Project 2019: Intense ACV

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

It’s beauty
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Updates all around. zo is de website van Intense enigszins tot leven gekomen, "2020 biks coming soon".
Fingers crossed dat ze het halen, het is toch een iconisch merk van back in the days

De RRP mudguard doet het uitstekend, die blijft erop. Ook monteren-demonteren werkt fijn, de vork is eruit geweest voor service en de upgrade van Ohlins naar de EVO versie. Eerste paar ritjes was hij nog iets te stug, ik stel eerst de sag en demping nog een keer opnieuw af en dan een ritje op een mooie trail voor een update van de review.

De andere update is dat ik de 29" wielen uit de Ripley in de Intense heb gezet. Met de Covid 19 maatregelen fiets is echt 4-5 keer in de week, op de weg en op de MTB. Prima gelegenheid om eens wat uit te proberen. Eerder was ik niet echt overtuigd van de ACV op 29", maar dat was met zwaarder rubber. Deze keer met een snelle Renegade achter rijd het meteen heel ptima. Dat ook de vork wat stugger is en ik de Climb Switch omgezet helpt denk ik.

Niggle blijft dat de rubber frameprotectie loslaat, ik moet even de juiste lijm opzoeken. Wat er af fabriek opzat beschadigt de lak in elk geval niet, en er blijven ook nauwelijks resten achter. Maar het laat los, ik heb de downtube protector met duct tape vastgezet.

Dit is SYS dus zo staat hij er nu bij,

Enjoy!!

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Project Vertigo laat nog even op zich wachten en ik rijd doordat de sportschool dicht is en ik thuis werk nu echt veel vaker. Dus de Intense word langzaam maar zeker neergezet als echte Drentse XC huisronde slayer.

Dus de gears ge-update van de eerste build 1v XX1 naar X01 Eagle, die kwamen van de Ripley. Nu kunnen de 29er wielen 1 op 1 gewisseld worden met de 27,5 plus set zonder nadenken. Meteen nieuwe ketting erop en ook de voorband is nieuw. De Speed in 2.4 van wolfpack. Elders op het forum een review geschreven, de eerste indruk is heel positief.

Ik heb de vork op 25% sag gezet en de demper vrij soepel, maar dan met de Climb Switch ON op de snelle rondes. Het blijft me echt verrassen hoe goed deze trail bike met voor 160mm achter 140mm veerweg dat doet. Mijn idee van wat een trailbike is en doet gaat zo toch een beetje op de schop.

Enjoy!!

Afbeelding

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Banden maken de mtb :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Nu de demper van de Vertigo in de shop is voor tuning heb ik weer een aantal trails gereden op de Intense. En dat is geen straf. Gisteren nog een mooie ronde in de buurt gedaan met een fietsmakker. Zijjn bike is voor garantie bij de dealert, en we waren daarom met mijn Open en deze ACV op pad. Op 29er wielen met de Wolfpack Speed banden blijft de ACV het echt goed doen op vlak terrein. Met de CS hendel van de demper op de straffe klimstand kan hij echt boven verwachting met de snelle hartail mee. VPP veersysteem met een slimme demper werkt prima.

En dan vandaag de cherry op de cake, een setje mooi Hope schijven in Goud anodised aangekomen ...wat bling om hem af te maken. Er is nog een extra reden, de schijven matchen nu met die van de 27,5 plus wielen in de Vendetta. Beide bikes delen de wielsets nu in een handomdraai, 29"x 30mm met 2.4 versus 27,5"x42mm met 3.0.

Pictures or it did not happen, en ik heb in navolging van Michiel met de Vertigo wat moeite gedaan,

Enjoy!!

