Trek Fuel EX8 2019 - Stealth

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Afgelopen zomer heb ik een Trek Fuel EX8 2019 gekocht als eerste fiets en na wat kleine aanpassingen mag hij hier wel eens getoond worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trek Fuel EX 8 29

-Frame: Alpha Platinum Aluminium 29"
-Wielen: Bontrager Line Comp 30, Tubeless Ready, 54 tands Rapid Drive
-Banden: XR4 Team Issue (voor) / XR3 Team Issue (achter)
-Voorvork: Fox Performance Float 34, GRIP, 51mm offset, 130mm
-Achterdemper :Fox Performance Float EVOL RE:Aktiv demper
-Versnellingen: SRAM GX Eagle 12 speed
-Remmen: Shimano Deore M6000

Bij aanschaf zat de originele 125mm dropper er niet op dus die heb ik terug geplaatst en daarnaast de handvatten en het zadel vervangen door spul van Ergon (wat een verademing), nukeproof pedalen geplaatst en De XR4 band achter vervangen voor een XR3. zo vind ik het voor nu wel prima. Al moet ik nog eens goed naar de remmen kijken aangezien ik die zompig vind.

Updates:
Ergon GA3 grips
Ergon SME3 comp zadel
108T driver
Laatst gewijzigd door Mr. Goodkat op vr 25 oktober 2019, 21:05, 9 keer totaal gewijzigd.
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper ๐Ÿ––-
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooie fiets, hoor Al zou ik wat meer kleur wel waarderen :-q
Heb je nog een speclijstje?
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

TenZNL schreef: โ†‘wo 2 oktober 2019, 18:33 Mooie fiets, hoor Al zou ik wat meer kleur wel waarderen :-q
Heb je nog een speclijstje?
Wie weet komt er nog wat kleur bij al ben ik nog niet welke kleur dat zou moeten zijn. Vooralsnog past deze nu prima bij de kleur van mijn ziel 8)
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper ๐Ÿ––-
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Stealthy bike. Stoer ding 8)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Helemaal zwart is het beste dat er is. Nu geen kleurtjes toevoegen!

Strak fietsje!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Ja mooi! Heel vet zo zwart. Nog even een stealth stickertje voor je achterdemper halen bij Slik graphics en je bent klaar ;)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mr. Goodkat schreef: โ†‘wo 2 oktober 2019, 19:09 Vooralsnog past deze nu prima bij de kleur van mijn ziel 8)
:-D

Mooie gedachte, volhouden zo. Ik vind hem helemaal goed zo. Dikke bike, veel plezier ermee. :-q
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Bokmaaa schreef: โ†‘do 3 oktober 2019, 08:47 Ja mooi! Heel vet zo zwart. Nog even een stealth stickertje voor je achterdemper halen bij Slik graphics en je bent klaar ;)
Kon die voor deze demper zo 1,2,3 niet vinden, maar dat zou het inderdaad helemaal afmaken
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper ๐Ÿ––-
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mr. Goodkat schreef: โ†‘wo 2 oktober 2019, 19:09
TenZNL schreef: โ†‘wo 2 oktober 2019, 18:33 Mooie fiets, hoor Al zou ik wat meer kleur wel waarderen :-q
Heb je nog een speclijstje?
Wie weet komt er nog wat kleur bij al ben ik nog niet welke kleur dat zou moeten zijn. Vooralsnog past deze nu prima bij de kleur van mijn ziel 8)
Hmm, een paar blauwe Hope naven of remmen icm een blauw zadelklemmetje staat denk ik best goed. Ieder z`n ding natuurlijk en full stealth is verre van lelijk 8)
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

TenZNL schreef: โ†‘do 3 oktober 2019, 19:48
Mr. Goodkat schreef: โ†‘wo 2 oktober 2019, 19:09

Wie weet komt er nog wat kleur bij al ben ik nog niet welke kleur dat zou moeten zijn. Vooralsnog past deze nu prima bij de kleur van mijn ziel 8)
Hmm, een paar blauwe Hope naven of remmen icm een blauw zadelklemmetje staat denk ik best goed. Ieder z`n ding natuurlijk en full stealth is verre van lelijk 8)
Ben zelf niet zo van het blauw, het liefste zou ik voor custom caps gaan voor op de voorvork, maar daar kom ik alleen maar extreem duur carbon spul voor tegen. Paars zou dan wel nice zijn zoals ik hier op t forum ook bij een SC had gezien, maar van de andere kant heeft full stealth ook wel wat idd.
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper ๐Ÿ––-
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

En zijn die caps niet in rood te vinden, ik dacht ooit wel eens zoiets te hebben gezien?
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Tot zover alleen op foto's, maar nergens een verwijzing naar een plek waar ze verkocht worden.
Aangezien er toch wel wat aan custom decals voorbij komt en allerlei onderdelen in fancy kleurtjes (zoals het spul van hope) had ik verwacht dat er voor dit soort caps ook wel een markt zou zijn.
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper ๐Ÿ––-
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Het probleem is de compressie-knop, de air cap zal minder een probleem zijn omdat het schroefdraad van het ventiel allemaal hetzelfde is (de aircap van m`n `17 Fox34 past op m`n `19 RS Revalation en vice versa, net ff getest)
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Mooi ! :-q
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Ik denk dat ik voor volledig stealth ga.
Na het tubeless maken ben ik iig weer een stapje dichterbij

Wat een eenvoudig klusje is dat trouwens met het velglint van Bontrager. Dat systeem werkt als een malle en in combinatie met hun XR4 en XR3 banden sluiten ze meteen perfect af.

Jammer dat er voorheen iets niet helemaal lekker is gegaan waardoor de voor velg wat verbogen was bij het ventiel. Gelukkig was dit wel voorzichtig te corrigeren en na het plaatsen van nieuw velglint weer direct tubeless te maken.

Nu dus weer helemaal klaar om het bos in te duiken.

Nu ik toch bezig was meteen maar wat extra fotoโ€™s genomen voor in de startpost.
Laatst gewijzigd door Mr. Goodkat op zo 13 oktober 2019, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper ๐Ÿ––-
Plaats reactie