Van SC 5010 naar Specialized fatboy Comp

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dus toch maar even officieel voorstellen na mijn video en nu hij zo goed als af is (Kenda juggernaut pro banden en dropper)

Na een jaartje terug een Salsa Beargrease te hebben gehad en destijds weer verkocht door het “weer wat nieuws” gevoel heb ik altijd spijt gehouden dus na de huge disappointment van de Santa Cruz en het verschrikkelijke gevoel van een fully dus nu helemaal rigid en weer fat. Ja FAT leeft nog steeds!

Momenteel 11.6 kg waar nog zo'n 800 gram van af te schaven valt door een andere wielset maar voor nu tevreden met het gewicht.

Waarom een fatbike? Rijd zo licht als een xc fietsje maar je komt overal. Ik hou wel van “verkennen” en met deze fiets kan je elk oud overgroeid bospad pakken en natuurlijk niet te vergeten de eindeloze zandverstuivingen hier op de Veluwe. En wat betreft speelsigheid, als je een beetje kan fietsen is elke fiets speels.

Afbeelding
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Dik hoor. :-q
Ronner
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 8 oktober 2006, 21:02

.
Laatst gewijzigd door Ronner op do 6 augustus 2020, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik ben zo'n gekkie die een fiets koopt voor z'n rijeigenschappen niet voor de kleur. Call me crazy.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Mooie fiets!

Fijne kilometers gewenst en lekker filmpjes blijven maken!
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat is ook weer een mooie.
Daar knal je op de Veluwe wel overal over heen. :-q
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Ik vind het maar een lelijk hok.
Die ballonbandjes kunnen mij niet bekoren, maar ieder z'n ding.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Dus eigenlijk had je de Stache gewoon moeten houden :-D
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Mijn fatbike gaat nooit meer de deur uit :-q .

Veel plezier met deze mooie bike
Life is short.....................enjoy it!!!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Slapbandje* ja mooi vind ik hem ook niet maar ik koop een fiets niet om zijn uiterlijk maar om de functie en eigenschappen.


AT1* De stache was een leuke fiets maar ik miste die Float over mul zand wat je net niet krijgt met 29+ banden.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Johan !!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Stevens Fatbike & Xtrail mud9

FATbike rules !

mijn normale hardtail staat sinds de aanschaf van mijn fatbike te verstoffen
Leuke kleur dat oranje
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dankje!

Op de foto is hij oranje maar in het echt toch duidelijk rood. Ik krijg de kleur met geen enkele nabewerking goed.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

maverick76 schreef: vr 11 oktober 2019, 19:22 Ik ben zo'n gekkie die een fiets koopt voor z'n rijeigenschappen niet voor de kleur. Call me crazy.
O rij ik daarom op een bbq Black gekleurde mtb :kiss:

Maar euh, is het verslag van de liefde naar haat relatie met de Santa Cruz al hier ook te lezen? Ben wel nieuwsgierig.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Hey Juriaan, het ligt niet aan Santa Cruz hoor. Ik kan gewoon niet overweg met fully's en dan vooral het gevoel dat het geeft.

Ik heb in mijn fietsleven enkele keren een fully gereden maar nooit gek van geweest. Na jaren heb ik laatst dus weer een fully gekocht en wel een Santa Cruz 5010. Met het idee/hoop dat ik een fully met moderne materialen, geometrie etc wel zou kunnen waarderen.

Helaas voelde deze fiets slechter dan een fully mij ooit heeft laten voelen ook na wat tunen van voor en achtervering. Conclusie is dat fully's niet aan mij besteed zijn. Misschien als ik ooit last krijg van bepaalde klachten dat ik het nog eens probeer maar voorlopig is die kans klein.

So no juicy story about Santa Cruz, sorry :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Apart...maar wel lekker! Wanneer komt die let's ride er nou van? Kunnen we dan even beoordelen of ie nou rood of oranje is :tong
Juh!
Plaats reactie