Santa Cruz Chameleon

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Afbeelding
Afbeelding

Naar aanleiding van mijn filosofische vraag en jullie tips, advies en meningen is mijn fiets nu (bijna) af.

SC Chameleon carbon met invisiframe
Shimano XT 11 speed 8000 groep, cassette, shifter, derailleur, crank en bb
Shimano XT remmen en schijven
Shimano XT spd trail pedalen
Chris King Headset in turquoise want ik wilde toch iets met een leuk kleurtje doen. (naven en bb zou ook leuk zijn maar dan is het een grote investering waarbij ik alsnog onderdelen overhoud)
Hope pro4 naven, WTB 40 velgen met Maxxis Reccon 27.5 2.8 banden.
KS dropper met WTB Volt zadel
Burgtec enduro voorbouw
SC carbon stuur
Fox 34 Elite vork 130mm waar ik nog andere stickers op wil plakken. Ik heb ook blauwe, maar misschien heeft iemand een tip hoe ik aan turquoise kan komen.

Gisteren de eerste rit gemaakt en dat beviel erg goed. Mooi licht fietsje. Wel wennen na twee maanden op de Tallboy gereden te hebben. Moet wel wat actiever rijden. Die Tallboy kan ik als deze week eindelijk mijn Onyx Vesper naven binnenkomen ook af maken.
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Het kan optisch bedrog zijn maar zit je stuur wel precies in het midden?
Ik zie rechts een groter gemarkeerd deel dan links uitsteken naast je stuurpen.

Verder mooi fietsje hoor!

Voor die stickers; kijk eens bij Slik graphics. Die hebben een wel heel groot assortiment in kleuren en geuren.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

slapbandje schreef: ma 5 augustus 2019, 10:04 Het kan optisch bedrog zijn maar zit je stuur wel precies in het midden?
Ik zie rechts een groter gemarkeerd deel dan links uitsteken naast je stuurpen.

Verder mooi fietsje hoor!

Voor die stickers; kijk eens bij Slik graphics. Die hebben een wel heel groot assortiment in kleuren en geuren.
je hebt gelijk, beetje optisch bedrog en beetje niet precies in het midden. En hij staat ook nog een beetje scheef zag ik gisteren. Dus ik moet alles nog een keer heel precies nalopen. Ik werd zaterdag avond een beetje ongeduldig om zondag vroeg meteen te kunnen gaan fietsen.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Wat een poep kleur :) (zo is dat gezegd). De combinatie met de blauwe letters is eigenlijk best mooi.
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

zonoskar schreef: ma 5 augustus 2019, 10:39 Wat een poep kleur :) (zo is dat gezegd). De combinatie met de blauwe letters is eigenlijk best mooi.
daar ben ik het helemaal mee eens. Dit krijg je bijna niet verzonnen. Daarom dus ook maar wat onderdelen in het blauw/turquoise er bij. Dat maakt het dan toch nog wel leuk vind ik persoonlijk.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Daar is hij! Supernice!

Mail even met Slik, als je een voorbeeld van de kleur hebt kunnen ze dat wel maken. Wellicht kennen ze bijvoorbeeld de Chris King kleur. Ik vroeg laatst om "Hope blue" en dat konden ze perfect maken.

Je kunt ook aan Santa Cruz vragen of ze de kleurcode van die letters hebben, als ze behulpzaam zijn kun je dat weer aan Slik doorgeven. De Slik stickers zijn ook nog eens van duidelijk betere kwaliteit dan die van Fox.
Waar woke is, is vuur
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

slapbandje schreef: ma 5 augustus 2019, 10:04 Voor die stickers; kijk eens bij Slik graphics. Die hebben een wel heel groot assortiment in kleuren en geuren.
Meteen maar besteld, ik ben benieuwd.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie BIke, en 27,5 plus ook nog

Daar ga je veel plezier aan beleven, en met een Tallboy erbij een heel chique setje.
Heb je in de Tallboy 29er wielen? Allebei de bikes kunnen met beide wielmaten meen ik.

En ik ben ook benieuwd hoe de combinatie Burgtec stuurpen met SC stuur jou benvalt.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Heel fraai!

Ik heb ook getwijfeld aan deze fiets maar ik vond de prijs een beetje te steep voor wat je ervoor krijgt. (maarja dat is SC)

Kleurcombi is wel erg tof ook.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Heckler40 schreef: ma 5 augustus 2019, 11:48 Mooie BIke, en 27,5 plus ook nog

Daar ga je veel plezier aan beleven, en met een Tallboy erbij een heel chique setje.
Heb je in de Tallboy 29er wielen? Allebei de bikes kunnen met beide wielmaten meen ik.

En ik ben ook benieuwd hoe de combinatie Burgtec stuurpen met SC stuur jou benvalt.

Enjoy!!
De tallboy krijgt de SC reserve 27mm 29 velgen met onyx vesper naven. Maar zijn dus uitwisselbaar inderdaad.

Ik heb nog veel te leren. Maar kan een stuurpen ook slecht bevallen? Waar merk je dan verschil? Hij ziet er mooi en degelijk uit, dat is zeker.
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Van die Reserve wielen ga je geen spijt krijgen. Ik heb drie van mijn fietsen ook voorzien van dergelijke wielen en die zijn me een partij stijf en sterk! :-q
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Mooie fiets! En de blauwe vork decals zullen hem goed staan. complimenten erg mooie build.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Wauw !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ramonn schreef: ma 5 augustus 2019, 19:43De tallboy krijgt de SC reserve 27mm 29 velgen met onyx vesper naven. Maar zijn dus uitwisselbaar inderdaad.
Als gezegd, een heel chique setje met prachtige wielen die ook nog uitwisselbaar zijn
Ramonn schreef: ma 5 augustus 2019, 19:43Ik heb nog veel te leren. Maar kan een stuurpen ook slecht bevallen?
Waar merk je dan verschil? Hij ziet er mooi en degelijk uit, dat is zeker.
Ik rijd sinds de vorige eeuw MTB en leer nog elk jaar bij :wink: . En ik rijd ook de mooie Burgtec stuurpen met SC carbon riser op mijn Ibis Ripley, strak, degelijk, en toch licht. Maar op de Ripley had ik ook wel last van mijn polsen, wat ik niet op al mijn bikes heb, en de Ripley is toch wel bedoeld als een "vliegend tapijt" fully. Affijn, toen ik dat in SYS aan de Pike vork toeschreef kreeg ik de tip terug dat ook stuur en stuurpen aan het comfort bijdragen, of niet. Vandaar.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mooie fiets :-q

Maar hij kan zelfs nog net iets mooier! :wink:

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie