C₃H₈ Hugene MkI: Clinic steep & muddy - P30

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

cheeta schreef: do 3 september 2020, 23:05 Er liggen wat partijen stenen maar wat ik me ervan herinner is het merendeel even kijken welke steen je moet raken om de rest gewoon over te slaan.
In het kader van de testrit moeten we die maar overslaan en de rest allemaal gewoon raken. Dat moet met mijn skills niet zo`n probleem zijn :lol:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

De stenen in de downhill zijn meer een paar ‘grote stenen’ dan rockgardens, allemaal bedoelt als lip of drop. Een rij van minstens 10 meter aan stenen ligt er volgens mij niet.

Desalniettemin kun je prima vering testen in de downhill. Die geul rechts vlak voor de roadgap lijkt me uitstekend! Wortels, bochten, compressies, die geul heeft alles wat je nodig hebt.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Na een OTBtje in Nideggen 2 weken terug, wilde de boel niet meer lekker schakelen. Na een paar ritjes aanmodderen was de conclusie dat er toch iets krom moest zijn. Omdat ik geen zin had om uit te sluiten waar het zat en het GXspul nooit helemaal vlekkeloos gewerkt heeft op deze fiets, heb ik een SLX M7100 shifter en derailleur laten komen. Een nieuwe pad had ik al liggen.

Zojuist het spul gemonteerd en afgesteld, na een klein blokje door de buurt met alleen een kleine aanpassing op de low-adjuster is SLX M7100 Eagle een feit. Morgen maar eens in het bos testen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij nader inspectie bleek de hanger aardig krom:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vandaag het 1e ritje met de nieuwe SLX Eagle: Amerongen, Rhenen en als toetje Hoge Ginkel.

Heerlijk dat de boel weer normaal schakelt en het is nog nooit zo stil geweest, blijkbaar zat er toch iets in de GXderrie waardoor die op bepaalde kransjes een tik had. Ik dacht dat het was omdat er een tandje krom was maar nu, met dezelfde ketting/cassette combi, is het weg. Schiet mij maar lek :~
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Hanger misschien van begin af aan al krom geweest?
Transport schade ofzo?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mijn hanger is kaarsrecht, ik heb recent GX Eagle voor XT vervangen met bestaande cassette en het is ronduit fantastisch :)
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jefro98 schreef: ma 7 september 2020, 09:12 Hanger misschien van begin af aan al krom geweest?
Transport schade ofzo?
Ja, dat zou kunnen. Die mogelijkheid is zeker niet uit te sluiten.
Makkelijk schreef: ma 7 september 2020, 09:15 Mijn hanger is kaarsrecht, ik heb recent GX Eagle voor XT vervangen met bestaande cassette en het is ronduit fantastisch :)
XT Eagle...dat klinkt ook wel sjiek :lol:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Enige dat je hebt vervangen is dus derailleur en shifter? Netjes. Klinkt interessant 8)
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Kapitein Iglo schreef: ma 7 september 2020, 11:19 Enige dat je hebt vervangen is dus derailleur en shifter? Netjes. Klinkt interessant 8)
Ja, al heb ik her en der gelezen dat een shimano 12sp derrie ook werkt icm een SRAM 12sp shifter (en andersom).
De indexering zou hetzelfde moeten zijn maar aangezien ik helemaal klaar was met het slechte schakelen en geen zin had om te gokken, ben ik op zeker gegaan.

Voor mij is een derrie een slijtdeel dus dat moet niet al te duur zijn, Deore/SLX (en zelfs XT) zijn goedkoper dan GX.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Leuke upgrade.
Zit je shifter niet te ver naar rechts ?
Ik zet de klemband aan de andere kant vd rem, omdat ik anders met mn duim tegen de triggers kom.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 7 september 2020, 11:45 Leuke upgrade.
Zit je shifter niet te ver naar rechts ?
Ik zet de klemband aan de andere kant vd rem, omdat ik anders met mn duim tegen de triggers kom.
Ja klopt, moet `m nog omzetten. De GXshifter zat wel goed aan die kant.
Gebruikersavatar
olivierhacking
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 12 november 2014, 02:50
Mijn mountainbike: Overal en nergens

Sorry om dit onderwerp te 'hijacken', maar ik las een pagina of twee terug over de DVO Onyx SC D1.

Zijn er forumleden die met deze vork ervaring hebben en willen delen? Ik ben voor mijn nieuwe build aan het twijfelen tussen deze, de Mezzer Pro, en de Lyrik Ultimate (36 Factory zit op de bike en die verkoop ik direct).
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

olivierhacking schreef: wo 9 september 2020, 22:59 Sorry om dit onderwerp te 'hijacken', maar ik las een pagina of twee terug over de DVO Onyx SC D1.

Zijn er forumleden die met deze vork ervaring hebben en willen delen? Ik ben voor mijn nieuwe build aan het twijfelen tussen deze, de Mezzer Pro, en de Lyrik Ultimate (36 Factory zit op de bike en die verkoop ik direct).
Mss gewoon een eigen topic aanmaken in "Onderdelen discussie"?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ook hier weer eens tijd voor een update...ik had het al ergens anders geschreven maar ik ben helemaal klaar met de Lev Si.
In 1,5 jaar issie al 2x volledig geserviced, bij de 1e beurt werd al duidelijk dat de stanchion had ingelopen. De laatste weken moest ik na praktisch elke rit (zeker als het nat is) wat vet onder de kraag smeren, puur om `m soepel te laten bewegen. Vaak wilde hij aan het eind van de rit niet meer zakken of, nog erger, niet meer terugkomen.

Afbeelding

Na wat wikken en wegen, kijken en vergelijken (en bij gebrek aan een Oneup 180/31.6) uiteindelijk een Crankbrothers Highline 7 besteld. In m`n andere fiets heb ik de 1e generatie Highline en die doet het nog steeds vlekkeloos na 4jaar. Bij de 7 hebben ze zelfs de garantie termijn met een jaar verhoogd en is nu 4 jaar geworden. Als je zo lang garantie geeft, dan heb je wel vertrouwen in je product, toch?

Afbeelding
Gelijk maar de remote, een 30t chainring en een lager/overhaul setje voor m`n pedalen laten meekomen.

Afbeelding
Kijk, dat is tenminste een seal 8)

Afbeelding
En de onvolprezen CB remote, zowat ongeslagen als het om verstelbaarheid gaat

Installatie was simpel en snel, de werking van zowel de remote als de pen zelf is uitermate smooth. En, een puntje van kritiek bij de oude, de retoursnelheid is een stukje hoger. Niet dat ik er last van had bij de oude maar het viel me toch op. Helaas niets wat spectaculaire foto`s geeft maar wmb wel een zinnige upgrade :bier:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Nice, veel plezier ermee. :-q De remote is idd baas. :bier:
Plaats reactie