Uiteraard, en op de Revelation kan je enkel de compressiedemping (=LSC?) instellen.
Nou ja, ik heb geen haast. Eerst maar eens testen.
Uiteraard, en op de Revelation kan je enkel de compressiedemping (=LSC?) instellen.
Als het voor een pro niet uitmaakt.paulus1981 schreef: ↑wo 2 september 2020, 22:46 ALS er al mensen zijn die het verschil kunnen ervaren (dus kunnen constateren en benoemen, blind test is helaas lastig ) denk ik dat het zich niet vertaalt in toegenomen tempo of tracks / passages rijden die je met de mindere van de 2 niet rijdt.. (let wel, nieuwe top of range RS tov andere topvorken)..
Mooie voorbeelden. Dus de pro’s rijden dan wel met wat aan de buitenkant een RS is maar wat zit er in. RS vindt het dus goed dat er iets anders in zit. Zo lang wij een RS kopen.cheeta schreef: ↑do 3 september 2020, 15:30 Maar waar er iets wat eruit ziet als een Lyrik bij het gemiddelde dag je bikepark ook een Lyrik zal zijn, is dat bij pro's nog wel eens twijfelachtig... Een kleine greep:
1) Marzocchi Bombers met complete Bos internals,
2) Fox 40 met een extra ventiel zoals dat nu door Formula op de DH vork wordt aangeboden,
3) Een Dorado met aangepaste internals van RockShox,
4) Pikes met een compleen andere piston valve and shimstack,
5) XC vork (merk?) met een stuk bezemsteel als veer
6) ...
In het algemeen, wat is "goed"...?
* Is een comfortabele vork voor een amateur ook meteen een snelle vork voor een pro en andersom?
* Is een goede vork voor iemand van 70kg, ook een goede vork iemand van 0.1T?
* Etc...
Maar met nieuwe airspring, demper setje verse dust-wipers bijbehorend vet en olie ben je een heel eind als je de verbeteringen die RS altijd noemt afstreept.
Als je gaat testen, kijk dan of je een langere trap af en op kan. Vanavond gedaan met mijn getunede Pike. Aha, dat simuleert remkuilen en ineens is de meerwaarde van tunen weer duidelijk. Op een lokaal rondje Zeist valt dat minder op.
In de Downhill zitten wel een paar stukjes?