C₃H₈ Hugene MkI: Clinic steep & muddy - P30

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

paulus1981 schreef: zo 30 augustus 2020, 21:07 Ik vraag me af of deze conclusie klopt..

Verder goed bezig met de demper, niet gelijk opgeven als niet niet plug&play is!
Welk gedeelte? Rev+charger=Pike of dat het geen DVO is?

En nee, zeker niet. Dat ding blijft zitten waar ie zit.
Gisteren de 1e rit gemaakt op Zeddam. Zelfs met m`n ruwe basisafstelling was de rust in de achterkant ongekend.

@Cheeta: Thnx, gaan we ook even bekijken maar ik vermoed dat Giant-E wel eens gelijk kan hebben mbt de Diamond. :oops:
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

TenZNL schreef: zo 30 augustus 2020, 22:40
paulus1981 schreef: zo 30 augustus 2020, 21:07 Ik vraag me af of deze conclusie klopt..

Verder goed bezig met de demper, niet gelijk opgeven als niet niet plug&play is!
Welk gedeelte? Rev+charger=Pike of dat het geen DVO is?
De conclusie dat een Rev+charger (die dan idd praktisch gelijk is aan een Pike) niet slecht maar zeker geen DVO is.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

paulus1981 schreef: zo 30 augustus 2020, 22:56
TenZNL schreef: zo 30 augustus 2020, 22:40
Welk gedeelte? Rev+charger=Pike of dat het geen DVO is?
De conclusie dat een Rev+charger (die dan idd praktisch gelijk is aan een Pike) niet slecht maar zeker geen DVO is.
Ik kan het natuurlijk mis hebben maar dat is wat ik uit verschillende reviews haal. Pike= makkelijker instelbaar voor een breder spectrum, DVO beter instelbaar voor een smaller spectrum (maw specifiek terrein).

Voor het mooie zou ik dan eens een Charger 2.1 moeten testrijden maar de Diamond vond ik toch wel erg fijn aanvoelen.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Voor jouw fiets zou ik niet de Diamond maar de Sapphire D1 pakken :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Die heb je niet in 160 mm :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lars TB schreef: ma 31 augustus 2020, 12:05 Die heb je niet in 160 mm :bier:
En ook niet in 150.. dus nee, zal toch een sapphire moeten worden. En als je dan een Rockshox er naast wilt leggen om te vergelijken moet het natuurlijk een Lyrik zijn, geen Pike. Al zou de purist zeggen dat een Onyx SC een beter vergelijk is.

De Topaz staat hem goed :) Ik zou eerst eens kijken wat hij doet in een 138,5mm configuratie voor je besluit naar 150mm voor te gaan! Wat gaat het eigenlijk allemaal met je BB doen bijvoorbeeld?
Waar woke is, is vuur
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

TenZNL schreef: zo 30 augustus 2020, 23:15
paulus1981 schreef: zo 30 augustus 2020, 22:56

De conclusie dat een Rev+charger (die dan idd praktisch gelijk is aan een Pike) niet slecht maar zeker geen DVO is.
Ik kan het natuurlijk mis hebben maar dat is wat ik uit verschillende reviews haal. Pike= makkelijker instelbaar voor een breder spectrum, DVO beter instelbaar voor een smaller spectrum (maw specifiek terrein).

Voor het mooie zou ik dan eens een Charger 2.1 moeten testrijden maar de Diamond vond ik toch wel erg fijn aanvoelen.
Mocht je serieus wat willen testen dan ben ik in bezit van een lyrik 160mm en een pike 120mm. Als het logistiek niet al te omslachtig wordt kan daar wel wat mee.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat een DVO een verkeerde keuze is, alleen op de vanzelfsprekendheid dat DVO veel beter is dan een top of the range RS geef ik graag wat tegengas.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Jij gaat Lars tegenspreken.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

paulus1981 schreef: ma 31 augustus 2020, 18:30 Mocht je serieus wat willen testen dan ben ik in bezit van een lyrik 160mm en een pike 120mm. Als het logistiek niet al te omslachtig wordt kan daar wel wat mee.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat een DVO een verkeerde keuze is, alleen op de vanzelfsprekendheid dat DVO veel beter is dan een top of the range RS geef ik graag wat tegengas.
Haha, dat mag :lol:
De Pike met charger ken ik alleen theoretisch en de Diamond heb ik 2x geproeft. Mss is het ook wel ongeloof van mijn zijde dat de Charger zo`n grote verbetering is tov de Motion Control in de Revelation dat die bij de DVO in de buurt komt. En ik wilde zeggen "belabberde" maar dat gevoel is pas sinds ik de DVO achterin heb zitten dus dat is ook niet fair. Feit is wel dat ik m`n beide Fox34ers uit 2018 rustiger, soepeler en makkelijker vind aanspreken dan de Revelation.

Dat testen is wellicht een optie, dwz als ik goed heb opgelet dan woon jij waar ik werk en is Broekpolder om de hoek.
Makkelijk schreef: ma 31 augustus 2020, 12:15
Lars TB schreef: ma 31 augustus 2020, 12:05 Die heb je niet in 160 mm :bier:
En ook niet in 150.. dus nee, zal toch een sapphire moeten worden. En als je dan een Rockshox er naast wilt leggen om te vergelijken moet het natuurlijk een Lyrik zijn, geen Pike. Al zou de purist zeggen dat een Onyx SC een beter vergelijk is.

De Topaz staat hem goed :) Ik zou eerst eens kijken wat hij doet in een 138,5mm configuratie voor je besluit naar 150mm voor te gaan! Wat gaat het eigenlijk allemaal met je BB doen bijvoorbeeld?
De Hugene wordt sinds dit modeljaar standaard met 150mm vork aangeboden, lijkt me geen probleem. Of bedoel je hoe laag de BB komt bij maximaal inveren?
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Sorry voor het verprutsen van de quotes
Makkelijk schreef: ma 31 augustus 2020, 12:15

En ook niet in 150.. dus nee, zal toch een sapphire moeten worden. En als je dan een Rockshox er naast wilt leggen om te vergelijken moet het natuurlijk een Lyrik zijn, geen Pike. Al zou de purist zeggen dat een Onyx SC een beter vergelijk is.

De Topaz staat hem goed :) Ik zou eerst eens kijken wat hij doet in een 138,5mm configuratie voor je besluit naar 150mm voor te gaan! Wat gaat het eigenlijk allemaal met je BB doen bijvoorbeeld?
Tenz schreef: ma 31 augustus 2020, 12:15
De Hugene wordt sinds dit modeljaar standaard met 150mm vork aangeboden, lijkt me geen probleem. Of bedoel je hoe laag de BB komt bij maximaal inveren?
Gaat er toch niet om hoe hij aangeboden wordt maar wat jou bevalt?

Ik zag 140mm revelation, dan beter de Sapphire. Laat ik die nou ook in de scout hebben, en wel op 150mm maar door iets meer sag wat imho goed te compenseren is met ott is de vork heerlijk plush zonder op grote klappen (afgelopen weekend eindelijk eens ruiger terrein gereden) door zijn veerweg te slaan.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

TenZNL schreef: ma 31 augustus 2020, 19:40 Haha, dat mag :lol:
De Pike met charger ken ik alleen theoretisch en de Diamond heb ik 2x geproeft. Mss is het ook wel ongeloof van mijn zijde dat de Charger zo`n grote verbetering is tov de Motion Control in de Revelation dat die bij de DVO in de buurt komt. En ik wilde zeggen "belabberde" maar dat gevoel is pas sinds ik de DVO achterin heb zitten dus dat is ook niet fair. Feit is wel dat ik m`n beide Fox34ers uit 2018 rustiger, soepeler en makkelijker vind aanspreken dan de Revelation.

Dat testen is wellicht een optie, dwz als ik goed heb opgelet dan woon jij waar ik werk en is Broekpolder om de hoek.
Dat tweede klopt, dus t eerst zou ook zomaar kunnen kloppen. Geef maar een seintje als je er aan toe bent, en de DVO nog niet besteld is :D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

In die Broekpolder zal een Lyrik niet echt onder doen voor een Diamond... :roll:


Nu denk ik dat een 2021 Lyrik behoorlijk dicht bij een Diamond komt, maar gezien de diverse tests van de 2021 Rockshox vorken (Zeb, Lyrik, Pike) zal Rockshox nog steeds een achterstand hebben op de echt goede vorken. Vraag is alleen of de meesten van ons dat verschil nog gaan ervaren... .

Nu denk ik dat een blauwe Diamond met 160 mm toch wel heel perfect bij de Propain past. Dus als de vorken even goed zijn, dan zou dat de doorslag moeten geven :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dutch schreef: wo 2 september 2020, 21:25 Gaat er toch niet om hoe hij aangeboden wordt maar wat jou bevalt?
Klopt, ik haalde dat alleen aan om aan te geven dat 150mm geen probleem is vanuit de fabriek (als terugkoppeling naar de opmerking van Makkelijk mbt tot de BB).
paulus1981 schreef: wo 2 september 2020, 21:35 Dat tweede klopt, dus t eerst zou ook zomaar kunnen kloppen. Geef maar een seintje als je er aan toe bent, en de DVO nog niet besteld is :D
Ik heb nog nix besteld, ben nog met de badkamer bezig. Maar ik ga je aanbod wel aannemen, dus alvast dank daarvoor :)
Lars TB schreef: wo 2 september 2020, 22:26 In die Broekpolder zal een Lyrik niet echt onder doen voor een Diamond... :roll:
Nee, maar het geeft wel de kans om met een Charger te rijden. Natuurlijk is een diamond leuk maar als je (bijna) dezelfde prestaties kan krijgen voor €600 minder, zal ik dat ook niet laten. Hoe mooi het blauw van de Diamond ook is. :wink:
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Lars TB schreef: wo 2 september 2020, 22:26 In die Broekpolder zal een Lyrik niet echt onder doen voor een Diamond... :roll:

Nu denk ik dat een 2021 Lyrik behoorlijk dicht bij een Diamond komt, maar gezien de diverse tests van de 2021 Rockshox vorken (Zeb, Lyrik, Pike) zal Rockshox nog steeds een achterstand hebben op de echt goede vorken. Vraag is alleen of de meesten van ons dat verschil nog gaan ervaren... .
In de broekpolder is de fiets waar de lyrik in zit nog niet vooruit te branden :D maar ik zag dat de naam van TenZNL ook op het lijstje 4 oktober Willingen staat (net als de mijne)....

ALS er al mensen zijn die het verschil kunnen ervaren (dus kunnen constateren en benoemen, blind test is helaas lastig :D) denk ik dat het zich niet vertaalt in toegenomen tempo of tracks / passages rijden die je met de mindere van de 2 niet rijdt.. (let wel, nieuwe top of range RS tov andere topvorken)..
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

TenZNL schreef: wo 2 september 2020, 22:38 Nee, maar het geeft wel de kans om met een Charger te rijden. Natuurlijk is een diamond leuk maar als je (bijna) dezelfde prestaties kan krijgen voor €600 minder, zal ik dat ook niet laten. Hoe mooi het blauw van de Diamond ook is. :wink:
Alleen die upgrade van demper gaat niet het hele pakket aan verbeteringen brengen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie