Canyon Stitched 360 Pro

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Inmiddels alweer een paar weken erg happy met mijn nieuw(st)e bike, de Canyon Stitched 360 Pro.
Ik was op zoek naar een lichte bike die je makkelijk alle kanten uit kunt smijten, en die tegelijkertijd ook wel wat lomp geweld kan hebben, om mijn skills wat meer te verbeteren.
UIteindelijk bij deze terecht gekomen en met zijn 11,2kg en 26" wielen heerlijk licht en wendbaar:

Afbeelding

Afbeelding

Wat specs:

Frame: Aluminium 6061
Vork: Rockshox Pike 100mm
Wielen: Alexrims FR30 | Stitched Hubs
Banden: Maxxis Hookworm (komen straks Schwalbe Table Top op)

En de rest is minder belangrijk :D :D

Videootje van in gebruik met de MTBHopper:

https://scontent.cdninstagram.com/vp/d4 ... tagram.com
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Erg mooi ding al mist hij naar mijn smaak wat kleur, maar dat is persoonlijk. Specs is niks mis mee. Ik heb zelf ook table tops er op zitten. Superbandjes.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Klitse schreef: ↑vr 5 juli 2019, 12:46 Erg mooi ding al mist hij naar mijn smaak wat kleur, maar dat is persoonlijk. Specs is niks mis mee. Ik heb zelf ook table tops er op zitten. Superbandjes.
Ik ben er vandeweek mee van de Wijchense Berg afgereden, en toen kwamen de table tops toch wel wat te kort.
Γ³f mijn spanning was laag genoeg om grip te hebben en ik kreeg een snake bite op de rockgarden, Γ²f ik had niet genoeg grip op het droge terrein. (Vandaar ook mijn zoektocht naar tire inserts).

Afbeelding
Klik voor video.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Leuke fiets, maar wist niet dat een dirt jumper ook rock Gardens moet moet kunnen handelen?

Zou je het filmpje met de mto hopper willen herstellen, ben wel nieuwsgierig..

Zag dat een dergelijke fiets qua geo nu t meeste met een LTHT verschilt op veerweg, lengte toptube en balhoofdhoek. Wat merk je van het verschil bij fietsen?
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mark-V schreef: ↑zo 14 juli 2019, 10:31
Klitse schreef: ↑vr 5 juli 2019, 12:46 Erg mooi ding al mist hij naar mijn smaak wat kleur, maar dat is persoonlijk. Specs is niks mis mee. Ik heb zelf ook table tops er op zitten. Superbandjes.
Ik ben er vandeweek mee van de Wijchense Berg afgereden, en toen kwamen de table tops toch wel wat te kort.
Γ³f mijn spanning was laag genoeg om grip te hebben en ik kreeg een snake bite op de rockgarden, Γ²f ik had niet genoeg grip op het droge terrein. (Vandaar ook mijn zoektocht naar tire inserts).

Afbeelding
Klik voor video.
Waarom pak je voor dat soort activiteiten niet gewoon een andere band ipv tire inserts? Bandje wisselen kost niet al te veel tijd en levert veel meer grip op dan een tire insert. Table Tops lijken me inderdaad niet echt geschikt voor rock gardens e.d.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Om te beginnen wil ik de banden zo licht en soepel mogelijk houden (fiets weegt nu 11.2kg wat heerlijk is om heen en weer te gooien).
Daarnaast heeft er iemand op de MDC in Wijchen de derde plaats gehaald met een dirtjumper en table tops banden (zelfde route dus).
Als hij zo snel kan zijn over die route, dan wil ik weleens kijken wat er voor nodig is om dat te kunnen.
Ik hou daarbij in mijn achterhoofd dat hoe beter je wordt met een 100mm hardtail en table tops, hoe makkelijker het uiteindelijk wordt op een 180mm fully met flinke noppen ;)

training en experimenteren dus :-q
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Gisteren een dropje gedaan van zo'n 1,40-1,50m naar flat:

Afbeelding

Rest vd video was op de trials bike, de drop is het eerste stukje.
Fiets houdt het prima!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

De Stitched heeft inmiddels een remupgrade gehad:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geeft me iets meer mogelijkheden om wat te spelen op skateparkjes e.d.:

https://www.instagram.com/p/B1cJPPliQ0s/
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Mark-V schreef: ↑vr 23 augustus 2019, 10:30 Geeft me iets meer mogelijkheden om wat te spelen op skateparkjes e.d.:
https://www.instagram.com/p/B1cJPPliQ0s/
Zag wat mooie fotos en filmpje op je instagram van het skateparkje bij de Oosterplas in Den Bosch, ben daar laatst ook voor het eerst geweest met mn eigen Stitched :-q (sowieso m'n eerste keer in n skateparkje, en eerste keer dat ik echt iets met m'n Stitched deed :lol: )
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Crasstest schreef: ↑zo 1 september 2019, 21:10
Mark-V schreef: ↑vr 23 augustus 2019, 10:30 Geeft me iets meer mogelijkheden om wat te spelen op skateparkjes e.d.:
https://www.instagram.com/p/B1cJPPliQ0s/
Zag wat mooie fotos en filmpje op je instagram van het skateparkje bij de Oosterplas in Den Bosch, ben daar laatst ook voor het eerst geweest met mn eigen Stitched :-q (sowieso m'n eerste keer in n skateparkje, en eerste keer dat ik echt iets met m'n Stitched deed :lol: )
Ja, ik woon daar zo'n half uurtje vandaan, maar het is wel een leuk parkje, al ben ik daar nu 2x geweest en steeds met 30+ graden. Dan is het toch erg warm daar in de volle zon :winkie:

Wat heb je voor stitched?


Hier nog een fotootje:

Afbeelding

En de foto's van dat skateparkje:

https://www.instagram.com/p/B1hMCofi4g2/
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Mark-V schreef: ↑zo 1 september 2019, 21:16 Wat heb je voor stitched?
Gewoon de 180, in de felblauwe kleur van een aantal jaar geleden. Vorig jaar tweedehands op de kop getikt maar nooit echt gebruik van gemaakt tot onlangs dus in datzelfde parkje ;)
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Crasstest schreef: ↑ma 2 september 2019, 20:26
Mark-V schreef: ↑zo 1 september 2019, 21:16 Wat heb je voor stitched?
Gewoon de 180, in de felblauwe kleur van een aantal jaar geleden. Vorig jaar tweedehands op de kop getikt maar nooit echt gebruik van gemaakt tot onlangs dus in datzelfde parkje ;)
De 180 leveren ze niet meer volgens mij... Ik zal m s opzoeken.
Laatst gewijzigd door Mark-V op za 9 november 2019, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Mark-V schreef: ↑ma 2 september 2019, 21:36 De 180 leveren ze niet meer volgens mij... Ik zal m s opzoeken.
Blijkt toch de 360 te zijn, maar dan de niet β€œPro” variant (of misschien noemde ze die vroeger 180, dunno). Tis iig een andere lichtblauw dan waar ze nu in te koop zijn.

Hier n fototje ervan (herken je de locatie? :wink:)
Afbeelding
Plaats reactie