Intense Spider FRO... Slamm that saddle!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Sowieso :-q

Ik heb mijn ambitie bij me 8)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Bidon en houder zijn inderdaad niet de mooiste onderdelen van een mtb. Laat staan als je voor een langere tocht gaat en een bidon+ houder aan je onderbuis hangt.

Maar hoe was ie vandaag?
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Nee dan gaat de camelbak blaas in de rugtas en gast die mee.

Vandaag was heel leuk. Ben net terug.
Veel geleerd en en veel lol gehad. Ik zit wel echt slecht in mijn conditie? Ben verrot :lol:

Weer geleerd om veeeeeeel verder vooruit te kijken, dat was er wel weer ingeslopen. Houding gecorrigeerd en geoefend. Switchbacks gefietst, bunnyhops gedaan. Actief springen en jumps geoefend. En natuurlijk kombochten aangevallen. Zat veel in! En een hele mooie omgeving daar.

Was een goeie clinic, al mocht er van mij wel iets meer tempo in. Aan de andere kant was de rust tussendoor ook erg welkom! Dat was een beetje dubbel.

Fietsje heeft het goed gedaan, en ik kwam toch wel tegen de limiet aan van het fietsje; de achterdemper! Misschien als ik volledig onderhoud heb laten plegen en nieuwe bushings heb laten plaatsen dat dat weer beter gaat.
Mijn fiets had wel moeite met het bijhouden van al die moderne bikes op de wortels.

Er volgen nog wat filmpjes en foto's van de clinic. Die worden nog opgestuurd door de de instructeur.

Een aanrader hoor!


Jammer dat die nieuwe 150mm dropper en 11 speed xt derrie nog niet binnen waren. Had wel ik graag gebruikt vandaag
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

Schone Intense !!

Ik herinner mij nog het bezoek aan de Intense facility in Temecula Cali. Daar stond toen een grote bak met afgekeurde/defecte frames :x
Heb toen oa deze FRO mogen testen. Zalige fiets.
Christonabike!!
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Thanks :-q

Had even een rear triangle meegenomen :lol:
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik heb een quick and dirty distillatie gemaakt uit alle filmmateriaal wat is opgenomen. Dit is mijn eerste edit ooit , dus wees lief :winkie:

https://youtu.be/BIWSpIt1c1g
Laatst gewijzigd door Patrick_V op ma 30 november 2020, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Door schenden van WMG rechten is de video niet te zien.

Bekend muziekje gebruikt?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Klopt... Rookie mistake :bier:
Deze moet wel werken:

https://youtu.be/BIWSpIt1c1g
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ok, en wat vond je er zelf van?

De “clinic” bedoel ik dan.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ja leuk om te zien wat je fout doet, ondanks ik eigenlijk alles al kon. Maar dan op mijn manier.

Ik had het niveau graag iets hoger gehad en iets meer tempo Maar je bent wel met een groep. Helaas kwam 1 a 2 onderwerpen een beetje in de klem door tijdnood.
Daarnaast ben ik er een tijdje uit geweest niet zo lang geleden dus was het wel fijn om alles nog een keer uitgelegd te krijgen.
Omgeving was prima! We hebben ook nog twee van de drie Bikepark lijnen gereden en die waren wel erg gaaf. De snelste en grootste lijn hebben we ook zonder verdere uitleg gereden. Dat was voor de fun. En fun was het!
Toch een aantal van die trucjes die ik had aangeleerd gekregen toegepast tijdens het rijden van de lijnen en daardoor ging het toch een stukje soepeler en sneller.

Dus al met al wel prima. De volgende Clinic zou ik ook wel graag van iets hoger niveau willen hebben.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ok, nou daar gaat het om. Als het maar geen weggegooid geld was.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

maverick76 schreef: ma 30 november 2020, 21:43 Ok, nou daar gaat het om. Als het maar geen weggegooid geld was.
Ik was ook mee, en toch wat dingen aangescherpt en geleerd waar ik nu zelf verder mee kan. Dus heb dan ook minder problemen met het tempo, want ik ben er nu al de laatste paar ritjes zelf mee bezig, verder kijken (ik keek wel vooruit, maar dan ook vaak weer terug naar dichtbij, en eigenlijk nooit bij stilgestaan dat dat niet hoeft) en nu ieder bultje wat ik tegenkom proberen te "poppen" gaat de ene keer wel, de andere keer niet goed qua timing en hoogte, maar weet nu wel direct waarom het niet lukte als het niet lukt.
Verder mijn achtervering beter afgesteld, houding iets verbeterd, en dus het kijken ook een andere benadering.
Ook hoop tijd voor vragen en nadenken, juist door tempo.
Maar dus vooral de handvatten en motivatie om zelf verder te leren.
En was ook gezellig! Laten we dat vooral niet vergeten. Nu vooral op zoek naar ergens in de buurt van Utrecht om mijn jumps te oefenen, denk eigenlijk aan Zoetermeer, kort rondje met hoop opties en ook wat losse jumps om te oefenen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Bike park Utrecht ligt vol met jumps..

Duidelijk te zien wat een 26” fully niet heeft tov huidige 29” fully’s. Aan de andere kant, young timers verdienen ook een plekje :-q
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Helaas kost zo'n dagje bikepark en clinic ook weer geld.

De instructeur voelde speling op mijn achtervering en er bleek inderdaad behoorlijk wat op te zitten.

Voor de ideale houding had ik ook wat meer drop nodig dan 120mm (vond ik :D). Dus een 150mm dropper was besteld. Helaas heb ik de 150mm BrandX dropper direct gesloopt toen ik hem wou regreasen met kwaliteits vet.
Door en brainfart vergat ik even de interne actuator kabel los te maken (zo'n nylon draadje) en was ik gelijk gedwongen een rebuild setje te kopen.
Helaas is die al veel te lang onderweg vanuit the UK :lol: :-?

Een 11 speed xt derrie voor mijn 1x10 aandrijflijn zat al in de planning dus die kwam ook!

Sommigen vinden het totaal onbelangrijk maar ik kan hier echt van genieten: van DU bushings naar 7-piece mounting hardware :bier:

Afbeelding
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dat is ook genieten, zeker als het ook functioneel is.
Plaats reactie