Afbeelding

En eentje tegen de muur aan de kant van de schijven.
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Nu zie je het rooster niet :(( ... Wel een hele mooie bike, tikkie jaloers op je collectie :-q :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Natuurlijk kan ie een HT bijhouden. Ik neem aan dat je ACV routes gereden hebt :wink:

Staat haar goed, dat beetje bling bling.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@Mathijs, rooster als je goed kijkt net te zien onder het bracket :lol:

@ Jurriaan, als jij ACV routes kent rond Assen dan svp hier delen :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Heckler40 schreef: do 30 juli 2020, 22:19 @ Jurriaan, als jij ACV routes kent rond Assen dan svp hier delen :-q

Enjoy!!
Assen, laten we zeggen, je zal er voor de liefde wonen :winkie:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Lekkere bling :-q
Wordt wel een keer tijd voor een betere camera en een keer een groepsfoto van je collectie.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16810
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, de camera maakt wel verschil... en ook de lens.
Ik heb een basic -en dus helemaal niet duur- prime lensje bij de spiegelreflex, op een fatsoenlijk scherm zie je duidelijk het verschil met de zoomlens die ik meestal gebruik (en aangezien ik achter een 27" Apple led display zit... :D )

Fototip: fiets voor rustige achtergrond, en foto maken met weinig scherptediepte zodat die achtergrond nog minder storend wordt. Scherptediepte wordt minder door een groot diafragma en/of langer brandpunt. Sommige telefoons (de mijne iig) hebben een effectstand om dat te simuleren. Beetje nep, maar soms toch wel aardig. Op mijn telefoon heet het effect "portret".
Fel zonlicht is ook niet ideaal, contrasten worden dan erg hoog en je krijgt keiharde foto's. Avond zonlicht/strijklicht is daarentegen goud waard voor een fotograaf... ("golden hours").
Begrijpelijk maar helaas worden foto's ook gecomprimeerd op hostingsites dus op een forum ga je altijd kwaliteit inleveren.

Maar back to the bike, ik vind deze wel heel veel mooier dan die Ibis hoor... en jouw stal bevat inderdaad meer fraais ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

kermit schreef: vr 31 juli 2020, 09:05 Ja, de camera maakt wel verschil... zelfs de lens.
Ik heb een basic -en dus helemaal niet duur- prime lensje bij de spiegelreflex, op een fatsoenlijk scherm zie je zo het verschil met de zoom die ik meestal gebruik (en aangezien ik achter een 27" Apple led display zit... :D )

Fototip: fiets voor rustige achtergrond, en foto maken met weinig scherptediepte zodat die achtergrond nog minder storend wordt. Scherptediepte wordt minder door een groot diafragma en/of langer brandpunt. Sommige telefoons (de mijne iig) hebben een effectstand om dat te simuleren. Beetje nep, maar soms toch wel aardig.
Begrijpelijk maar helaas worden foto's ook gecomprimeerd op hostingsites dus op een forum ga je altijd wat inleveren.

Maar back to the bike, ik vind deze wel heel veel mooier dan die Ibis hoor... en jouw stal bevat inderdaad meer fraais ;-)
Om de scherptediepte nog een beetje te helpen kun je de fiets ook verder van de achtergrond plaatsen. :)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16810
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

RuudRuud schreef: vr 31 juli 2020, 09:10 Om de scherptediepte nog een beetje te helpen kun je de fiets ook verder van de achtergrond plaatsen. :)
Je bedoelt verder voor het rooster? :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

kermit schreef: vr 31 juli 2020, 09:11
RuudRuud schreef: vr 31 juli 2020, 09:10 Om de scherptediepte nog een beetje te helpen kun je de fiets ook verder van de achtergrond plaatsen. :)
Je bedoelt verder voor het rooster? :D
Dat moet er wel scherp op staan natuurlijk... ;)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Maar viden jullie de foto in het groen nu wel mooier dan voor het rooster? 8)

Ik ben niet zo van de gadgets, meer van de bikes , en mijn telefoon is altijd een van (dik) onder de 200 EUR. Deze laatste foto's zijn met mijn net nieuwe telefoon gemaakt, die lijken al beter. Voor de muur maak ik vaak met mijn i-Pad foto's of met een 10? jaar oude Canon IXUS. :roll:

De foto tegen het groen heb ik geprobeerd om minder scherpte diepte te krijgen. Op grotere afstand gaan staan en heb met de hand de focus op de bike gezet. Resultaat is minder resolutie en alsnog is alles scherp, duh. Ik zal eens googelen (googlen?) of mijn telefoon zo'n ge fake'te portret truuk kent ergens diep in de menu's die ik nooit gebruik :-q 8)

Dank voor de positieve comments, en Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie