Project 2019: Intense ACV

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Kleine update, even kudos geven aan Intense voor prima product support. :-q

Op aanraden van Daan van Basta bikes Huissen heb ik direct aan Intense Europe tech support een mail gestuurd met plaatjes van mijn steekas issue. Dit was het antwoord:
Please indicate a shipping address in order to proceed to send the correct rear axle.

Regards!

Afbeelding

Hernán Mumbrú
Technical Service
No questions asked, as is onderweg met UPS met tracking. 8)
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Stil al hier. Logisch in zomer vakantie tijd?
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Jurriaan schreef: zo 11 augustus 2019, 17:23 Stil al hier. Logisch in zomer vakantie tijd?
Inderdaad zeg, was deze al helemaal vergeten. Hij wacht zeker nog op die as :)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

As was met 3 dagen binnen, ik heb intussen dik 500km op de ACV gereden, behalve wat tunen aan de vork en demper heb ik geen verdere updates gedaan.

De ACV rijdt echt prima, de extra veerweg geeft een soepele ride in ons vlakke land en ook hoge-lage Vuursche doet hij geweldig. Met de climb switch kan ik hem ook wat straffer schakelen voor een snel rondje over de Strubben.

Meest indrukwekkend vind ik dat de ACV bij al dat geweld ook nog heel rap een sprintje kan trekken op het zondagse rondje met de vaste mannen. Ik had niet tevoren ingeschat dat een 135A-150V fully zo goed de rol van allrounder kan invullen.

Enige minpuntje is dat de rubberen downtube protector loslaat van het frame. En ook de ketting protectie begint an de randjes te wijken, verder zeer content met de Intense. Ik ga ook een keer de Carbon wielen uit de Vendetta proberen hoe dat voelt en dan wat nieuwe plaatjes schieten.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Plaatjes

Dan hebben wij ook enjoy 8)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Hey Jurriaan,

Nog niet veel van de plannen opgevolgd, maar wel een aardig plaatje geschoten bij route Landsmeer in de avondzon. Een verrassend klein rondje met wat technische elementen. Er was ook een jeugd groepje basic skills aan het trainen, goed bezig daar.

Enjoy!!

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

:-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

In de zomer veel gereden op de Intense, in de winterse blub toch vaak andere keuzes gemaakt. Maar wel weer een mooi resultaat in de BOTY 2019 8) En dan deze week een uitgelezen gelegenheid om op een frisse woensdagmiddag rondje Hoge en lage Vuursche te doen. Afgesproken met Lars en zijn Vertigo en de ACV mee. Natuurlijk ook het 2020 UHR vignet gescoord, kdos voor de trail crew :-q

Eerst de route Hoge Vuursche gedaan, was toch wel behoorlijk nat. Daarna de kortere route lage Vuursche die er beter bij lag, wat een heerlijke trail, en terug bij de Kuil de eerste 5km van de Hoge nog een keer, tot het te donker werd.

Wazige foto, de schemer was hier al aan het invallen, maar ja dit is SYS dus het moet maar
Aardige bijkomstigheid van kleur en licht is dat je de laag blubber op de bike bijna niet ziet :roll:
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Deze waren we al bijna vergeten, je moet er wat vaker op fietsen en plaatjes maken :D

En best wel jammer om al die omgekapte bomen op dat stukje te zien. Hopelijk gaat het er een stuk mooier uitzien wanneer straks de lente begint.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Victor1977 schreef: vr 31 januari 2020, 12:55 Deze waren we al bijna vergeten, je moet er wat vaker op fietsen en plaatjes maken :D

En best wel jammer om al die omgekapte bomen op dat stukje te zien. Hopelijk gaat het er een stuk mooier uitzien wanneer straks de lente begint.
De letterzetter had honger :-q

Prio’s lagen kennelijk elders :wink:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Victor1977 schreef: vr 31 januari 2020, 12:55Deze waren we al bijna vergeten, je moet er wat vaker op fietsen en plaatjes maken :D
U vraagt, wij draaien :D

Enjoy!!

Iets voor het "zo is ie het mooist" topic
Afbeelding

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Blijft toch mooi he die Intense’s? Ik heb er ook een, hoeveel leden rijden eigenlijk een Intense? En weet er iemand wat over de nieuwe Tracer of andere modellen? Weet wel over de nieuwe Primer, maar die is nog niet te koop, gaat het wel goed met Intense?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ze kunnen 1 van de duurste downhillers betalen, daar moet je serieus wel met meer aankomen dan 2 ton. dus heel slecht zal het niet met ze gaan!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Lars TB schreef: di 4 februari 2020, 21:56 Ze kunnen 1 van de duurste downhillers betalen, daar moet je serieus wel met meer aankomen dan 2 ton. dus heel slecht zal het niet met ze gaan!
Ik zal het niet betwisten want ik weet niets van Intense, maar in een tijd waar geld tegen de plinten opklotst en zowat gratis kan worden geleend hoeven de marketinguitgaven en reële bedrijfsresultaten niet per sé in lijn te zijn.

Maar het is een mooi frame, zonder meer.
Ja, doei !
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@Graduzzi Ik probeer net de Intese website te bereiken en daar wordt ik steeds automatsch naar de EU site doorgelinked. Maar op de EU site staan alleen een paar overjarige 2019 modellen niets van 2020.

Alleen op facebook staat een (1) plaatje van de 2020 Primer. Maar daar hebben ze het over het frame, geen complete bikes en geen aanbod. AL met al niet best voor een weborder rider direct verzender. Het MTBR Intense forum is het ook dead quiet.

Jammer, maar de ACV rijdt er niet minder om, ik ben nog steeds heel content. Met de modder van de laatste weken is dit de nieuwste update: toch maar een echte fender gemonteerd. Ik was de velcro strips beu, ze vallen uit elkaar na een tijdje. Daarom de RRP Pro-guard bolt on besteld, de mini. Kosten 30 eur ipv <10 voor een simpel stuk plastic, maar ben er nu al blij mee. Monteren is een doddle met een setje boutjes voor montage op Ohlins meegeleverd, Ook Fox en Manitou en Sutour boutjes zitten er bij, geen RockShox fit).

Wel grappig dat bij de plus banden de mudguard weer minder opvalt
Afbeelding

En vandaag post Enduro Magazine een test van mudguards waar de RRP echt goed uitkomt. Een klein minpuntje is dat de bolt on bracket wat hoog is dat hij ook lager bij een mindere maat banden gemonteerd kan. Dat is bij 27,5 plus onzin en nu steekt het bracket onnodig iets boven de vork brace uit.

Zondag weten we meer, Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op vr 21 februari 2020, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie