Intense Spider FRO... Slamm that saddle!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8040
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Patrick_V schreef: za 5 september 2020, 11:36 Gisteren ben ik weer eens ouderwets genaaid zonder zoenen op MP. :(( ene Bikers Bollenstreek. (Pas op... hij verkoopt meer fietsgerelateerde spullen)

Ik had bij hem een setje SLX M7000 serie remmen gekocht alleen bij ontvangst bleek het de veel oudere m675 te zijn. Verkoper reageert niet meer.... jammer dat zulke mensen het verzieken daar.

Maargoed, de SLX remmen lijken prima te zijn dus heb ik ze alleen voor de hoofdprijs gekocht :oops:

Gelukkig wel een upgrade tov de Elixers die er op zaten. Shimano's zijn toch wel hele fijne remmen
Arggh, MP zelf al opgeknoopt?
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Nee ik heb hem een betaalverzoek van €15 gestuurd :lol:

Nee .... ik neem mijn verlies en trekt mijn leering...
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

hhmm van die bollenjongens heb ik wel eens een wielset gekocht en dat was zonder problemen verstuurd.
Tsja een extra leermoment dat je van alles dus foto's en scpecs moet vragen om te controleren, jammer dat dat nodig blijkt.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Was ook echt onverwachts, de communicatie was prima van beide kanten, ook nadat ik het pakketje heb ontvangen bleef ik schappelijk. Maar helaas :roll:
Wat ik zei, de br-m675 is helemaal niks mis mee dus zitten ze gewoon op de bike naar volle tevredenheid.

Gisteren heb ik ze gelijk goed kunnen testen. Ik reed richting een step-up waar op het laatste moment nog een gapje tussen zat van een meter.
omdat ik geen dropper had en te weinig snelheid maar eens flink in de hendels geknepen en stond binnen een oogwenk stil, met 1 vinger. Net zoals vroegah.

Zonder dropper rijden is niet zo prettig , ik vind de korte reach (2008 en race-geo) en de steile balhoofdhoek het grootste minpunt van deze heerlijke bike. Ik heb al een beetje zitten kijken of ik daar nog wat mee kan maar dat is wel een dingetje.

Slackset kan niet met IS lagers met 11/8 straigt steerer
Langere voorvork zou kunnen maar dat doet de reach weer niet goed...
Ik rij al met een 90mm stem dus dat houdt ook op....

tja.. lekker doorbiken denk! :bier:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8040
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Je hebt neem ik aan gekeken op de site van workscomponents voor een angle set.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik heb op meerdere sites gekeken maar de strsght steerer buis in combinatie met IS lagers lijkt roet in het eten gooien.

Er zit een is41/28.6 is41/30 headset in... misschien dat iemand nog een tip heeft.... of is het mission impossible...

Zou een vork met meer offset niet wat kunnen helpen ?
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Oli4k schreef: wo 26 augustus 2020, 09:32 En waarom niet een Suntour Epixon of Raidon? Gunstig geprijsd en sowieso kwalitatief veel beter dan RS in dezelfde prijsklasse. Er is nog wel wat nieuw te krijgen in 1-1/8e en 26” QR100.
Ik ben intussen weer helemaal ingelezen in het wereltje en denk toch dat ik maar voor een Xfusion Velvet ga. Die is nog in mijn gewenst configuratie verkrijgbaar.

Op mijn dartmoor had ik een Xfusion Sweep zitten en dat was de fijnste vork die ik ooit gehad heb had geheeft gedinges
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Gisteren ben ik naar een stuk met keien ingegoten met teer geweest naast de kust om de demper en voorvork eens goed af te stellen.
Na me wat te hebben ingelezen over VPP's heb ik 20 psi uit de demper laten lopen en de sag van 15% naar 25% gebracht. VPP's blijken spikey te zijn als je ze te hoog in de demping rijdt, en dat ervaarde ik eerder ook.
Nu met 120psi en de rebound juist ingesteld kon ik prima uit de voeten op de basalt keien en voelde alles erg soepel en gecontroleerd aan.
Natuurlijk heb ik de SID ook wat zachter gezet met een sag van iets meer dan 20%

Helaas liep ik hierna tegen het volgende probleem op..... pedal strike na pedal strike :cry:

De Spider heeft helaas een vrij lage BB hoogte en met de verhoogde sag bleef er niet meer veel over.... in de bossen zal dit niet zo'n probleem zijn maar het zet me we weer aan het denken.
Misschien toch maar eens 170mm cranks proberen en wat minder hoge pedalen. Dat zou weer 1cm schelen. En misschien als er en nieuwe vork in komt een 120mm steken ipv de 100mm SID :-{
Of misschien accepteren dat het een XC racebak is en dat daar weinig aan te doen is :lol:

Wel heerlijk genoten op de bike, helaas niet veel KM's gemaakt. Ik zat niet lekker in mijn vel en bleek thuis ook niet lekker te zijn.

Afbeelding

Wat is het toch mooi hier in de buurt! @ zuidzijde Haringvlietdam

Afbeelding
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

En zo geschiedde het. Er stond een Xfusion Velvet op Ebay in de UK.
Was een mooie prijs en hij zag er goed uit. Dus op de knop gedrukt :-q
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Top. Een witte dus begrijp ik?
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ja klopt. Ik hoop dat het een beetje staat bij het oranje. :winkie:

Dit is hem:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik vind het wel vet.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Hij is eindelijk binnen en ik heb hem gelijk gemonteerd.
Hij staat hem prima maar helaas.... en misschien wel niet helaas... staat hij op 130mm.

De damper removal tool is onderweg uit de USA en dat duurt nog een paar weken dus voorlopig moet ik wel zo!

Van het weekend dus 2 dagen rijden bij Arnhem en Nijmegen met een 130/100 fully.... eigenlijk best modern :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Het staat wel “normaal” in hedendaagse standaard maar je BB zal wel hoog liggen.

Ik zou er gewoon mee gaan fietsen, wij leken merken er toch weinig van.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Als je van de ingesagte positie uit gaat zoals die tijdens het rijden is, is het hoogteverschil helemaal niet zo groot en zul je er waarschijnlijk niet zo veel van merken. Het ziet er ook prima uit :-q
Plaats reactie