Ouwe zooi/mtb stal: 2013 Ragley Big Wig , 2012 Surly Krampus en 2011 Karate Monkey

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

maverick76 schreef: za 28 september 2019, 13:01 Eerlijk? Het is een doodzonde die Manitou (geveerde vork) in de Krampus.

Maak de brandstapel maar gereed voor deze Apenkop!!
Je hebt zeker een punt, de echte fun is er zo wel wat vanaf :-D :-q ......maar ik moet vlg jaar nog een weekje naar Frankrijk met wat oude mtb-maten en deze Krampus is daar zo wel erg geschikt voor :roll:
Maar misschien neem ik hem dan gewoon star mee (met dropper) , daarmee lukt eigenlijk ook alles :tong
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Pensioen.....Corona.........maar we mogen gelukkig nog fietsen.......dus tijd voor een upje van dit topic.

Mijn "jongste" bike is de 2013 medium Ragley Big Wig (Ragley's eerste 29er) en staat ( na een gelukkig mislukte verkooppoging) intussen weer opgebouwd met Manitou Tower Pro 120mm en Velocity Blunt wielset. Met 90mm stuurpen en 76cm flatbar beetje meer richting XC zitpositie en icm Vittoria Mezcal 2.4" achter en Barzo 2.6" voor eigenlijk een lekker allround fietsje met Deore 1x10 en remmen......en zoals elders gezegd eigenlijk gewoon te leuk en mooi om voor een habbekrats te verkopen.

Verder staat mijn oude 2012 "legacy" large Swamp Green Krampus gewoon weer star op Velocity Dually wielset met 3.0" Knards. Sram NX 1x11 Avid BB7 "zoals het heurt" en een 27.2mm dropper erin om echt overal naar beneden te komen (het is mijn langste fiets en achter het zadel hangen gaat lastig zonder).

En mijn oude zelf overgespoten paarse 2011 medium Karate Monkey staat intussen weer afgemonteerd als singlespeed met een hoop "polished" oud spul, Avid BB7 remmen en Surly's 34t stainless steel voorblad, 17t en 19t achterkransje (wisselbaar) en "Tugnut". Hier met 3.0" Knard voorwiel uit de Krampus. Blijft voor mij het leukste fietsje voor lokaal rondje Dorst-Vrachelen.

Afbeelding


Dus geen boost in mijn mtb-stal, weinig hydroliek (alleen op de Ragley veert/dempt en remt het mbv olie) niet long&slack, niet meer als 11 versnellingen en niks lichtgewicht............ maar gewoon pisbakken staal op brede banden en velgen :winkie:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

kek kleurtje op de KM, mooi wark. :-q

Mooie stal ook, different strokes for different folks en steel is real.
Ik heb zelf een Rooster ipv de Krampus, gisteren heerlijk uitgelaten.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

@Heckler
Kleurtje is van een Motip spuitbus....wel mooi, maar niet echt krasbestendig, maar dat valt op afstand niet op.

Leuk zo'n Rooster :-q op wat voor banden staat die nu ?
Mijn Krampus staat nog op de Knards, eigenlijk overkill op de "moderne" gepolijste routes, maar wel leuk als het zanderig is. Eigenlijk het leukst op ruwere trails. Ik heb er een setje Vittoria Mezcal 29x2.6" bij om eens te proberen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@Monkeyrider mijn Rooster staat op 3.0 WTB Rangers, echt een heel fijne band.

Ik had eerst 3.0 Fat B Nimbles erop, die maten 2.8max en waren heel erg licht, dat was het plan. Maar de papieren sidewalls gaven geen vertrouwen op de trail en hielden het ook niet lang uit. Op normale plus drukken heb ik er 2 geschrurd net boven de hieldraad.

Ik kocht de WTB's met een beetje wrevel vanwege het extra gewicht, maar de Rooster kwam helemaal tot leven toen ze erop lagen. IK heb een Knard in 26x3.8 gehad als Fat Front in mijn Jones, maar ben vrij snel naar 29"gegaan.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie