Orange Five :)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

kermit schreef: do 18 april 2019, 09:26 Orange, altijd goed :-q
Als ik niet aan de "e" zat zou dit merk bij mij ook erg hoog op de lijst staan (en hun "e" is me ietsje te duur ;-) ).

Opvallend in de speclist is de crank van 165mm (bij jouw lengte), dat bevalt goed?
Het zal zeker schelen in de pedalstrikes in vergelijking met de gangbare 175mm's.
Klopt! Gaat prima, niet vanwege pedalstrikes maar omdat ik denk dat je net iets wendbaarder met je beentjes bent naar beneden. Ik ben er ook van overtuigd dat 175mm een achterlijke wielrennersgewoonte is die totaal niet op feiten is gebaseerd.
Waar woke is, is vuur
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Leuke bike, blijf dat oranje heel gaaf vinden! Mag van mij best wel wat kleur door het bos rijden😁 mooi afgemonteerd ook verder!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Orange, altijd goed, altijd mooi... :winkie: :winkie: :winkie:

Gave bikes, met een heel eigen karakter en uiterlijk. Ik hou er wel van :-q :-q :-q
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lars TB schreef: wo 17 april 2019, 10:18 Ik zou eerst met de sag spelen inderdaad
Vandaag meer sag en hsc wat omhoog en het was veel en veel en veel beter! Ik bottomde maar 1x, toen ik een ietsiepiersie de landing van een drop van tegen de anderhalve meter niet haalde in winterberg... maar alles bleef heel :D
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Volgens mij je fiets bij Winterberg IRL gezien bij de liften: GAAAAF ding!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Jurf schreef: vr 19 april 2019, 05:53 Volgens mij je fiets bij Winterberg IRL gezien bij de liften: GAAAAF ding!
Thanks! Sowieso leuke reacties op deze fiets. Ik weet nog goed dat ik voor het eerst het topic van Kabookie zag :D Gestemd ook nog op, voor de BOTY, niet wetende dat ik hem ooit zou bezitten.

Ik vind hem van mezelf nog wat te druk en niet goed vastgelegd (dat oranje is zo fel dat het niet lukt). Inmiddels wel wat nieuwe spulletjes onderweg (upgraderitus!)

- DVO Topaz
- Slik design stikkers voor vork en topaz

En dankzei MudMate / houseofmtb binnenkort ook m'n interne kabelgeleiding weer "netjes"

Nog een leuk foto'tje na 2 dagen winterberg...
Ja, ik double dropte een 200mm dropper...

Afbeelding
Waar woke is, is vuur
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Deze had ik nog niet gezien. :-q
Was al een mooie bike toen Kabookie 'm had maar nu is ie ook top.
Ik zie dat je Slik Graphics al gevonden had. :D :-q
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Afbeelding

Nog een keer uitgelaten in Remouchamps, de laatste foto met deze demper!
Er ligt thuis iets mooiers klaar met dank aan Mud Mate, die kan krijgen wat niet verkrijgbaar lijkt te zijn :-q
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Blijft mooi! Foto laat de kleur van het frame wel goed zien als ik het me goed herinner :lol: Was vaak lastig op de foto te krijgen.

Ik ben wel heel benieuwd naar je demper keuze! Heb daar ook wel eens over nagedacht, maar nooit een knoop doorgehakt. Ik twijfelde tussen een Cane Creek DB Air IL of - Coil IL. Kwam op Facebook best wat mensen tegen met een coil in de Five, terwijl het frame blijkbaar eigenlijk te lineair hiervoor is.
Uiteindelijk vond ik de Monarch eigenlijk best wel goed z'n werk doen! Small bump compliance bij het afdalen vond ik beter kunnen. Wat is jouw motivatie voor een andere shock?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Had jij er destijds al 6 tokens in zitten? Want dan kan ik me voorstellen dat de small bump compliance wat minder was... ik heb er 3 uitgehaald en heb pas 1x gebottomed op Winterberg.. De small bump compliance van de Five schijnt sowieso erg goed te zijn.

De reden voor mij is hoofdzakelijk upgraderitis, maar ik moet ook 280psi in de Monarch doen met mijn 90kg rijklaar gewicht (10kg aangekomen in een half jaar...) Ik hoop met de DVO Topaz die er in komt wat meer te kunnen tunen.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Makkelijk schreef: di 21 mei 2019, 09:04 Had jij er destijds al 6 tokens in zitten? Want dan kan ik me voorstellen dat de small bump compliance wat minder was... ik heb er 3 uitgehaald en heb pas 1x gebottomed op Winterberg.. De small bump compliance van de Five schijnt sowieso erg goed te zijn.

De reden voor mij is hoofdzakelijk upgraderitis, maar ik moet ook 280psi in de Monarch doen met mijn 90kg rijklaar gewicht (10kg aangekomen in een half jaar...) Ik hoop met de DVO Topaz die er in komt wat meer te kunnen tunen.
Ik heb de demper nooit open gehad, dus ja.. :lol:
Apart wel, volgens mij gebruikte ik elke serieuze rit toch zeker wel bijna alle, zo niet alle veerweg. Maar misschien zat er meer in het vat en was minder tokens - meer PSI een verbetering geweest :-q
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Het hangt ook van je rijstijl af, ik ben niet zo dapper dus ik vraag misschien iets minder progressiviteit dan iemand voor wie dit al te weinig bike was ;)
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nog geen DVO Topaz foto's....??? :winkie: :winkie: :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

mud mate schreef: di 21 mei 2019, 11:41 Nog geen DVO Topaz foto's....??? :winkie: :winkie: :winkie:
Het duurde even maar hij zit er op...
Enorm verschil te noemen! Je merkt echt dat de Topaz bovenin heel erg smooth is en door de bladder op te pompen naar 190psi kan ik de juiste sag bereiken met niet al teveel lucht in de demper.

De Topaz heb ik ook gelijk voorzien van custom stickers om het iets minder groen te maken, ik vind de ano parts nog wel leuk er op eigenlijk.. Daarnaast de fox voorzien van nieuwe stickers, custom Orange stijltje. Doet het nog altijd heerlijk, alleen helaas moet ik het stuur gaan vervangen en daarbij ga ik op deze fiets toch maar terug naar alu. Er komt een gewone fatbar lite in de plaats voor de carbon versie. Tevens nieuwe grips (weer dezelfde renthals) en blauwe dekseltjes op de E4 hendels...

Afbeelding

Afbeelding
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Willingen???

Staat hem goed die Topaz!!! Alleen nu natuurlijk weer jammer dat er geen close up foto's zijn :lol:
Plaats reactie