Project 2019: Intense ACV

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Hey Nol,

Mooi man, ik heb niet eens door gehad dat je een andere fiets verkocht had...

Mooi dat je het plusconcept omarmt, de meeste mensen waren na de eerste enthousiasme toch niet helemaal gelukkig ermee en weer terug naar 29er...

Welke is eruit gegaan?
Just do Ti, or did i die?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Hoi Dave,

De zilver metallic SingleBe 29er hardtail heeft een nieuw home gevonden. Was mijn winterproject van 3? Jaar geleden. Prachtig handgemaakt frame, mooie gebogen stays, interne kabelloop, heel classy. Maar Ik ben intussen wel echt om naar de moderne geometrie. Gaat naar mijn zwager voor een vriendenprijs, die reed nog altijd op 26”.

27,5 plus fully moest een keer komen, en zo ook een Intense. Ik heb een paar keer bijna en Uzzi XC gekocht bijvoorbeeld, en ook de 5.5 was close. Het was er gewoon nog nooit van gekomen, nu dus wel

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

baron062 schreef: vr 8 februari 2019, 19:08 Nu past Plus prima bij mijn dynamisch gedrag van mijn corpulente lichaam
Sweet sarcasm! :winkie:

@Heckler: wat een gave kleur en dat frame is ook supertof! Al was die eerste optie van MTFuji ook wel een tof ding geweest.

Komt de kleur van jouw frame in de buurt van de Renthal handlebars?
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Gaaf ding. Kleurstelling is :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Die eerste van mtfuji is de 2018 kleurstelling van hetzelfde frame, ik ben daar niet rouwig om, wilde per se geen zwart of donkergrijs dit keer.

En de kleur is veel meer geel neigend naar goud, andere teint dan Renthal. Ik ga het in de opbouw vooral zwart doen en dan de accenten meer richting het bruin en brons van de matte secties zoeken.

Inspiratie zat out there, deze bijvoorbeeld:

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Ook die DVO vork?

Er staat in te Koop topic nog we een mooie Öhlins te koop...
“Old, not obsolete”
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

DVO bruin wil ik wel eens zien, groene bits zijn een vraagteken Ohlins kleuren komen zeker ook in de richting,

Die in te koop heb ik goed naar gekeken. Maar om de recall uit te voer3n is een fill service nodig. En als je de kosten daarvan optelt bij de koopprijs is het een dure vork. En zal toch altijd de recall serie blijven. Een nieuwe DVO zonder issues is er voor minder.

Alle Intense factory builds zijn met Pikes, dat is de fall-back optie terwijl ik rondkijk naar alte4natieven. Ik heb net een Solo Air Pike naar Debonair verbouwd en die moet nog een keer goed aan de tand gevoeld. De standard solo Pike was ik niet helemaalcontent mee.

Enjo6!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Cool, mijn zwager heeft eenzelfde, maar dan als complete gekocht. Bevalt hem wel goed, heeft er nu een 29” set in gezet
Bird Aeris 9 blurple
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Mooi spul Nol.
Ik heb destijds nog gebeld met Basta Bikes om te vragen of ze de ACV in de winkel hadden staan omdat ik 'm heel graag wilde komen bekijken. Helaas was ie er niet.
Ben benieuwd hoe je deze gaat bouwen. :-q :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@NovaTerra dus er is er minstens nog eentje, cool, welke kleurstelling?

@ jefro, de build is nog niet cast in concrete, eerst demper en 150mm vork opsnorren.

Het opbouwen gaat waarschijnlijk volgens bekend Heckler recept. Eerst opbouwen met een aantal parts die ik al heb, dan inrijden en beetje bij beetje de definitieve keuzes maken. HIj deelt in elk geval de wielen met de Vendetta en de Ripley. En ja hij gaat dus ook met 29" wielen op proef.

Ik heb nog een X01 schakelset 11v liggen, zou die wel op de Eagle casssette aan het werk willen zetten. Iemand dat gedaan?
(minus de 50t uiteraard).

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Oe...smullen! Veel fun met de build, ik ga deze zeker volgen :-q
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Mooi frame en in een bijzondere én mooie kleurstelling :-D

Veel plezier met opbouwen, ik ga 'm ff volgen 8)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Wow, wát een mooi ding! Proficiat! Deze build ga ik zeker volgen!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Heckler40 schreef: za 9 februari 2019, 00:15 @NovaTerra dus er is er minstens nog eentje, cool, welke kleurstelling?

@ jefro, de build is nog niet cast in concrete, eerst demper en 150mm vork opsnorren.

Het opbouwen gaat waarschijnlijk volgens bekend Heckler recept. Eerst opbouwen met een aantal parts die ik al heb, dan inrijden en beetje bij beetje de definitieve keuzes maken. HIj deelt in elk geval de wielen met de Vendetta en de Ripley. En ja hij gaat dus ook met 29" wielen op proef.

Ik heb nog een X01 schakelset 11v liggen, zou die wel op de Eagle casssette aan het werk willen zetten. Iemand dat gedaan?
(minus de 50t uiteraard).

Enjoy!!

Precies dezelfde
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Heel fraai! En inderdaad een erg deftige kleurstelling.

Ben erg benieuwd naar het resultaat.
Plaats reactie