Een nieuwe opvolger Lux... de Canyon Lux CF SL 8.0 Race Team

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
corratec1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 29 mei 2019, 17:25
Mijn mountainbike: Corratec I-link pro

dat is wel een hele mooie bike :D :-q
corratec I-link pro 29 er en Giant TCR recert
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Mooie bike Aurelius, have fun! :-q
Xcess1975
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 9 februari 2009, 16:26
Mijn mountainbike: Canyon Lux 8.9 en Turner Flux

Dat is een hele mooie Lux met een mooi gewicht. Voorlopig blijf ik nog even rondrijden op mijn 'oude' Lux :wink:
Gebruikersavatar
MetaMan
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 00:10
Mijn mountainbike: Commencal Furious 2021

wow wat een prachtige fiets :-q

En hoe zet je in hemelsnaam een dropper vast met tiewraps? Misschien komt het ooit nog eens van pas. :lol:
New Commencal Furious Ride 2021 Medium (for Sale) :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Dropper tot de minimal insert omhoog getrokken en met de zadelpenklem weer vastgezet. Zadel helemaal naar beneden geduwd en daar gehouden, met 2 tiewraps aan elkaar, tussen zadel en zadelpenklem in gespannen 8) .

Tiewraps al vaak van pas gekomen:
2x een Tomac Carbide frame dat in tweeen was aan elkaar getiewrapped, prima thuiskomertje.
Tiewrap om buitenband met lange snee erin ter versteviging.
Achterderrie mee bevestigd die losgerukt was, idem een voorderrie.
Kapotte body m.a.g. een wankele cassette: met tiewrapje gewankel verholpen, thuiskomertje...
En het liefst zwarte, want het oog wil ook wat, he :winkie: ?!
(Rolletje zwarte tape heb ik ook altijd bij me, ook ideaal voor noodreparaties. Weegt allebei niks, en neemt allebei amper ruimte in beslag, tip!).

Garantie dropper is trouwens prima afgehandeld. O.b.v. mijn mailtje en foto’s is er meteen een nieuwe opgestuurd, ik kreeg direct antwoord en een ‘verstuurd’ bevestiging.

Morgen gaan we de trails te lijf richting Bos van Vise en Luik. Weer wat anders dan de flowtrails van de UHR vorig weekend.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Mooie nieuwe aanwinst!
Ben ook wel gecharmeerd van de XTR 1x12 groep, bereik komt nu heel dicht bij wat ik in 2x11 heb. Benieuwd wanneer die in Di2 uitkomt.
PaganiProductions

Erg mooie slanke fully zal wel erg snel zijn.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Erg snel, zowel op als af, wendbaar, en ook erg (XC-) trailwaardig. De bergen volgen in de zomer, maar ik heb al genoeg ervaren om te weten dat dat helemaal goed gaat komen.
Alleen de Ikon voor noopt tot iets behoedzamer bochtenwerk, met een Noni of iets dergelijks is ook dat opgelost. Die liggen al klaar, maar snelle Ikons voor de zomer zijn ook wel eens leuk. Het rolt met name op asfalt lekker vlot. Fijn op overbruggingsstukken.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Misschien toch die Ardent Race voor? Zit er ook aan te denken. Mijn Aspens bevallen me goed in de zomer terwijl ik in de herfst/winter rij met Rocket Ron en Nobby Nic. Iets meer grip zou soms welkom zijn al is bij ons in Drenthe de boel nu al weer zo droog dat je sowieso moet oppassen met het aansnijden van een bocht. Volgens mij heeft Mantel de Ardent Race in 2.35 breedte nu in de aanbieding, zou dat niet wat zijn met een smallere Ikon achter?
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
PaganiProductions

aurelius schreef: ma 3 juni 2019, 21:50 Erg snel, zowel op als af, wendbaar, en ook erg (XC-) trailwaardig. De bergen volgen in de zomer, maar ik heb al genoeg ervaren om te weten dat dat helemaal goed gaat komen.
Alleen de Ikon voor noopt tot iets behoedzamer bochtenwerk, met een Noni of iets dergelijks is ook dat opgelost. Die liggen al klaar, maar snelle Ikons voor de zomer zijn ook wel eens leuk. Het rolt met name op asfalt lekker vlot. Fijn op overbruggingsstukken.
Vittoria Barzo is ook een erg fijne voorband zeer grip en slijt vast tot nu toe.
Heb nu mijn Barzo/Rocket Ron combo erop zitten.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Brambo67 schreef: di 4 juni 2019, 08:26 Misschien toch die Ardent Race voor? Zit er ook aan te denken. Mijn Aspens bevallen me goed in de zomer terwijl ik in de herfst/winter rij met Rocket Ron en Nobby Nic. Iets meer grip zou soms welkom zijn al is bij ons in Drenthe de boel nu al weer zo droog dat je sowieso moet oppassen met het aansnijden van een bocht. Volgens mij heeft Mantel de Ardent Race in 2.35 breedte nu in de aanbieding, zou dat niet wat zijn met een smallere Ikon achter?
Ardent race heb ik slechte ervaringen mee, erg onvoorspelbaar. Een echte aan-uit band zeg maar. De ikon is wat dat betreft voorspelbaarder, maar heeft wat mij betreft te weinig grip voor. Ik rijd nu met een forekaster voor icm een ikon achter. Supersetje :-q
Sneeuwmonster
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Forekaster voor, Ikon achter... Als ik iets niet wil dan is het onvoorspelbaarheid aan de voorkant.
Maar dan kan ik net zo goed uitwijken naar eventueel meteen de 2 NoNi's die al klaar liggen, of naar alvast naar een Noni voor en zolang een zomerse Rara achter. Maar of ik die laatste lang heel houdt in de losse vuursteen...?
En een NoNi voor en Ikon achter, mmhh... oog wil ook wat, met 2 verschillende merken banden rijden houd ik niet zo van, tsja.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

aurelius schreef: di 4 juni 2019, 18:39 Forekaster voor, Ikon achter... Als ik iets niet wil dan is het onvoorspelbaarheid aan de voorkant.
Maar dan kan ik net zo goed uitwijken naar eventueel meteen de 2 NoNi's die al klaar liggen, of naar alvast naar een Noni voor en zolang een zomerse Rara achter. Maar of ik die laatste lang heel houdt in de losse vuursteen...?
En een NoNi voor en Ikon achter, mmhh... oog wil ook wat, met 2 verschillende merken banden rijden houd ik niet zo van, tsja.
Vind jij de forekaster onvoorspelbaar???
Sneeuwmonster
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nee, juist niet. Maar de Ardent Race werd daarvoor als voorband onvoorspelbaar genoemd, sorry voor mijn onduidelijke reactie.

Ik herhaalde Forekaster Ikon juist als suggestie voor een betere combi (dan Ardent Race Ikon). En toen trok ik de parallel met NoNi RaRa... als alternatief voor Forekaster Ikon...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

aurelius schreef: di 4 juni 2019, 22:32 Nee, juist niet. Maar de Ardent Race werd daarvoor als voorband onvoorspelbaar genoemd, sorry voor mijn onduidelijke reactie.

Ik herhaalde Forekaster Ikon juist als suggestie voor een betere combi (dan Ardent Race Ikon). En toen trok ik de parallel met NoNi RaRa... als alternatief voor Forekaster Ikon...

Aha, ik vond het al zo bijzonder, maar nu snap ik m!
Sneeuwmonster
Plaats reactie