Oud en nieuw

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

EmPeHa schreef: do 5 september 2019, 19:52 Upgrades en fietsplezier vergroten? Een recente fiets zoals laatst die Trek Xcaliber9 voor 500 euro op marktplaats kopen en alles overzetten. Inclusief frame.
En dat is dus precies niet de bedoeling van dit project.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Zojuist besteld:
Rockshox Recon silver vork
Ritchey comp logic balhoofd
Kettingzweep
Cassette afnemer
Shockpompje

Even kijken wanneer het binnen komt, hopelijk snel de boel erin zetten en weer lekker de routes verkennen!
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Morgen foto's want het was al te donker toen ik thuis kwam.
Vanavond een lesje balhoofd persen gehad, en meteen de nieuwe vork ingebouwd bij @Inzane van dit forum.
De vork is precies lang genoeg en zit zonder spacers in het frame, past echt precies!
Vanwege 80mm naar 100mm is dit niet erg, ik zit prima op de fiets en hij voelt iets meer ontspannen in de zit.
Nog niet erg lekker kunnen voelen hoe de vork is, ik had op de terugweg een setje wielen aan mijn stuur hangen die ik mee mocht nemen, misschien kan ik die gebruiken om een wissel wielsetje te maken, zodat ik makkelijker kan wisselen tussen off-road banden en wat meer weg gerichte banden.
Morgen alles even goed aanvullen en de vork goed op druk brengen. De remmen moeten ook nog even goed afgesteld worden, maar dat is zo gebeurd.
8j ieder geval erg blij dat de fiets nu echt in orde is, hopelijk dit weekend even goed aan de tand voelen!
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daar is hij dan, met de nieuwe voorkant.
Vandaag vooral met de lockout erop gereden, want uiteraard vergeten de boel op druk te brengen. Er zit nu zo'n 180psi in, om mee te beginnen vanaf daar verder te werken.

De andere wielset (Alexrims met Shimano naven) ga ik goeie banden voor kopen, dan kunnen die erop.

Voor de toekomst wil ik er graag een setje Magura hydraulische remmen bij hebben, en misschien volgend jaar een andere schakelgroep. De set die er nu op zit is echt heel oud, dus die mag wel een keertje vervangen worden. Voor nu eerst de vork tunen en lekker fietsen!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik ken die vork niet, maar 180psi is best veel.

Mooi dat alles op zn plek valt
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Om de kosten een beetje binnen de perken te houden zou je voor goede gebruikte banden en bijvoorbeeld een nette 2 of 3x10 groep kunnen kijken. Veel mensen stappen over naar 11 en 12 speed groepen en soms gaan die "oude" spullen voor weinig weg. Idem voor 26" banden.

Geen afgereden spul kopen natuurlijk, maar weinig gebruikte onderdelen komen ook voorbij.

En voor het leerproces maakt het niet uit of het nieuw uit een doos komt of niet ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 4 oktober 2019, 19:47 Ik ken die vork niet, maar 180psi is best veel.

Mooi dat alles op zn plek valt
Er is dan ook best veel van mij :lol:
Maximum is 205 volgens de tabel.
kermit schreef: vr 4 oktober 2019, 20:17 Om de kosten een beetje binnen de perken te houden zou je voor goede gebruikte banden en bijvoorbeeld een nette 2 of 3x10 groep kunnen kijken. Veel mensen stappen over naar 11 en 12 speed groepen en soms gaan die "oude" spullen voor weinig weg. Idem voor 26" banden.

Geen afgereden spul kopen natuurlijk, maar weinig gebruikte onderdelen komen ook voorbij.

En voor het leerproces maakt het niet uit of het nieuw uit een doos komt of niet ;-)
Daar kijk ik ook zeker naar. Nu de vork en het balhoofd vervangen zijn heb ik geen haast meer, hij fietst nu prima.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Dat was even geleden!
Veel gefietst, veel geprutst aan de fiets, rijdt prima op een tikje en kraakje hier en daar na.
Mede om die reden heb ik iets nieuws besteld, wat hoop ik met een week binnen komt.

Het is geworden: de Canyon Grand Canyon al 6.0. De Rockrider blijft als forenzenfiets, voor het serieuzere werk binnenkort dus een fijne 29er die wat moderner is ;)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Toe maar :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie