Commencal Meta TR 29 in raaaaaawwww

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Ik heb in mijn te koop topic een SYS voor mijn nieuwe bike beloofd, dus bij deze.... :P

Ik heb een maand geleden mijn SC Hightower 1.0 verkocht. Reden was vooral dat de waarde was aan het dalen vanwege de 2.0 en ik ook wel zin had in iets nieuws. De Hightower was vrijwel de perfecte fiets. Hij ging vlot genoeg over de lokale rondjes hier in Aken en deed het prima in de alpen en op races. Hij ging daarom ook alleen weg bij een goed bod. Uiteindelijk heb ik een student uit Aken blij kunnen maken, die blijkbaar zijn halve beurs voor het laatste jaar van zijn master aan de fiets heeft uitgegeven... wat een held.

Voorkeur voor de nieuwe fiets ging oorspronkelijk uit naar een merk dat wij bij bc verkopen vanwege de korting. Daar kwam ik alleen bij de Hightower 2.0 in alu uit en die wordt pas richting de winter geleverd. Dus ook even verder gekeken en gelukkig kom ik via mijn functie ook met genoeg andere merken in contact.

Collega had net een Commencal Meta AM opgebouwd die ik even kon proef zitten en dat beviel meteen. Ik vond de frames altijd al heel mooi en ze worden ook niet te lomp in maatje XL. Toen moeten kiezen tussen de AM met 170/160mm of the TR met 150/130mm. Het leek heel even de AM te worden met er naast dan redelijk snel een LTHT voor de lokale rondjes, maar dat werd toch echt te krap met het budget en de geplande vakanties. Dan maar de TR en laten ze daarvan nog de 2019 Fox edition in raw alu op voorraad hebben :D

Afbeelding

Ik heb meteen de demper vervangen door weer een DVO Topaz, die beviel gewoon heel goed op mijn Hightower. Heb de Topaz in 210x55 ipv 210x50 gekozen, daardoor heb ik nu rond de 142mm veerweg ipv 130mm. Banden ook meteen aangepast omdat we volgende week naar Finale gaan. Ligt nu achter een DHR2 DD and voren een Assegai Exo+ op. Verder alleen grips en zadel aangepaast.

Doel is het om de wielset nog te vervangen door iets zonder rode naven :bier:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Strakke bak :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

:-q nice
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Inderdaad, strak ding zeg!
Is het geborstelde alu nog afgelakt?
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Kabookie schreef: wo 25 september 2019, 10:36 Inderdaad, strak ding zeg!
Is het geborstelde alu nog afgelakt?
Thanks mannen.

Zit een clear coat op en ik heb de fiets nog compleet met RideWrap folie afgeplakt. Geen idee of ik dat ooit nog een keer doe, wat een klote werk....
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Erg gaaf!
Je hebt genoeg clearance met de demper?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Wat een prachtige machine :-q
MW89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 16:41

Mooie Machine!!
ik kom regelmatig bij BC in Aken en fiets ook vaker in de buurt van drielandenpunt.
ik hoorde dat ze de Vijlener/Epen route aan het aanpassen zijn met een nieuwe singletrack van 1.6km. :-q
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

MacReal schreef: wo 25 september 2019, 10:55 Erg gaaf!
Je hebt genoeg clearance met de demper?
210x55 mag gewoon officieel can Commencal. A la carte kun je 'm ook zo bestellen
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

MW89 schreef: wo 25 september 2019, 11:04 Mooie Machine!!
ik kom regelmatig bij BC in Aken en fiets ook vaker in de buurt van drielandenpunt.
ik hoorde dat ze de Vijlener/Epen route aan het aanpassen zijn met een nieuwe singletrack van 1.6km. :-q
ben al een tijdje niet meer op de Vijlenroute geweest en als dan met de gravel fiets. Waar komt die singletrack?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

odp schreef: wo 25 september 2019, 11:12
MacReal schreef: wo 25 september 2019, 10:55 Erg gaaf!
Je hebt genoeg clearance met de demper?
210x55 mag gewoon officieel can Commencal. A la carte kun je 'm ook zo bestellen
:-q weer wat geleerd
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Heel erg vette bike!!
Ziet we inderdaad mooi in proporties uit in XL.
Maak je nog wat detail foto's?
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Jamis Diablo schreef: wo 25 september 2019, 11:37 Heel erg vette bike!!
Ziet we inderdaad mooi in proporties uit in XL.
Maak je nog wat detail foto's?
Ik maak wat meer foto's zodra ie helemaal af is. Dit shot was ook alleen maar omdat ik zaterdagochtend veels te vroeg wakker werd en toch de hond moest uitlaten :lol: Toen maar meteen de camera meegenomen.

Wat vindt iedereen van deze wielen op die fiets?: https://www.bike-components.de/de/NEWME ... tz-p73451/

De poll onder collegas en vrienden is 50/50 tussen vet en waaayy too much, haha.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Zwart is (naar mijn mening) beter
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
MW89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 16:41

odp schreef: wo 25 september 2019, 11:13
MW89 schreef: wo 25 september 2019, 11:04 Mooie Machine!!
ik kom regelmatig bij BC in Aken en fiets ook vaker in de buurt van drielandenpunt.
ik hoorde dat ze de Vijlener/Epen route aan het aanpassen zijn met een nieuwe singletrack van 1.6km. :-q
ben al een tijdje niet meer op de Vijlenroute geweest en als dan met de gravel fiets. Waar komt die singletrack?
Ze hebben de route vorig jaar vernieuwd, de singletrack zijn aan het aanleggen 2 km voor de laatste afdaling.
ik fiets deze route vaak en moet zeggen dat het goed te doen is met mijn 150mm veerweg en nog genoeg uitdagingen zie vooral in de laatste 6km van de route.
Plaats reactie