Rose Pikes Peak 2 AM

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Toffe bike, helemaal niks mis met een Rose. Mijn 2015 Root Miller was een van de leukste fietsen die ik heb gehad. :-q :-q
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

Gisteren de eerste 'echte' rit gedaan in Amerongen. De bike beviel super, nu alleen de conditie nog wat verder op peil krijgen :wink:.
Zoals ik al dacht, bevalt het zadel voor geen meter. Deze wil ik z.s.m. vervangen door een exemplaar van Ergon.

Daarnaast merkte ik dat de banden af en toe grip verloren in de zanderige bochten, denk door een net iets te hoge bandenspanning. Ik ga ze deze week tubeless maken, dan kan de spanning ook wat omlaag.

Verder niks te klagen!

Afbeelding

Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Altijd fijn als de eerste rit de bevestiging geeft dat je de goede keuze gemaakt hebt ;-)

En met die Minions zou je over grip niks te klagen moeten hebben, dus inderdaad maar wat met de druk experimenteren. Hoewel dat soort ondergrond natuurlijk ook wel tricky kan zijn, met elke band op elke druk.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Vergeet ook niet dat je bij een moderne geometrie meer met je gewicht moet spelen. Als je probeert zoals met een 26" te rijden dan gaat de boel voor zeker extra glijden.


Maar de bodem is momenteel gewoon glad te noemen op de UHR... .

En spelen met bandenspanning kan nooit kwaad :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Potver wat een dikke bike. Kleurtje is niet helemaal mijn ding, maar deze rose is toch wel een stuk mooier dan mijn oude chief (ook 150mm voor en achter).
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

Lars TB schreef: ma 15 juli 2019, 11:01 Vergeet ook niet dat je bij een moderne geometrie meer met je gewicht moet spelen. Als je probeert zoals met een 26" te rijden dan gaat de boel voor zeker extra glijden.


Maar de bodem is momenteel gewoon glad te noemen op de UHR... .

En spelen met bandenspanning kan nooit kwaad :-q
Dat begreep ik uit de artikelen die ik de afgelopen tijd gelezen heb, het is ook wel even wennen in vergelijk met 26". Moet mijn rijstijl daar inderdaad op aanpassen.

Net overigens de bandenspanning even gecheckt, en deze was véél te hoog voor onze zanderige ondergrond (2,8 bar :o). Stom dat ik daar van te voren niet naar gekeken heb. Ik heb ze nu dus verlaagd, en als ik tijd heb maak ik de banden tubeless. Heb het spul al liggen :bier:
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

De eerste upgrade is een feit: het zadel. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een exemplaar van Ergon en deze bevalt erg goed:

Afbeelding

Verder begint de bike steeds meer te wennen, het is een echte pretmachine :-D. Kom net terug van een rondje L&DD, daar voelt 'ie zich ook prima thuis. Klimmetjes zijn ondanks zijn 150mm veerweg geen probleem, ook door het relatief lage gewicht denk ik.

Kleine sidestep: ik was al een tijd op zoek naar een manier om de bike te vervoeren in/op/aan de auto. In mijn Polo past het alleen wanneer ik allebei de wielen verwijder en ik ben zuinig op het interieur, dus uiteindelijk gekozen voor een dakdrager met zuignappen (van Treefrog). De eerste kilometers waren even met samengeknepen billetjes maar het systeem geeft geen krimp. Wel een hoop verbaasde blikken onderweg... :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

WOOOOW :o that's new. Heel apart maar mooie oplossing zo

dikke fiets trouwens :-q
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

De auto en fiets matchen goed qua kleur :lol:
Ik kende dit merk nog niet, een alternatief voor Seasucker zie ik.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Zit er niet een redelijke deuk in het dak nu? Of is dat vertekening? Nou is een dak best een flexibel deel maar toch iets om rekening mee te houden.
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

RuudRuud schreef: wo 31 juli 2019, 08:53 Zit er niet een redelijke deuk in het dak nu? Of is dat vertekening? Nou is een dak best een flexibel deel maar toch iets om rekening mee te houden.
Bij deze foto is dat de vertekening maar je moet er wel op letten inderdaad! Ik had de drager in eerste instantie meer richting het midden gemonteerd maar daar flexte het dak te veel naar mijn mening. De hoeken zijn uiteindelijk het stevigst.
Kabookie schreef: wo 31 juli 2019, 08:51 De auto en fiets matchen goed qua kleur :lol:
Ik kende dit merk nog niet, een alternatief voor Seasucker zie ik.
Ja, de kleurmatch is wel leuk toeval :-q . Seasucker had heel lang een monopoly maar inmiddels is het patent verlopen en komen er meerdere aanbieders. De klantenservice van Treefrog was supervriendelijk en behulpzaam overigens.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Ben je niet bang dat het gaat krassen? Een lading (sahara) zand/stof tussen het dak en die zuignappen kon nog wel eens een interessant effect hebben qua swirls etc
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

wamske schreef: wo 31 juli 2019, 10:28 Ben je niet bang dat het gaat krassen? Een lading (sahara) zand/stof tussen het dak en die zuignappen kon nog wel eens een interessant effect hebben qua swirls etc
Er wordt bij de drager een microvezel doek en water-sprayertje meegeleverd om het dak schoon te maken. Dit moet sowieso voorafgaand aan montage om de beste hechting te krijgen. En zo voorkom je dus ook krassen e.d. :-D
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

De Pikes Peak heeft de échte vuurdoop in Tsjechië met vlag en wimpel doorstaan. Zoals verwacht, komt de bike in dat soort terrein pas echt tot leven en ik ben dan ook met een grote grijns de singletracks naar beneden gestuiterd :-D. Ook het klimmen ging erg soepel, heb niet één keer de behoefte gehad om de 'climb-switch' op de achterdemper te gebruiken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh, en ook de dakdrager heeft tijdens de 1800 km (voornamelijk Duitse) snelweg geen krimp gegeven :).
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Wat een prachtige fiets! Ja, daar ga je wel van lachen
Plaats reactie