Snowdon MK-007

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Fraai! Maar een zwart blad en crank zouden hem wel beter staan. Letters knallen er mooi af en zoals gebruikelijk is Hermans spuitwerk top. (Als hij dat toch eens voor anderen zou gaan doen weet ik nog wel een klant :winkie: )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Goed bezig, het wordt weer een beetje mooier in het bos :-q

Je zou niet zeggen dat het "maar" 2,35s zijn die dikke pneu's, ziet er stoer uit zo, ik houdt er wel van. Maar je hebt plannen om veel buiten NL te rijden schat ik zo? En ik ben ook benieuwd naar de 26+ versie, daar zie je nog weinig van.

Geen gevoel in de handen, op de foto afgaand kun je de stuurbocht in de klem roteren voor de up-sweep. De Renthal spec is 5 graden upsweep. Dus recht van voren gezien moeten de uiteinden licht omhoog lopen. Maar elke stand anders dan die je handen gevoelloos maakt zou beter moeten zijn.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Stuur is inderdaad al gedraaid, dit was eerste montage foto. Ik had daar nog geen meter gereden.

In september een weekje finale Ligure, en daarvoor vast nog wel een dagje België of Duitsland. De 26+ set gaat mee als ondergrond vooral steen is, voor comfort en carbon kan niet goed tegen impacts. Bike is vooral een 1 bike quiver doitall, ik heb geen plek en ook geen zin in veel verschillende bikes dus ik heb 1 alleskunner. De 27.5 set gaat denk ik ook een NoNi of zo als voorband krijgen in plaats van Mary. Mary is hier wel wat overkill.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

suravida schreef: vr 2 augustus 2019, 23:06 Fraai! Maar een zwart blad en crank zouden hem wel beter staan. Letters knallen er mooi af en zoals gebruikelijk is Hermans spuitwerk top. (Als hij dat toch eens voor anderen zou gaan doen weet ik nog wel een klant :winkie: )
Dat spuitwerk is nog wel een verhaaltje waard:

HDB zou dat helemaal niet doen. We hadden afgesproken dat er een powdercoat op zou komen. Zelfde kleurstelling. Tijdens lassen en bewerken van de buizen is er geen vinger op het staal gekomen om te zorgen dat de hechting goed zou zijn en er zo weinig mogelijk vet en vervuiling op de buis zou zitten. Verneukt de poedercoater het... Eerste foto's met duidelijke druiper, sinaasappel effecten lelijke overgangen tussen zwart en blank :evil:

HDB heeft het echt super netjes opgelost, hij kon er niks aan verbeteren, dus frame maar weer meegenomen en met gasket remover alle coating er af gehaald, de borsteling op de buizen hersteld en daarna toch maar zelf gespoten. Echt heel erg kut als je dan denkt de eerste mooie foto's van je frame met lak te krijgen en je krijgt druipers en bende. De powdercoated was ook niet van plan maar iets te gaan oplossen, ja hij kon het wel stralen :oops:

Ik ben heel blij met het resultaat, en hoe Herman het heeft opgelost, daar verdiend hij een lintje voor :-q
Laatst gewijzigd door bartsince1975 op za 3 augustus 2019, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Wauw. Deze is gaaf :-q
Vooral de kleurstelling is mooi. En dat komt ook mooi terug in de wielen met de zilveren spaken en naven. Een mooi geheel zo.

Over dode handen. Heb je al eens Ergon grip geprobeerd?
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

hele strakke bike geworden.. erg mooi om te zien.. knap staaltje werk weer geleverd door de bouwer.. petje af
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Pat. schreef: za 3 augustus 2019, 09:03 Wauw. Deze is gaaf :-q
Vooral de kleurstelling is mooi. En dat komt ook mooi terug in de wielen met de zilveren spaken en naven. Een mooi geheel zo.

Over dode handen. Heb je al eens Ergon grip geprobeerd?
Thanks!

Er zitten nu al ergon grips op, ga2 large meen ik. Zaten ook op de vorige fiets en daar had ik dit niet.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jaja, gaaf geworden hoor! Mooie onderdelenkeuze ook, die band/velgcombi staat erg dik en dat vind ik eigenlijk op elke fiets mooi :D

Ik heb wat plaatjes gezien van dat verprutste coatingwerk, dan ben je wel even :evil: :evil: als je zoveel werk in het frame hebt zitten en iemand anders geeft je dat resultaat terug...
Als je de foto's ziet van toen HdB de coating eraf aan het peuteren was ga je zelfs spontaan huilen :(( :D
Maar uiteindelijk is het toch goed gekomen, en waarschijnlijk nog mooier dan met poedercoaten mogelijk zou zijn geweest.

Hopelijk vind je de oorzaak van je slapende handen, en dan ten volle genieten van je unieke Snowdon! :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Het is echt weer een juweeltje geworden!!!! :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Heel mooi frame met mooie details en super strak laswerk. :-q
Ben niet zo'n fan van de paintjob en decals, maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
Veel rijplezier, dat gaat wel lukken zo te zien.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Zat al een jaartje in de pen geloof ik? Mooi geworden en unieker ga je het niet snel krijgen.
"This species has amused itself to death"
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Hardstikke leuke bike geworden :-q
Hij smoelt als een +bike, lekker stevig ding, daar kan je volgens mij wel een uitdagend trailtje mee berijden
Enjoy.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik meende al een zakker (=druiper, maar dan in correct jargon) te zien. Kleurstelling is niet mijn ding, maar het laswerk is echt wel next-level. Mooi!
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Deze lak heeft geen zakkers meer hoor, dat was de coating die inmiddels weg is. Dat de kleur niet iedereen zal bekoren weet ik, het is niet echt een alledaagse keus. Ik heb Herman ook moeten overtuigen dat ik het echt wilde en dat ik weet dat er met verloop van tijd vliegroest onder de lak zal verschijnen. Ik heb al een zwarte fiets en al een helemaal blanke, dus ik moest nu iets anders. Zelf blijf ik er erg blij mee, en gek genoeg was dit voor mij de moeilijkste keus van alle, terwijl dit nou net het makkelijkst te veranderen is.

Gisteren Amerongen en Rhenen gereden. Lekker kunnen rijden en de vork goed af kunnen stellen. Heerlijk wat er tegenwoordig te toveren is met dat spul, diepe brake bumps voelen aan als niet veel meer dan zo'n grastegeltje :-D

Dode vingers blijven helaas, zonder handschoenen gereden en nog wat met stuur en grips gedraaid. De druk is keurig over de hele hand verdeeld nu, nergens drukpijntjes maar dus wel na een tijdje weer geen gevoel in pink en ringvinger. Ik ga de stand van stuur maar even zo laten en met andere grips rijden.
Afbeelding
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Prachtig afgemonteerd hoor, chapeau. En DVO altijd +1.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie