C₃H₈ Hugene MkI: Clinic steep & muddy - P30

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

TenZNL schreef: ma 3 augustus 2020, 17:36
baron062 schreef: ma 3 augustus 2020, 17:29 Misbruik je nu die fully door altijd in het zadel te blijven??? :kiss:
Daar kont ik op wachten natuurlijk... :tong
There, I fixed it for you.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Intrappen van open deuren is mijn specialiteit...
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik geloof er geen reet van :winkie:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Het goede nieuws is dat de achterzijde (ofwel het brede deel) naar beneden is gebogen, je kunt de rails ook krom krijgen waarbij de punt (het smalle deel) naar beneden gebogen is...

No-footers laten voor wat het is ?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

cheeta schreef: ma 3 augustus 2020, 23:57 Het goede nieuws is dat de achterzijde (ofwel het brede deel) naar beneden is gebogen, je kunt de rails ook krom krijgen waarbij de punt (het smalle deel) naar beneden gebogen is...

No-footers laten voor wat het is ?
Hmm, daar heb je een puntje...al doe ik liever een no-footer dan een (suicide) no-hander :lol:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Petje af voor die wielricht instalatie :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1614
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

TenZNL schreef: vr 24 juli 2020, 17:01 Afbeelding

En ik moet zeggen dat ie eigenlijk prima werkt, de nieuwe spaak en nippel zaten er zo in en dmv de meetklok kon ik `m aardig recht krijgen (0.10 ipv 2,5mm). Ook de hoogteslag was (van wat ik zo op inet gevonden had) met 0.45mm binnen tolerantie.

Wat denken jullie, kom ik er zo mee weg of kan ik toch beter de boel laten controleren? Of pas op het moment dat het wiel weer gaat slingeren?
Ik zeg goed bezig, jammer dat je niet even het muziekje van Mac Guyver er onder hebt gezet! ;-) (Mocht je nog een klusje zoeken, ik heb binnenkort een wiel wat geredished moet worden)

Ik zou me niet teveel zorgen maken over je wielen.
Je bent verstandig genoeg om te weten wat wel en niet goed is voor je fiets.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lars TB schreef: di 4 augustus 2020, 13:15 Petje af voor die wielricht instalatie :-q
Thnx :)
Sjef schreef: di 4 augustus 2020, 14:01 Ik zeg goed bezig, jammer dat je niet even het muziekje van Mac Guyver er onder hebt gezet! ;-) (Mocht je nog een klusje zoeken, ik heb binnenkort een wiel wat geredished moet worden)

Ik zou me niet teveel zorgen maken over je wielen.
Je bent verstandig genoeg om te weten wat wel en niet goed is voor je fiets.
Haha, over verstandig gesproken...ik denk dat je straks in je vakantie met meer gemoedsrust op je fiets zit als je dat redishen aan iemand anders uitbesteed :wink:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi dit :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Een poosje terug had ik samen met Jefro98 en Herman de Biker een avondje gekloot op Amerongen/Harry Slinger. Daarbij heb ik HS gereden op de SC van Jefro die is uigerust met een DVO Topaz en een Diamond. Ondanks dat korte ritje (op zijn instellingen) was het verschil onmiskenbaar en behoorlijk indrukwekkend.

Maar goed, een dergelijke upgrade zou best in de papieren lopen. Bovendien wordt de Topaz niet standaard in mijn maat gemaakt (190x45).

Het had me wel aan het denken gezet: Zou een 190x50 shock uberhaupt passen? Dat levert meer veerweg op zonder de geo te veranderen en is wss ook nog eens beter af te stellen. Dus aan het werk gegaan en alle (theoretische) opties bekeken, gemeten, gepast, etc etc. Voor zover ik kon doorrekenen zou een 190x51 moeten passen, wellicht niet helemaal vlekkeloos met de meest dikke noppen maar dat is wel op te vangen met de afstelling. De veerweg zou dan van 130mm naar 147mm groeien. Helaas schoot de zoektocht naar een goedkoop dempertje in deze maat niet op en na verloop van tijd verstofte het projectje een beetje...

