Aliexpress BXT build

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Sander-G
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 31 mei 2018, 21:10

Thanks voor het compliment! En Jeroen, leuk dat je er zelf ook mee aan de slag gaat. Als je nog vragen hebt tijdens het bouwen dan stel ze maar, ik zal het topic van tijd tot tijd in de gaten houden.

Helaas ben ik zelf een dikke maand geleden van mijn racer afgekukeld en zit ik nog altijd met een gekneusde pols. Ieder dag de parcoursen van de Utrechtse Heuvelrug zien liggen en er geen gebruik van kunnen maken, wat een marteling! Maar goed, dat komt vast snel weer :-)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

leuk en mooi projekt :-q Begint na het lezen te kriebelen :winkie:

suc6 met het herstel :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

Sander-G schreef: vr 4 oktober 2019, 18:48 Thanks voor het compliment! En Jeroen, leuk dat je er zelf ook mee aan de slag gaat. Als je nog vragen hebt tijdens het bouwen dan stel ze maar, ik zal het topic van tijd tot tijd in de gaten houden.

thnx! ik verwacht hem eerdaags binnen, nog even de vork (laten) servicen dan kan het beginnen.

Helaas ben ik zelf een dikke maand geleden van mijn racer afgekukeld en zit ik nog altijd met een gekneusde pols. Ieder dag de parcoursen van de Utrechtse Heuvelrug zien liggen en er geen gebruik van kunnen maken, wat een marteling! Maar goed, dat komt vast snel weer :-)
jeetje dat is wel een lelijke val geweest, hopelijk herstel je snel en hoef je de marteling niet langer te ondergaan :)
Stefan_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 17:21
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert 2007

Hoe bevalt het frame? Ik heb mijn Stumpjumper gescheurd na een harde val (ribben gebroken, hersenschudding) en ik heb nu dus een ander frame nodig. Ik zit eraan te denken om de boel over te zetten op een Chinees framepje, maar vind het wel spannend. Wat is je mening tot zover?
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

Mijn xcbike is ook klaar. Montage ging goed. Alles past netjes.
Éen goede rit gedaan en het voelt goed aan ook. Als dit zo blijft is het een goede koop geweest en sowieso een leuke build.

Afbeelding
Sander-G
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 31 mei 2018, 21:10

Leuk Jeroen! Heel veel plezier gewenst met je bike!
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

Thnx Sander, zit je zelf al weer op de fiets inmiddels?
Sander-G
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 31 mei 2018, 21:10

Af en toe een uurtje op de racer gaat nu wel weer. Nog wel een maandje geduld verwacht ik.
erwin_b
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 19 december 2019, 08:52
Mijn mountainbike: Bulls

Heb je inmiddels al wat meer km’s kunnen maken op jouw nieuwe fiets? Ik ben wel even nieuwsgierig hoe hij bevalt.
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

ik heb al een hoop kilometers gemaakt, de fiets voelt nog net zo goed als in het begin. de eerste gebruikerssporen worden al zichtbaar :D maar het frame houdt zich goed, geen technische manko's
erwin_b
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 19 december 2019, 08:52
Mijn mountainbike: Bulls

Goed om te horen!
Ik heb hetzelfde frame als Sander-G gekocht en opgebouwd voor mijn zoontje (8 jaar). Wel de kleinste maat dus kan zelf niet echt testen dus vandaar de vraag. 😉
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

gaaf! ben benieuwd naar een foto als hij klaar is..
erwin_b
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 19 december 2019, 08:52
Mijn mountainbike: Bulls

Bij deze!

Let niet op de trappers want die passen er niet echt bij. 😉
Daar zoek ik nog een goed alternatief voor.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je zou er een eigen SYS van kunnen maken :wink:

En moet daar niet een veel kortere stuurpen op?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
erwin_b
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 19 december 2019, 08:52
Mijn mountainbike: Bulls

Lars TB schreef: do 13 februari 2020, 22:59 Je zou er een eigen SYS van kunnen maken :wink:

En moet daar niet een veel kortere stuurpen op?
Ik had naar mijn weten al een vrij korte besteld maar deze kan inderdaad wel een stukje korter als ik hem zo op de fiets zie zitten.

Ik had er inderdaad wel een eigen sys van kunnen maken. Misschien doe ik dat nog wel.

Bedankt voor de tip!
Plaats reactie