p/B-X1ZVyFgSk ... u3iq5efant
Maar werkt die shop ook vanuit Europa anders krijg je er nog importheffingen en/of btw en kosten bij...
Plaats reactie