Hallo
ik ben al enige tijd actief op dit forum maar heb mij zelf nog niet voorgesteld
Bij deze wil ik mij voorstellen met mijn nieuwe bike.
Ik woon in het zuiden van Limburg en ben benieuwd hoe deze fiets mij gaat bevallen in de omgeving van 3 landenpunt.
Na lang twijfelen tussen een nieuwe Canyon Neuron/Spectral of Radon Skeen /Trail is de keuze toch gevallen op deze Specialized.
ik was al weken aan het zoeken op marktplaats en diverse verkoop punten maar een jonge gebruikte occasion, toen ben ik terecht gekomen bij Stappenbelt te Apeldoorn en gelijk gebeld en de fiets gaan bekijken en uiteraard meegenomen
ik ben benieuwd of de flip chip in het frame veel gaat uit maken bij verandering, nu zondag wordt de eerste rit gemaakt.
Specs:
Frame
M5 alloy chassis and rear end, asymmetrical design, 29 Trail Geometry, threaded BB, fully enclosed internal cable routing, 12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 140mm of travel
Rear Shock
FOX FLOAT DPS Performance, Rx Trail Tune, rebound and 3-position compression adjust, 210x50mm
Fork
FOX FLOAT Rhythm 34, GRIP Damper, 51mm offset, 2-position sweep adjust, 15x110mm, tapered alloy steerer, 150mm of travel
Rear Derailleur
Shimano XT, Shadow Plus, GS cage, 11-speed
Number of Gears
11
Shifters
Shimano SLX, 11-speed
Chain set
RaceFace Aeffect, 24mm spindle, 170mm crankarm
Bottom Bracket
Threaded BB, 24mm spindle
Cassette
Shimano SLX, 11-speed, 11-46t
Chain
KMC X11, 11-speed w/ Missing Link
Brakeset
Shimano SLX, hydraulic disc, resin pads, 200/180mm rotor
Handlebars
Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 27mm rise, 780mm width
Stem
Specialized Trail, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
Grips
Specialized Sip Grip, red
Rims
Roval Traverse 29, hookless alloy, 29mm inner width, tubeless ready, 28h
Front Hub
Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 28h
Rear Hub
Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h
Front Tyre
Butcher, GRID casing, GRIPTON® compound, 2Bliss Ready, 29x2.6"
Rear Tyre
Purgatory, GRID casing, GRIPTON® compound, 2Bliss ready, 29 x 2.6"
Saddle
Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, Hollow Cr-Mo rails, 143mm
Pedals BBB Red
Mens Stumpjumper 29 Long Travel FSR 2019 Nieuwe Remmen!!!!!!!>>>P3
op het frame is een sticker met datum 04/2018 inderdaad
hoe heb jij de rebound ingesteld van de voorvork en achtedemper? ongeveer op de helft?
Zou ik even moeten checken, ik ga uit van het langzaamste en daarna wat goed voelt, niet te snel en zeker niet te langzaam.
Maar om hem echt goed te laten werken moet er een grotere volumespacer in... de standaard 0,6" die erin zit voldoet eigenlijk niet.
Maar om hem echt goed te laten werken moet er een grotere volumespacer in... de standaard 0,6" die erin zit voldoet eigenlijk niet.
⛧⛧⛧
Dat ligt er ook aan hoe zwaar jij bent.
Maar ik zou eerder een stuk dichter bij de snellere kant van de rebound gaan zitten. De meeste Rockshox vorken en dempers rijd ik met mijn 85 kg bijna open... .
Nu is Rockshox de laatste paar jaren niet voor niets een heel stuk sneller gaan zitten wat rebound afstelling betreft, maar dat is vooral het gedeelte waar je zelf niet aan kunt draaien.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? is dit goed zelf te doen?
Lars TB schreef: ↑vr 19 juli 2019, 12:32Dat ligt er ook aan hoe zwaar jij bent.
Maar ik zou eerder een stuk dichter bij de snellere kant van de rebound gaan zitten. De meeste Rockshox vorken en dempers rijd ik met mijn 85 kg bijna open... .
Nu is Rockshox de laatste paar jaren niet voor niets een heel stuk sneller gaan zitten wat rebound afstelling betreft, maar dat is vooral het gedeelte waar je zelf niet aan kunt draaien.
ik heb de online instructie gelezen van FOX en ze hanteren inderdaad op gewicht het aantal clicks wat je moet open zetten vanuit de gesloten stand.
ik weeg 73kg en zit ongeveer op de helft van de rebound, echter is er ook de "vuistregel" namelijk de rebound helemaal open draaien en vervolgens langzaam sluiten tot het voorwiel niet meer van de grond komt bij het snel indrukken van de voorvork en dan je handen gelijk los van het stuur.
het heeft volgens mij toch wel een groot effect op de demping.
Ah, FOX.
Maar goed, dat maakt verder niet heel veel uit. Voor 73 kg nog halverwege te zitten is erg traag.
Je kunt ook gewoon een beetje experimenteren, dan merk je vanzelf het verschil wel.
Maar goed, dat maakt verder niet heel veel uit. Voor 73 kg nog halverwege te zitten is erg traag.
Je kunt ook gewoon een beetje experimenteren, dan merk je vanzelf het verschil wel.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Wat Lars zegt, maar ik zal idd ook meer richting de snellere kant zitten dan de langzamere, maar ik begin zelf vanaf de langzame kant, altijd al zo gedaan. Ik weeg met gear rond de 85, heb de flipchip op low staan. Ik heb 1 volume spacer in de vork en rij daar met 25% sag. In de demper heb ik nu nog de stock volume spacer, maar er komt 1 maatje groter in.
Het is ook vooral persoonlijk.
Het is ook vooral persoonlijk.
⛧⛧⛧
xRemcox schreef: ↑vr 19 juli 2019, 18:53 Wat Lars zegt, maar ik zal idd ook meer richting de snellere kant zitten dan de langzamere, maar ik begin zelf vanaf de langzame kant, altijd al zo gedaan. Ik weeg met gear rond de 85, heb de flipchip op low staan. Ik heb 1 volume spacer in de vork en rij daar met 25% sag. In de demper heb ik nu nog de stock volume spacer, maar er komt 1 maatje groter in.
Het is ook vooral persoonlijk.
[/quot
Oké dan ga ik komende zondag eens van alles wat proberen,
Wat vind je van de 2.6 banden??
-
- All rounder
- Berichten: 67
- Lid geworden op: di 1 maart 2016, 11:53
Mooie fiets hoor! Veel plezier ermee!
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
Mooie fiets voor Limburg.
"This species has amused itself to death"
Ik had er niks van verwacht, maar ik vind ze top. Ik zou niet meer smaller willen, uiteindelijk vallen ze eerder als 2.5, ik wil nog wel een keer een wat lichter lopende band proberen. En neig dan naar de Bontrager XR4 Team Issue in 2.6.
⛧⛧⛧
Ik ben benieuwd morgen, maar het lijkt me zeker een geschikte maat band voor deze fiets ik denk dat de verhouding prima zal zijn.
Ik hoop dat ik toch nog wat snelheid heb op de vlakke stukken.
Kan iemand mij vertellen of het vlakke stuur wat er nu op zit of dit origineel is?? Ik ben aan het denken om een Renthal stuur aan te schaffen met 20mm rise, in het verleden in de motorcross was dit merk zeer betrouwbaar en kan wel een stoot verdragen.