X-calibur 8 en rockbros dakdrager

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
timmert93
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: vr 6 september 2019, 16:25

Ik zal mijzelf even voorstellen, ik ben Tim, 25 jaar en ik woon in Utrecht. Gezien het feit dat de Utrechtse heuvelrug om de hoek ligt en ik daar graag gebruik van wou maken heb ik een besloten een mountainbike te kopen.
Via mijn werk kon ik voor 1000euro via fietsplan een fiets kopen en heb ik besloten een TREK X-calibur 2020 te kopen incl wat accesoires. Vandaag heb ik mijn eerste rit gehad, ik heb het rondje Zeist gedaan, met een extra stukje Austerlitz met een vriend van mij die ook voor het eerst ging. We hebben beide erg genoten van de mooie paden, het goede weer, en vooral onze nieuwe fietsen :D 8)

Nu rijd ik zelf een in een kleine kia Picanto en de fiets naar de Utrechtse heuvelrug vervoeren was nog even een dingetje. Mijn auto heeft geen trekhaak en een dakdrager incl accesoires loopt ook redelijk in de kosten. Nu kwam ik via via bij de rockbros dakdrager met zuignappen tegen. Voor 130e vond ik het de moeite waard om het uit te proberen en na de eerste test moet ik zeggen, ik kan niet klagen. 1 zuignap is al sterk genoeg om alles te dragen, je krijgt ze met geen mogelijkheid van het dak af.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mooi begin zo en je hebt nog een aantal routes te ontdekken op de Uhr. :) Die dakdrager kwam hier laatst ook al langs. Ziet er solide en stabiel uit. Beter dan zo,n geval achterop.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

:-q
Nice en die dakdrager mag er ook wel zijn.
Veel plezier op de UHR routes.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Fietsje ziet er strak uit :-q


Veel plezier er mee!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Xcaliber zijn mooie fietsjes om mee te beginnen. Rijden prima. Ik kan altijd goed meekomen met snellere jongens van de uhr op 5000 euro dure fietsjes. Gebruik mijne na 3 jaar nog steeds, hoewel ik inmiddels wel een andere bike heb bestelt.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Ik ben erg benieuwd naar deze dakdrager van Rockbros aangezien dit de goedkope variant van seasucker is voor ongeveer 1/4 van het geld.

Hoe zijn je ervaringen ermee nu een tijdje verder?
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Mooie fiets, en leuke combinatie zo op de picanto! Ik durf het niet zo snel, maar vind dakdragers wel erg leuk staan
Who needs roads when there's dirt
Plaats reactie