Commencal Meta TR 29 in raaaaaawwww

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

mooie bak zeg! en ik zou ook voor mooie zwarte velgen gaan :D
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

MW89 schreef: wo 25 september 2019, 13:49
odp schreef: wo 25 september 2019, 11:13

ben al een tijdje niet meer op de Vijlenroute geweest en als dan met de gravel fiets. Waar komt die singletrack?
Ze hebben de route vorig jaar vernieuwd, de singletrack zijn aan het aanleggen 2 km voor de laatste afdaling.
ik fiets deze route vaak en moet zeggen dat het goed te doen is met mijn 150mm veerweg en nog genoeg uitdagingen zie vooral in de laatste 6km van de route.
wat noem jij de laatste afdaling? Beetje afhankelijk van waar je de route oppakt :)

En dus 2 - 0 tegen de EWS Newmens tot nu toe.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

2-1 maar mij moet je niet serieus nemen (of juist wel), ik ga namelijk vaak tegen de kuddes in :D
MW89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 16:41

odp schreef: wo 25 september 2019, 14:22
MW89 schreef: wo 25 september 2019, 13:49

Ze hebben de route vorig jaar vernieuwd, de singletrack zijn aan het aanleggen 2 km voor de laatste afdaling.
ik fiets deze route vaak en moet zeggen dat het goed te doen is met mijn 150mm veerweg en nog genoeg uitdagingen zie vooral in de laatste 6km van de route.
wat noem jij de laatste afdaling? Beetje afhankelijk van waar je de route oppakt :)

En dus 2 - 0 tegen de EWS Newmens tot nu toe.
met de laatste afdaling bedoel ik, van boven in het Vijlenerbos richting ijskraam naar beneden waar tot vorige week de afwaterings buizen open en bloot lagen (dat is nu ook weer netjes dichtgemaakt)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Commencal, groot geworden door klein te blijven :D .

2019 weer trail fiets van het jaar op Bikeradar, toch?

Mooi ding.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Zeker een mooi ding. Zwarte velgen is denk ik iets mooier. Feit is wel dat het sterke wielen zijn die ook recht blijven.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Had iemand al gezegd dat het een erg mooie fiets is? 8)
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

2-2 voor de wielset.
Maar ook mij moet je niet serieus nemen :wink: :roll:

De fiets ziet er mooi uit in de Raw.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Mooi dat het forum net zo verdeelt is :-q

Andere optie voor die wielen is gewoon de bc loamer, dus helemaal zwart en ook newmen. Maar eerst moet die andere set weg.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

odp schreef: do 26 september 2019, 08:40 Mooi dat het forum net zo verdeelt is :-q

Andere optie voor die wielen is gewoon de bc loamer, dus helemaal zwart en ook newmen. Maar eerst moet die andere set weg.
Ik zou ook voor zwart gaan op dit frame. De zilveren zijn erg gaaf, maar ik denk niet op een raw frame.
Heb toevallig zelf ook een setje BC Loamers gekocht, maar nog niet mee gereden. Erg benieuwd, lijkt haast te mooi om waar te zijn qua gewicht, prijs en duurzaamheid. Jammer wel dat de 20t ratchet standaard wordt meegeleverd in plaats van de 36t, maar goed dat hebben ze slim afgekeken van DT Swiss :lol:
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Kabookie schreef: do 26 september 2019, 08:49
odp schreef: do 26 september 2019, 08:40 Mooi dat het forum net zo verdeelt is :-q

Andere optie voor die wielen is gewoon de bc loamer, dus helemaal zwart en ook newmen. Maar eerst moet die andere set weg.
Ik zou ook voor zwart gaan op dit frame. De zilveren zijn erg gaaf, maar ik denk niet op een raw frame.
Heb toevallig zelf ook een setje BC Loamers gekocht, maar nog niet mee gereden. Erg benieuwd, lijkt haast te mooi om waar te zijn qua gewicht, prijs en duurzaamheid. Jammer wel dat de 20t ratchet standaard wordt meegeleverd in plaats van de 36t, maar goed dat hebben ze slim afgekeken van DT Swiss :lol:
Bij ons is iedereen heel tevreden en nee dat moet ik niet zeggen van de baas :P

De Loamer heeft ook al meerdere enduro races bij collegas volgehouden. Ik denk dat je voor de prijs niet veel verkeerd kunt doen, al helemaal niet met de huidige aanbeiding waar je 2 banden en een tubeless set erbij krijgt. Grootste nadeel vind ik persoonlijk dat de Microspline freehub helaas niet op die versie van de newmen naaf past, ik zou toch wel graag de nieuwe SLX/XT als volgende groep testen.

Je kunt uiteraard ook al voor net iets meer geld een mooi setje zelf samenstellen :bier: Blijft het mooie van deze tijd, er is gewoon heel veel goed en betaalbaar spul te krijgen :)
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Inderdaad, goede deal, zeker met de banden en tubelesskit erbij voor 400 euro.
Een 29er allmountain/enduro wielset onder de 1800 gram is al best netjes :-q
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Hele mooie fiets! Van harte :)

Ennuh, zwarte velgen aub.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Erg gave fiets zo! Wat betreft velgen zit ik tussenin.. Zwart is wel het veiligste voor de modepolitie in ieder geval, maar soms is het ook wel leuk daar tegenaan te schoppen :tong
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Woooow. RAW bijna net zo mooi als titanium :D :-q :-q :-q :-q

En verder natuurlijk maar 1 keuze: zwarte velgen
Plaats reactie