Turbo Levo Update 26-8-2019

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.

Moderator: jf

Dennis07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Klazienaveen

ma 18 maart 2019, 09:51

Hoi hè
hierbij een nieuwe SYS van mijn kant. heb een tijdje geen gehad, maar vind feedback krijgen wel top.
Ik heb op dit moment een Turbo Levo 27.5+.
De Levo heb ik er sinds kort bij om mijn lichamelijke kwalen een beetje te compenseren. Ik merk wel dat ik dit eerder had moeten doen, want de drive om de mtb te pakken is weer helemaal terug.

Afbeelding

Specialized Turbo Levo

Technische Specificaties

DRIVETRAIN
CHAIN - SRAM XX1, 11-speed
BOTTOM BRACKET - Integrated in motor
CRANKSET - Custom alloy crankarms
SHIFT LEVERS - SRAM GX, 11-speed, trigger
CASSETTE - Sram, 11-speed, 11-42t
CHAINRINGS - 34T Absolute Black
REAR DERAILLEUR - SRAM GX, Type 2.1, long cage, 11-speed

WHEELS
FRONT HUB - Specialized disc, alloy, sealed cartridge bearings, 110x15mm thru-axle, 24h
REAR HUB - DT350, 12x148mm thru-axle, 28h
SPOKES - DT Swiss Industry, stainless
RIMS - Roval Traverse 650b, hookless alloy, 38mm inner width, 24/28h, tubeless ready
FRONT & REAR TIRE - Michel Wild AM en Michel Force AM - Tubeless

COCKPIT
SADDLE - Ergon
STEM - Nukeproof Horizon
HANDLEBARS - Renthal Fatbar 770 mm
GRIPS - Ergon

BRAKES
FRONT BRAKE - SRAM DB5, hydraulic disc, custom 4-piston caliper, semi-organic pads, 200mm rotor
REAR BRAKE - SRAM DB5, hydraulic disc, 2-piston caliper, semi-organic pads, 200mm rotor

FORK
RockShox Reba RL 29/27.5+, Fast Black uppers, Solo air, 15x110mm thru-axle, 100/120mm travel (frame size specific)

MOTOR
Custom & exclusive for Specialized, Trail tuned, 250 W
WIRING HARNESS
Custom harness w/ Rosenberger plug
Laatst gewijzigd door Dennis07 op ma 26 augustus 2019, 13:59, 10 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

ma 18 maart 2019, 10:22

Fan van Specialized en plusbanden? ;-)

Leuke bikes, heb je ze al lang? Waar laat je de Levo zoal uit? Wat vind je van het e-mtb-en? (allemaal vragen sorry).
En mag ik vragen waar je fysiek last van hebt? Niet dat je geen e-mtb zou mogen kopen als je fit bent trouwens, al is dat (nog?) wel een beetje de gangbare gedachte...

Mijn Merida e-mtb kwam met Maxxis Minion 2.8 rubbers. Tot nu toe over grip niet te klagen al heb ik er nog geen echte modderritten mee gereden (als ik teveel bagger verwacht in het bos ga ik meestal op straat fietsen :)).

Met de ondersteuning erbij hoef je je over rolweerstand niet zo druk te maken. Desondanks heb ik wel de achterband vervangen door een iets minder grof exemplaar (een Rekon 2.8 ), maar ik denk dat ik de originele Minion er weer terug op leg als ik dit voorjaar toch de latex ga verversen. Vorig jaar in de Alpen gemerkt dat de combinatie van de extra power met losse ondergrond op steile stukken teveel werd voor de Rekon. Daardoor stukjes moeten lopen die ik misschien met meer grip nog had kunnen fietsen, dat moeten we komend jaar voorkomen natuurlijk :D
"freedom is just another word for nothing left to loose".
Dennis07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

ma 18 maart 2019, 11:03

Hé Paul,
Nou ik ben niet zo zeer fan van specialized, maar door eerder gekloot met garantie etc als je via bijvoorbeeld chainreaction oid een bike/frame koopt, heb ik er nu maar eens voor gekozen om hier in het dorp bij de specialized dealer te kopen, en dat bevalt zo goed (zowel de specialized fietsen als de klantenervaring) dat ik hier nu eerst maar klant blijf.
Ik heb hiervoor verschillende merken gereden, Yeti Ghost Ridley Merida Nukeproof Commencal.

Ik heb de Fuse nu 1.5 jaar en de Levo een paar maand. De Fuse is nieuw gekocht en de Levo was een demo uit de winkel.
De ervaring met de Levo is goed, in het begin is die Turbo natuurlijk super, maar naar verloop van tijd ga je toch vaker voor de Eco mode.