Totdat er van de week een Topaz in 190x50 hier op het forum voorbij kwam. Aangeboden door Makkelijk (nogmaals bedankt) aan iemand anders maar die wilde `m blijkbaar niet. Na wat PBtjes, een bezoekje en een betaalverzoekje ging ik met het welbekende koffertje naar huis. Installatie was nog wel even een dingetje, alle DVO 30x8mm hardware is overal uitverkocht en blijkbaar pas begin november weer op stock. Dat hebben we tijdelijk opgelost met een combi van DVO en RS bushings.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met een Cross 2.4 is er nog 3mm ruimte bij een volledig ingeveerde demper

Vandaag de 1e fieldtest op Zeddam gedaan, zelfs met de ruwe basisafstelling was het verschil met de RS DeLuxe al groot. De achterkant is veel rustiger, de small bump-sensetivity is zoveel beter en ook de midstoke support is een wereld van verschil. De RS voelde altijd een tikkeltje hard en stuiterig en gebruikte snel veel travel (zonder te bottomen overigens). Er moet nog wat getweakt en gefinetuned worden maar ik ben nu al erg blij met dit juweeltje. Er is overigens wel 1 groot nadeel...de Revelation aan de voorkant :lol:

Nog wel een vraagje, de stroke zou 50mm moeten zijn. Ik meet echter 55mm die ook helemaal gebruikt worden bij een lege demper. Is die 5mm negatieve luchtkamer?
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Hmm, lijkt niet heel erg veel clearance.

Als je band een beetje vervormt bij gebruik van volledige veerweg gaat het ook nog goed?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

vasquez schreef: za 29 augustus 2020, 23:42 Hmm, lijkt niet heel erg veel clearance.

Als je band een beetje vervormt bij gebruik van volledige veerweg gaat het ook nog goed?
Denk dat het met een echte dikke-noppen-band als een Hans Dampf/Magic Mary/Minion/WP Enduro oid niet goed komt. Nu denk ik dat ik `m wel zo kan afstellen dat het geen probleem is maar om alle opties open te houden (of het zekere voor het onzekere te nemen) is er ook een DVO veerwegbegrenzer (2,5mm) onderweg. Dan wordt de stroke beperkt tot 47,5mm en hou ik 138mm over.
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

Ik zou er zeker een travel reducer token in steken! In het geval van een bottomout zit er nogal veel flex overal in de fiets, wat niet erg is normaal gesproken, maar dit is wel erg weinig ruimte.
En die vork kan je mooi upgraden! Rs heeft upgrade dempers en air springs klaarliggen voor jouw vork (al is de airspring al erg goed).
Voor de rest: erg mooie fiets! Dat er zo'n groot verschil zou zitten tussen de dvo en een rs deluxe had ik niet verwacht.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

If it fits it fits maar hier heb je wel heel erg weinig clearance. :o Mooie demper, staat hem goed. Al aan het kijken voor een andere fork? :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dice Oldskool schreef: zo 30 augustus 2020, 11:49 If it fits it fits maar hier heb je wel heel erg weinig clearance. :o Mooie demper, staat hem goed. Al aan het kijken voor een andere fork? :winkie:
De foto vertekent wel iets, hoor. Maar zoals ik al zei, er is een travelreducer onderweg.

Je slaat de spijker wel op z`n kop...de Revelation is geen match voor de DVO, de voorkant voelt nu als een stuiterbal tov de achterkant. Ik ga `m eerst ombouwen naar 150mm en zien of ik `m dan wat beter in balans krijg. Maar eerlijk is eerlijk, een Diamond zou het wel afmaken, ja :)
Shredwithcare schreef: zo 30 augustus 2020, 11:20 Ik zou er zeker een travel reducer token in steken! In het geval van een bottomout zit er nogal veel flex overal in de fiets, wat niet erg is normaal gesproken, maar dit is wel erg weinig ruimte.
En die vork kan je mooi upgraden! Rs heeft upgrade dempers en air springs klaarliggen voor jouw vork (al is de airspring al erg goed).
Voor de rest: erg mooie fiets! Dat er zo'n groot verschil zou zitten tussen de dvo en een rs deluxe had ik niet verwacht.
Een nieuwe Diamond is wel voor €700-750 te vinden en de Revelation brengt ook nog wel iets op. De ombouw van Motion control naar Charger 2.1 is €350,- en dan weet ik nog niet of de vork en demper gaan matchen. Ik denk dat ik eerder voor een nieuwe Diamond zou gaan.
Plaats reactie