On One Scandal GX: upgrades P5

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Gave fiets! Net een Kona Honzo besteld maar als ik deze eerder tegen was gekomen was de keuze een stuk lastiger geweest.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

de hollander schreef: ma 11 november 2019, 19:07 Deze zijn ook interressant.

En mogen tot 130 kg :bier:
Dat zijn instap-DT's en dat zou ik niet echt een upgrade vinden qua kwaliteit, hooguit voor wat betreft interne breedte van de velg. Daarnaast worden deze regelmatig door RCZ voor rond de 100 euro per set aangeboden.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Jurf schreef: ma 11 november 2019, 19:40
Kaper schreef: zo 10 november 2019, 21:12 Ook vind ik het aangrijppunt van de Guide R hendels erg laat, ze zitten bijna tegen de handvatten aan. Even kijken of dat afgesteld kan worden.
ff aan die zwarte knopjes voor op je remhendel draaien,

https://youtu.be/8fLMT8jvI9k
Thanks Jurf, die had ik inderdaad al gevonden maar dat is niet genoeg. Als ik ze goed inknijp met 1 vinger wordt mijn middelvinger een beetje gesqueezed tussen de hendel en het handvat. Er zit ook een klein imbusje aan de binnenkant, hopelijk kan ik daar nog meer mee verstellen.
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Konabud schreef: di 12 november 2019, 01:02 Gave fiets! Net een Kona Honzo besteld maar als ik deze eerder tegen was gekomen was de keuze een stuk lastiger geweest.
Thanks! Ik vind de Honzo ook gaaf, vooral het kleurtje (de mint groene?). Heb je al een SYS?
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Zit er dan wel voldoende olie in je leidingen?
Als ik ze bij de Missus ruim zet komt ze er met dr vingers bijna niet meer bij :o
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Jan the Man schreef: di 12 november 2019, 09:48
de hollander schreef: ma 11 november 2019, 19:07 Deze zijn ook interressant.

En mogen tot 130 kg :bier:
Dat zijn instap-DT's en dat zou ik niet echt een upgrade vinden qua kwaliteit, hooguit voor wat betreft interne breedte van de velg. Daarnaast worden deze regelmatig door RCZ voor rond de 100 euro per set aangeboden.

Ciao
Jan
Bij RCZ zijn het meestal de smallere en non boost wielen helaas.

Ik hoor toch heel goede dingen over deze set. Ze zijn breed en stevig en betaalbaar.
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Iemand ervaring met Hunt wielsets?

https://www.huntbikewheels.com/collecti ... 1059687501

30 mm interne breedte, 3 graden engagement hubs, 1823 gram voor 29er set, 420 euro
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Kaper schreef: di 12 november 2019, 11:09
Jurf schreef: ma 11 november 2019, 19:40
ff aan die zwarte knopjes voor op je remhendel draaien,

https://youtu.be/8fLMT8jvI9k
Thanks Jurf, die had ik inderdaad al gevonden maar dat is niet genoeg. Als ik ze goed inknijp met 1 vinger wordt mijn middelvinger een beetje gesqueezed tussen de hendel en het handvat. Er zit ook een klein imbusje aan de binnenkant, hopelijk kan ik daar nog meer mee verstellen.
Eventueel iets verder naar binnen schuiven? Even goed ontluchten misschien.
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Kaper schreef: di 12 november 2019, 11:13
Konabud schreef: di 12 november 2019, 01:02 Gave fiets! Net een Kona Honzo besteld maar als ik deze eerder tegen was gekomen was de keuze een stuk lastiger geweest.
Thanks! Ik vind de Honzo ook gaaf, vooral het kleurtje (de mint groene?). Heb je al een SYS?
Nee, komt pas in december binnen. Kleur is inderdaad gaaf! Ik zal tzt wel een SYS maken.
Bluicie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 3 december 2018, 15:16

Vandaag bestellen, een oranje GX maat L met de 50% black-friday deal :-q

De Scandal heeft nu inderdaad een SX casette wel jammer maar mag niet klagen. Zou het mogelijk zijn om de on-one wielset te upgraden naar XD? Daarnaast wil ik er een extra set wielen bij bestellen voor weg-banden.
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

50% eraf?? Ik zie niet meer dan 10% staan
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

50% is £500.
Da's een mooie prijs en een mooie korting.
Ik weet dat ze in de live sales wel regelmarig demo fietsen verkopen of fietsen met schade.
Was het zo'n aanbieding?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Bluicie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 3 december 2018, 15:16

Begin vorige week hadden ze een actie op hun facebook pagina. Je moest een Frank Sidebottom hoofd maken hier een pak bij aantrekken er een filmpje van maken en deze naar hun opsturen op black-friday. Na goedkeuring kreeg je 50% korting op alles (inclusief fietsen). Als ik hun facebook pagina een beetje bekijk hebben ze zo'n 25 deelnemers gehad aan deze actie.

Ik zie ook dat de carbon Whippet binnen is gekomen en dat ze werken aan een paar builds. Misschien toch even wachten met bestellen van de Scandal.
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Afbeelding

Vandaag heb ik de Scandal in Gerlos Oostenrijk uitgelaten! Onder het mom van 'earn your turns' zijn we vanuit het dal omhoog gereden naar de Isskogel, en na een flinke lunch weer via de Iss-flow singletrack naar beneden. Zowel omhoog als omlaag heeft ie het perfect gedaan, die Brant van Planet X kan wel een fiets ontwerpen zeg! Door de stuurhoek van 65 graden maakt het niet uit hoe steil het is, hij komt soepel naar beneden. Een dropperpost is daarbij wel een must. Ook de vittoria barzo's hielpen mee, ondanks dat het wat modderig was door de vele regen van afgelopen week gaven ze veel vertrouwen en bakken met grip.

Over een paar dagen ga ik met een lift pas de daalkwaliteiten verder verkennen (en mijn eigen skills bijschaven :wink: )

Wordt vervolgd!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En hoe ging het verder?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie