Voorstellen

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

...
Laatst gewijzigd door ofv op ma 27 januari 2020, 15:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Welkom hier!

Aan je verhaal te lezen zou ik vooral de tijd nemen voor je een nieuwe fiets koopt. Er is nog voldoende te leren en ervaring op te doen op deze fiets, waar volgens mij niet veel mis mee is. Je zou een andere voorband kunnen overwegen, NN is nogal overkill. Zeker op de 013 track, die overigens nog veel stuitert omdat hij pas is aangelegd. Je zult zien dat deze na een natte herfst en winter volgend jaar al veel soepeler loopt.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Agamer schreef: do 5 september 2019, 12:52 Welkom hier!

Aan je verhaal te lezen zou ik vooral de tijd nemen voor je een nieuwe fiets koopt. Er is nog voldoende te leren en ervaring op te doen op deze fiets, waar volgens mij niet veel mis mee is. Je zou een andere voorband kunnen overwegen, NN is nogal overkill. Zeker op de 013 track, die overigens nog veel stuitert omdat hij pas is aangelegd. Je zult zien dat deze na een natte herfst en winter volgend jaar al veel soepeler loopt.
Goed om te horen! Wat is er overkill aan de voorband? Wat raadt je me aan?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik vind het wel een hele mooie fiets eigenlijk! Qua stuiteren: staat je voorvork goed afgesteld en is je bandenspanning niet te hoog?
NN voor normale Nederlandse rondjes is inderdaad wel wat overkill, maar zou toch wel redelijk goed moeten gaan. Die grote noppen zijn eigenlijk goed geschikt voor modder en/of een steenachtige ondergrond.
Momenteel gooit het Schwalbe duo Racing Ray/Ralph nogal hoge ogen. En die zijn ook in 26" verkrijgbaar.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Ad58 schreef: do 5 september 2019, 15:26 Ik vind het wel een hele mooie fiets eigenlijk! Qua stuiteren: staat je voorvork goed afgesteld en is je bandenspanning niet te hoog?
NN voor normale Nederlandse rondjes is inderdaad wel wat overkill, maar zou toch wel redelijk goed moeten gaan. Die grote noppen zijn eigenlijk goed geschikt voor modder en/of een steenachtige ondergrond.
Momenteel gooit het Schwalbe duo Racing Ray/Ralph nogal hoge ogen. En die zijn ook in 26" verkrijgbaar.
Dank je! Ik ga de banden die je tipt bekijken. Heb begrepen dat een 29 inch al een stuk beter / fijner rijdt. Een 27,5 had ik op de een of andere manier al meer vrede mee gehad. 26 inch is wel wat ouderwets?
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Ad58 schreef: do 5 september 2019, 15:26 Ik vind het wel een hele mooie fiets eigenlijk! Qua stuiteren: staat je voorvork goed afgesteld en is je bandenspanning niet te hoog?
NN voor normale Nederlandse rondjes is inderdaad wel wat overkill, maar zou toch wel redelijk goed moeten gaan. Die grote noppen zijn eigenlijk goed geschikt voor modder en/of een steenachtige ondergrond.
Momenteel gooit het Schwalbe duo Racing Ray/Ralph nogal hoge ogen. En die zijn ook in 26" verkrijgbaar.
Wat Ad zegt :-q

Je kunt natuurlijk altijd een 29 of 27.5 kopen, maar als je echt (opnieuw) begint met fietsen zou ik toch echt eerst een tijdje op deze rond gaan rijden en kilometers maken. Hij is er echt goed genoeg voor!
Speel inderdaad eens met de banden en bandenspanning en ga ook eens rijden op andere tracks. Als je dan een tijdje verder bent en je wilt nog steeds een andere fiets kopen, heb je ook een veel betere vergelijking en weet je beter waar je bij een nieuwe fiets op moet letten. Tenzij dat je echt heel graag van deze fiets af wil, laat het dan vooral hier weten :-D
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Agamer schreef: vr 6 september 2019, 08:17

Wat Ad zegt :-q

Je kunt natuurlijk altijd een 29 of 27.5 kopen, maar als je echt (opnieuw) begint met fietsen zou ik toch echt eerst een tijdje op deze rond gaan rijden en kilometers maken. Hij is er echt goed genoeg voor!
Speel inderdaad eens met de banden en bandenspanning en ga ook eens rijden op andere tracks. Als je dan een tijdje verder bent en je wilt nog steeds een andere fiets kopen, heb je ook een veel betere vergelijking en weet je beter waar je bij een nieuwe fiets op moet letten. Tenzij dat je echt heel graag van deze fiets af wil, laat het dan vooral hier weten :-D
:-q ga ik doen. Zowel het rijden als hier te koop zetten als ik alsnog wat anders wil.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

ofv schreef: do 5 september 2019, 10:49 Verder ben ik nog opzoek naar een goede beginners clinic. Tips welkom. Ik merkte op de trail al dat er veel techniek bij komt kijken en ik werd aan alle kanten ingehaald. Nog heel veel te leren, wat ik echt tof vind aan deze sport overigens!
Voor een goede beginnersclinic kan ik mtbclinics.be van harte aanbevelen.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

petter schreef: vr 6 september 2019, 23:31
Voor een goede beginnersclinic kan ik mtbclinics.be van harte aanbevelen.
Bedankt. Ga het bekijken.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Leuk fietsje zo :-q


Let bij een volgende fiets sowieso even goed op de maat. Tenzij je erg korte benen hebt of om een andere reden liever laag zit, staat het zadel wat laag uit het frame, wat er op kan duiden dat het frame net te groot is. Nu valt een 26" wat kleiner dan een moderne 29", dus het is nu minder erg. Maar het kan een punt zijn bij een volgende fiets.


Die Nobby Nic zou ik lekker laten zitten. Dan weet je tenminste dat je overal grip hebt. Dat hele kleine beetje dat je eventueel verliest aan snelheid kun je beter gebruiken voor een stukje extra vertrouwen in de bochten.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Lars TB schreef: di 10 september 2019, 13:57 Let bij een volgende fiets sowieso even goed op de maat. Tenzij je erg korte benen hebt of om een andere reden liever laag zit, staat het zadel wat laag uit het frame, wat er op kan duiden dat het frame net te groot is. Nu valt een 26" wat kleiner dan een moderne 29", dus het is nu minder erg. Maar het kan een punt zijn bij een volgende fiets.

Die Nobby Nic zou ik lekker laten zitten. Dan weet je tenminste dat je overal grip hebt. Dat hele kleine beetje dat je eventueel verliest aan snelheid kun je beter gebruiken voor een stukje extra vertrouwen in de bochten.
Ik had al zo'n idee dat mijn zadel wat laag zat. Het is een 19 inch frame en ik ben 1.76m.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ofv schreef: di 10 september 2019, 14:34
Lars TB schreef: di 10 september 2019, 13:57 Let bij een volgende fiets sowieso even goed op de maat. Tenzij je erg korte benen hebt of om een andere reden liever laag zit, staat het zadel wat laag uit het frame, wat er op kan duiden dat het frame net te groot is. Nu valt een 26" wat kleiner dan een moderne 29", dus het is nu minder erg. Maar het kan een punt zijn bij een volgende fiets.
Ik had al zo'n idee dat mijn zadel wat laag zat. Het is een 19 inch frame en ik ben 1.76m.
Voor 176 cm is 19" iets aan de ruime kant. Als je vindt dat je iets te laag zit, kun je zelf proberen het zadel in kleine stapjes omhoog te zetten. Halve cm per keer, paar ritten wennen en dan eventueel nog wat omhoog.

Maar bij een volgende fiets in eerste instantie naar iets van 17"-18" kijken. Ik ben 180 cm en 19" is bij veel merken ongeveer precies mijn instapmaat.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Lars TB schreef: di 10 september 2019, 14:48
Voor 176 cm is 19" iets aan de ruime kant. Als je vindt dat je iets te laag zit, kun je zelf proberen het zadel in kleine stapjes omhoog te zetten. Halve cm per keer, paar ritten wennen en dan eventueel nog wat omhoog.

Maar bij een volgende fiets in eerste instantie naar iets van 17"-18" kijken. Ik ben 180 cm en 19" is bij veel merken ongeveer precies mijn instapmaat.
:-q thanks!
Jeffrhap
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 9 september 2019, 16:23

Leuk om als een van de eerste berichten hier een bericht van een mede tilburger te zien!
Ben zelf ook erg benieuwd naar de stadsbos013 route!

Als je een goede beginnersclinic hier in de buurt tegenkomt, daar ben ik ook nog naar op zoek. :)
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

...
Laatst gewijzigd door ofv op wo 20 januari 2021, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie