Klopt! Gaat prima, niet vanwege pedalstrikes maar omdat ik denk dat je net iets wendbaarder met je beentjes bent naar beneden. Ik ben er ook van overtuigd dat 175mm een achterlijke wielrennersgewoonte is die totaal niet op feiten is gebaseerd.kermit schreef: ↑do 18 april 2019, 09:26 Orange, altijd goed
Als ik niet aan de "e" zat zou dit merk bij mij ook erg hoog op de lijst staan (en hun "e" is me ietsje te duur ).
Opvallend in de speclist is de crank van 165mm (bij jouw lengte), dat bevalt goed?
Het zal zeker schelen in de pedalstrikes in vergelijking met de gangbare 175mm's.
Orange Five :)
Waar woke is, is vuur
-
- Extreme Biker
- Berichten: 841
- Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
- Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade
Leuke bike, blijf dat oranje heel gaaf vinden! Mag van mij best wel wat kleur door het bos rijden mooi afgemonteerd ook verder!
Dartmoor Primal
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
Vandaag meer sag en hsc wat omhoog en het was veel en veel en veel beter! Ik bottomde maar 1x, toen ik een ietsiepiersie de landing van een drop van tegen de anderhalve meter niet haalde in winterberg... maar alles bleef heel
Waar woke is, is vuur
Thanks! Sowieso leuke reacties op deze fiets. Ik weet nog goed dat ik voor het eerst het topic van Kabookie zag Gestemd ook nog op, voor de BOTY, niet wetende dat ik hem ooit zou bezitten.
Ik vind hem van mezelf nog wat te druk en niet goed vastgelegd (dat oranje is zo fel dat het niet lukt). Inmiddels wel wat nieuwe spulletjes onderweg (upgraderitus!)
- DVO Topaz
- Slik design stikkers voor vork en topaz
En dankzei MudMate / houseofmtb binnenkort ook m'n interne kabelgeleiding weer "netjes"
Nog een leuk foto'tje na 2 dagen winterberg...
Ja, ik double dropte een 200mm dropper...
Waar woke is, is vuur
Blijft mooi! Foto laat de kleur van het frame wel goed zien als ik het me goed herinner Was vaak lastig op de foto te krijgen.
Ik ben wel heel benieuwd naar je demper keuze! Heb daar ook wel eens over nagedacht, maar nooit een knoop doorgehakt. Ik twijfelde tussen een Cane Creek DB Air IL of - Coil IL. Kwam op Facebook best wat mensen tegen met een coil in de Five, terwijl het frame blijkbaar eigenlijk te lineair hiervoor is.
Uiteindelijk vond ik de Monarch eigenlijk best wel goed z'n werk doen! Small bump compliance bij het afdalen vond ik beter kunnen. Wat is jouw motivatie voor een andere shock?
Ik ben wel heel benieuwd naar je demper keuze! Heb daar ook wel eens over nagedacht, maar nooit een knoop doorgehakt. Ik twijfelde tussen een Cane Creek DB Air IL of - Coil IL. Kwam op Facebook best wat mensen tegen met een coil in de Five, terwijl het frame blijkbaar eigenlijk te lineair hiervoor is.
Uiteindelijk vond ik de Monarch eigenlijk best wel goed z'n werk doen! Small bump compliance bij het afdalen vond ik beter kunnen. Wat is jouw motivatie voor een andere shock?
Had jij er destijds al 6 tokens in zitten? Want dan kan ik me voorstellen dat de small bump compliance wat minder was... ik heb er 3 uitgehaald en heb pas 1x gebottomed op Winterberg.. De small bump compliance van de Five schijnt sowieso erg goed te zijn.
De reden voor mij is hoofdzakelijk upgraderitis, maar ik moet ook 280psi in de Monarch doen met mijn 90kg rijklaar gewicht (10kg aangekomen in een half jaar...) Ik hoop met de DVO Topaz die er in komt wat meer te kunnen tunen.
De reden voor mij is hoofdzakelijk upgraderitis, maar ik moet ook 280psi in de Monarch doen met mijn 90kg rijklaar gewicht (10kg aangekomen in een half jaar...) Ik hoop met de DVO Topaz die er in komt wat meer te kunnen tunen.
Waar woke is, is vuur
Ik heb de demper nooit open gehad, dus ja..Makkelijk schreef: ↑di 21 mei 2019, 09:04 Had jij er destijds al 6 tokens in zitten? Want dan kan ik me voorstellen dat de small bump compliance wat minder was... ik heb er 3 uitgehaald en heb pas 1x gebottomed op Winterberg.. De small bump compliance van de Five schijnt sowieso erg goed te zijn.
De reden voor mij is hoofdzakelijk upgraderitis, maar ik moet ook 280psi in de Monarch doen met mijn 90kg rijklaar gewicht (10kg aangekomen in een half jaar...) Ik hoop met de DVO Topaz die er in komt wat meer te kunnen tunen.
Apart wel, volgens mij gebruikte ik elke serieuze rit toch zeker wel bijna alle, zo niet alle veerweg. Maar misschien zat er meer in het vat en was minder tokens - meer PSI een verbetering geweest
Het duurde even maar hij zit er op...
Enorm verschil te noemen! Je merkt echt dat de Topaz bovenin heel erg smooth is en door de bladder op te pompen naar 190psi kan ik de juiste sag bereiken met niet al teveel lucht in de demper.
De Topaz heb ik ook gelijk voorzien van custom stickers om het iets minder groen te maken, ik vind de ano parts nog wel leuk er op eigenlijk.. Daarnaast de fox voorzien van nieuwe stickers, custom Orange stijltje. Doet het nog altijd heerlijk, alleen helaas moet ik het stuur gaan vervangen en daarbij ga ik op deze fiets toch maar terug naar alu. Er komt een gewone fatbar lite in de plaats voor de carbon versie. Tevens nieuwe grips (weer dezelfde renthals) en blauwe dekseltjes op de E4 hendels...
Waar woke is, is vuur