C₃H₈ Hugene MkI: Clinic steep & muddy - P30

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lars TB schreef: do 3 september 2020, 10:03 Alleen die upgrade van demper gaat niet het hele pakket aan verbeteringen brengen... .
Uiteraard, en op de Revelation kan je enkel de compressiedemping (=LSC?) instellen.
Nou ja, ik heb geen haast. Eerst maar eens testen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

paulus1981 schreef: wo 2 september 2020, 22:46 ALS er al mensen zijn die het verschil kunnen ervaren (dus kunnen constateren en benoemen, blind test is helaas lastig :D) denk ik dat het zich niet vertaalt in toegenomen tempo of tracks / passages rijden die je met de mindere van de 2 niet rijdt.. (let wel, nieuwe top of range RS tov andere topvorken)..
Als het voor een pro niet uitmaakt.

Afbeelding

Geen idee of er iets anders in de RS onderdelen zit dan de buitenkant doet vermoeden.
Afbeelding
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Jurriaan schreef: do 3 september 2020, 12:23
Als het voor een pro niet uitmaakt.



Geen idee of er iets anders in de RS onderdelen zit dan de buitenkant doet vermoeden.
Slecht voorbeeld.
Juist een pro wordt betaald om spul te gebruiken wat wellicht niet eens z'n eigen voorkeur is.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Dat is appels met peren vergelijken.
De vorken/dempers waar de pro's mee rijden zijn namelijk intensief getuned naar de likings van de berijder. Ze hebben daar monteurs voor die alles van suspension af weten.

Onderaan de streep is dat totaal niet te vergelijken met een standaard rockshox product die gemonteerd zit op een nieuwe fiets of nieuw uit de doos komt.
Die zijn nogal voor een heel breed spectrum getuned...
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Maar waar er iets wat eruit ziet als een Lyrik bij het gemiddelde dag je bikepark ook een Lyrik zal zijn, is dat bij pro's nog wel eens twijfelachtig... Een kleine greep:
1) Marzocchi Bombers met complete Bos internals,
2) Fox 40 met een extra ventiel zoals dat nu door Formula op de DH vork wordt aangeboden,
3) Een Dorado met aangepaste internals van RockShox,
4) Pikes met een compleen andere piston valve and shimstack,
5) XC vork (merk?) met een stuk bezemsteel als veer
6) ...


In het algemeen, wat is "goed"...?
* Is een comfortabele vork voor een amateur ook meteen een snelle vork voor een pro en andersom?
* Is een goede vork voor iemand van 70kg, ook een goede vork iemand van 0.1T?
* Etc...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Jefro98 schreef: do 3 september 2020, 15:03
Jurriaan schreef: do 3 september 2020, 12:23
Als het voor een pro niet uitmaakt.



Geen idee of er iets anders in de RS onderdelen zit dan de buitenkant doet vermoeden.
Slecht voorbeeld.
Juist een pro wordt betaald om spul te gebruiken wat wellicht niet eens z'n eigen voorkeur is.
Precies, want niemand wil vrijwillig op 24 spaaks Mavics rijden.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

cheeta schreef: do 3 september 2020, 15:30 Maar waar er iets wat eruit ziet als een Lyrik bij het gemiddelde dag je bikepark ook een Lyrik zal zijn, is dat bij pro's nog wel eens twijfelachtig... Een kleine greep:
1) Marzocchi Bombers met complete Bos internals,
2) Fox 40 met een extra ventiel zoals dat nu door Formula op de DH vork wordt aangeboden,
3) Een Dorado met aangepaste internals van RockShox,
4) Pikes met een compleen andere piston valve and shimstack,
5) XC vork (merk?) met een stuk bezemsteel als veer
6) ...


In het algemeen, wat is "goed"...?
* Is een comfortabele vork voor een amateur ook meteen een snelle vork voor een pro en andersom?
* Is een goede vork voor iemand van 70kg, ook een goede vork iemand van 0.1T?
* Etc...
Mooie voorbeelden. Dus de pro’s rijden dan wel met wat aan de buitenkant een RS is maar wat zit er in. RS vindt het dus goed dat er iets anders in zit. Zo lang wij een RS kopen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

cheeta schreef: do 3 september 2020, 15:30 ...
3) Een Dorado met aangepaste internals van RockShox,
...
Tenzij je een 2021 binnenkant in een 2004 Dorado past is dat altijd een downgrade... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Lars TB schreef: do 3 september 2020, 10:03
Alleen die upgrade van demper gaat niet het hele pakket aan verbeteringen brengen... .
Maar met nieuwe airspring, demper setje verse dust-wipers bijbehorend vet en olie ben je een heel eind als je de verbeteringen die RS altijd noemt afstreept.

Dat het chassis (mogelijk) minder stijf is, is een gegeven, zware rijder & zwaar gebruik zou dus moeten twijfelen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Vergeet de bushings niet en meer van dat soort 'onzichtbare' verbeteringen die ook (juist!!) een wereld van verschil maken!!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

TenZNL schreef: do 3 september 2020, 12:11
Lars TB schreef: do 3 september 2020, 10:03 Alleen die upgrade van demper gaat niet het hele pakket aan verbeteringen brengen... .
Uiteraard, en op de Revelation kan je enkel de compressiedemping (=LSC?) instellen.
Nou ja, ik heb geen haast. Eerst maar eens testen.
Als je gaat testen, kijk dan of je een langere trap af en op kan. Vanavond gedaan met mijn getunede Pike. Aha, dat simuleert remkuilen en ineens is de meerwaarde van tunen weer duidelijk. Op een lokaal rondje Zeist valt dat minder op.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Denk dat er in Willingen genoeg remkuilen te vinden zijn, evenals wortels, rockgardens, drops en jumps :wink:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

De hoeveelheid rockgardens in Willingen is wel een beetje teleurstellend, maar ik denk dat je voldoende remkuilen gaat vinden zo tegen het einde van het seizoen.. :lol:
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Makkelijk schreef: do 3 september 2020, 21:33 De hoeveelheid rockgardens in Willingen is wel een beetje teleurstellend, maar ik denk dat je voldoende remkuilen gaat vinden zo tegen het einde van het seizoen.. :lol:
In de Downhill zitten wel een paar stukjes?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Er liggen wat partijen stenen maar wat ik me ervan herinner is het merendeel even kijken welke steen je moet raken om de rest gewoon over te slaan.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie