C₃H₈ Hugene MkI: New/Old wheels - P32

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

maverick76 schreef: zo 16 januari 2022, 23:07 Moderators horen het geluid van slijpende messen van ver. :lol:

:-q
Correct! En geen dank! :wink:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik heb even wat opgeschoond. @Maverick/TenZNL Bij deze een vriendelijk doch dringend verzoek om dit op een andere manier uit te praten/op te lossen dan via dit topic. Stuur elkaar een PB, negeer elkaar, vraag desnoods een moderator om even te bemiddelen maar ga niet openbaar op het forum met modder naar elkaar gooien.

Kusje erop, zand erover en anders even contact opnemen met moderator naar keuze.

Thx.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

George schreef: ma 17 januari 2022, 10:25 Ik heb even wat opgeschoond. @Maverick/TenZNL Bij deze een vriendelijk doch dringend verzoek om dit op een andere manier uit te praten/op te lossen dan via dit topic. Stuur elkaar een PB, negeer elkaar, vraag desnoods een moderator om even te bemiddelen maar ga niet openbaar op het forum met modder naar elkaar gooien.

Kusje erop, zand erover en anders even contact opnemen met moderator naar keuze.

Thx.
Geen probleem, zolang hij uit m`n topics blijft.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Een paar weken terug was er een soort van slepend geluid ontstaan, alsof er een halve schijf aanliep. Het gekke was dat het niet altijd was.
Het was lastig te lokaliseren en na paar keer de remmen opnieuw te hebben afgesteld tot de conclusie gekomen dat het ergens anders moest zitten...Lekker irritant, wat is het dan wel?

Na wat grondiger zoekwerk bleek het dus de freehub te zijn:

Afbeelding

Het binnenste lager was dus helemaal uitgelopen, geen wonder dat klonk alsof er een schijf aanliep. Na wat zoeken op het web leek het alsof deze freehub niet (meer) los te krijgen is en heel eerlijk gezegd wilde ik ook wel iets beters...uiteindelijk weer via Revicycles een setje laten spaken. Dit zou zo`n 5 weken duren, de naven hadden nog steeds een langere levertijd dan normaal maar afgelopen week kreeg ik ineens bericht dat de wielen al klaar waren. De leverancier was zo vriendelijk geweest om ze alvast met een eerdere zending mee te sturen en zodoende stond er vandaag een grote doos op de stoep met dit erin:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Specs:
Hope Pro 4 32gts
DT Swiss XM481 (30mm intern)
DT Swiss comp (2.0-1.8-2.0)
Zwarte messing nipples

Gewicht ongeveer 1870gr (niet nagewogen), hetgeen zo`n 300gr lichter is dan de 2,2kg Notubes Flow S1 waarmee ik zelfs de lokale rondjes mee reed. De insteek was een redelijk allround en hufterproof wielset, het lagere gewicht is een bonus (als ik er al iets van merk). Oh, eigenlijk wilde ik de Spank 359 maar nadat ik er achterkwam dat de logo`s gelaserd en dus permanent zijn, toch maar voor de DT`s gekozen...de stickers zijn er intussen al af :)

Morgen testen 8)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16848
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hope is toch wel een beetje mijn favoriete naaf, toch in elk geval in de nog een beetje betaalbare klasse.
Ziet er goed uit, lekker geluidje en het belangrijkste: ze gaan niet snel stuk :)

Ga je veel plezier van hebben denk ik! :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Nice hoops. Ga je vanaf nu dan ook Sugar Lee noemen. :winkie:

Gas erop morgen. 🤟🏻
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

kermit schreef: vr 22 april 2022, 20:33 Hope is toch wel een beetje mijn favoriete naaf, toch in elk geval in de nog een beetje betaalbare klasse.
Ziet er goed uit, lekker geluidje en het belangrijkste: ze gaan niet snel stuk :)

Ga je veel plezier van hebben denk ik! :-q
Klopt, ik heb nog een set in de Pivot die het al jaren zonder morren doet. Het viel me trouwens wel op dat deze set een andere freehub heeft, hij klinkt iig niet zo hard als m`n andere set.
Dice Oldskool schreef: vr 22 april 2022, 20:47 Nice hoops. Ga je vanaf nu dan ook Sugar Lee noemen. :winkie:

Gas erop morgen. 🤟🏻
Will do :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16848
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De Pro2 die ik vroeger had maakten ook nog een feller geluid dan de Pro4 in de Merida.
Denk dat het eraan ligt dat de 4 meer aangrijpingspunten heeft. Veranderd de frequentie iets door.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vandaag getest in BP Willingen, alles is nog heel, rond en recht :winkie:
kermit schreef: vr 22 april 2022, 22:09 De Pro2 die ik vroeger had maakten ook nog een feller geluid dan de Pro4 in de Merida.
Denk dat het eraan ligt dat de 4 meer aangrijpingspunten heeft. Veranderd de frequentie iets door.
M`n andere setje is ook een Pro 4 maar die heeft echt dat karakteristieke (harde) Hope-geluid.
Dit setje klinkt meer als een ratchet, denk dat die freehub idd (heel) wat meer aangrijpingspunten heeft.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Velgstickers er af 🙏🏻

Rij al jaren met Pro 2. 1x de lagers vervangen. Zal er weer eens naar kijken, naar de lagers.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zoals gezegd: de vuurdoop was dit keer iets wilder dan normaal, gisteren mochten ze dus gelijk mee naar BP Willingen en doen waar ze voor gemaakt zijn:

Afbeelding

Afbeelding
Met dank aan Craporbrains

Veel gesprongen (de garmin had 229 sprongen geteld), paar keer gecased en een paar lompe landingen, foutjes en verrassingen (kleine aanpassingen in de tracks die voor een oh-shit-momentje zorgden) maar ze zijn nog steeds mooi rond, recht en zo te voelen op spanning. Vanmiddag een rondje bos met de Mrs, eens zien hoe dat voelt. Voorlopig zeer content met deze set :)


Jurriaan schreef: zo 24 april 2022, 10:31 Velgstickers er af 🙏🏻

Rij al jaren met Pro 2. 1x de lagers vervangen. Zal er weer eens naar kijken, naar de lagers.
Zijn er al af (5min na de foto`s)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi setje zo.

Dat geluid van de ratel hangt ook samen met de hoeveelheid vet in de montage. Zoran haalt altijd mijn naven uit elkaar en vet ze ruim in voordat hij de wielen uitlevert en dat maakt ze duidelijk stiller.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Heckler40 schreef: zo 24 april 2022, 13:12 Mooi setje zo.

Dat geluid van de ratel hangt ook samen met de hoeveelheid vet in de montage. Zoran haalt altijd mijn naven uit elkaar en vet ze ruim in voordat hij de wielen uitlevert en dat maakt ze duidelijk stiller.

Enjoy!!
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid,. Nav je opmerking wat research gedaan en voor zover ik kon zien zijn de ratchets niet veranderd sinds de introductie van de Pro4.

Enig idee wat voor vet hij gebruikt?
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 898
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Geen idee wat Zoran gebruikt, maar Hope gebruikt Mobilgrease XHP222. En ik ook haha.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dennisvdb schreef: zo 24 april 2022, 21:25 Geen idee wat Zoran gebruikt, maar Hope gebruikt Mobilgrease XHP222. En ik ook haha.
Nog beter, thnx :-q
Plaats reactie