Ik vind een E MTB ook niks om je voor te schamen, als het lichamelijk allemaal niet meer zo makkelijk lukt, waarom niet?
Ik heb iets met het kraakbeen in mijn gewrichten, daardoor heb ik natuurlijk vaak pijn en vooral bij klimmetjes is het dan zo afgelopen.Als ik een goede dag heb pak ik de Fuse, slechte dag of veel km`s met het groepje, pak ik de Levo.
Laatst gewijzigd door Dennis07 op vr 12 april 2019, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

ma 18 maart 2019, 11:13

In theorie heeft natuurlijk alles wat extra vermogen vraagt gevolgen voor de actieradius, dus ook rolweerstand. Maar tenzij je elke rit aan de limiet van je accu komt zal het in de praktijk niet zoveel uitmaken.

Ik vind een Rekon best een prima bandje (heb de 29 x 2.6 op mijn Snowdon), maar niet echt iets voor in de modder. Een Minion is voor NL wellicht wat overkill, maar ze lagen er bij mij af fabriek op en ik heb er geen klachten over, integendeel. Maar je kunt natuurlijk bij alle bekende merken wel iets vergelijkbaars vinden, net waar jij je goed bij voelt.

Schwalbe heeft nu zelfs de e-mtb specifieke Eddy Current, maar die zijn echt aan het gewicht (zeg maar gerust lomp :D ) en lijken mij pas te overwegen als je regelmatig in rotsachtig terrein komt. Aan een Minion, Muddy Mary, Conti Baron etc. zou je (meer dan) genoeg moeten hebben in NL.
Ik ken die Specialized bandjes niet, maar ik neem aan dat ook de grote S wel iets lekker grippigs in het assortiment heeft...
"freedom is just another word for nothing left to loose".
Dennis07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

ma 18 maart 2019, 11:43

Nou die Specialized banden ben ik helemaal niet over te spreken, heb met de Fuse al meerdere gemold. en niet eens met extreem gebruik.
Laatst gewijzigd door Dennis07 op vr 12 april 2019, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
mauke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon neuron 2018

ma 18 maart 2019, 11:47

Mooi setje bikes heb je daar! Die e-bikes is echt een uitvinding geweest zeg.. gaaf dat je gewoon altijd lekker kan biken nu.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

ma 18 maart 2019, 11:55

Houd er wel rekening mee dat die bredere banden in de modder sowieso wat minder grip hebben. Een grovere band is wat je dan nodig hebt!
Datingexpert tussen rijder en fiets

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Tjoentje
Mtb fanaat
Mtb fanaat

ma 18 maart 2019, 15:58

Dikke fietsen.. :D
Dennis07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

ma 18 maart 2019, 16:10

Tjoentje schreef:
ma 18 maart 2019, 15:58
Dikke fietsen.. :D
bedankt broer konijn
Dennis07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

vr 12 april 2019, 09:29

De Levo heeft even wat nieuwe aankleding gekregen.
Renthal stem en Fatbar
Ergon grips
Michelin bandjes 27.5 x 2.8 Wild en Force AM.
Verder ben ik nog in twijfel over welke dropper erin moet komen. ik heb in mijn Fuse een Tranzx die erbij zat, maar deze veert nogal op wat minder vlakke ondergrond. Tips zijn welkom.

Afbeelding

en een foto van een ritje met Tjoentje en MKK43

Afbeelding
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

vr 12 april 2019, 11:01

OneUp of crankbrothers highline
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Dartmoor Hornet `18; KTM 1964 LTD 650B (sold); Canyon Spectral (Sold); Cube Reaction (Retired)

vr 12 april 2019, 15:46

xRemcox schreef:
vr 12 april 2019, 11:01
OneUp of crankbrothers highline
De Highline kan ik ter harte aanbevelen. Werkt tot nog toe feilloos in welke omstandigheid dan ook.
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

vr 12 april 2019, 18:45

Bikeyoke Revive. Duur, maar hyperbetrouwbaar en makkelijk te servicen.

Highline heb ik al 2x terug moeten sturen, 1e maal nieuw uit de doos... .
Datingexpert tussen rijder en fiets

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Dennis07
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

vr 12 april 2019, 19:04

Ik zat idd al te kijken naar de bikeyoke maar ook de command post van specialized spreekt me wel aan.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

vr 12 april 2019, 21:36

Neem niet die van specialized... Zoek maar op reviews van de stumpjumper expert. Alleen maar ellende
Plaats reactie