On One Scandal 2019, nu met E13 TRS Race carbon wielen P6

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Heckler40 schreef: do 11 maart 2021, 13:12 Zie ik daar een Absolute Black naaf, hoe bevalt die?
Klopt, een AB naaf. De achternaaf zit dus in de Niner RIP9. Mooie naven, heb ze via het forum overgenomen, maar de vorige eigenaar had de rubber ring van de body laten vermalen tussen de ratchets, en daarom liep hij heel stroef. Nieuwe ring was niet te vinden (AB is een paar jaar geleden gestopt met de naven) dus maar een andere body gekocht. Was een duur rubber ringetje :-{ .

Ik houd wel van bijzondere of kleinschalige fabrikanten. Naast deze naven heb ik ook nog een set liggen van Rotor Rvolver, daar moet ik nog een mooie set velgen voor bedenken, en ook 2 Erase sets, maar ook CK, Tune en Carbon TI.
Edgecrusher schreef: do 11 maart 2021, 20:37 Bij mij zo:
Afbeelding

Ohlins: Can you please send a picture of the number, there should be a punch mark nearby if already reworked.
Bij mij zit hij dus op een andere plek, maar lijkt wel hetzelfde puntje. Ik heb de vraag bij Ohlins en Reefos neergelegd. Kreeg een tip om even met Reefos contact op te nemen. Daar meldde men dat een upgrade het best te combineren was met een beurt. Maar omdat hij pas 30km gereden heeft lijkt dat nog een beetje vroeg.

Als het echt gevaarlijk was zou hij me daar wel voor gewaarschuwd hebben.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Jan the Man schreef: do 11 maart 2021, 14:45
Als er een punt/ dot is ingeslagen na het serienummer heeft hij de update gehad.
Afbeelding

Is dat het grijze puntje/inslagje onder de eerste '0'?

Ciao
Jan
Voor toekomstige Öhlins gebruikers waarvan de vork bij de recall betrokken was: Dit puntje op deze plek is nu door Öhlins bevestigd als 'reworked' merkje, dus is veilig om mee te fietsen (net als de plek op de vork van Edgecrusher).

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mooie bonus :-q

Waar ik ook benieuwd naar ben is of jullie gaan ervaren dat de ohlins mega soepel is maar relatief snel dat soepele verliest en vaker wen lowerleg service nodig heeft.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Dutch schreef: za 13 maart 2021, 21:21 Mooie bonus :-q

Waar ik ook benieuwd naar ben is of jullie gaan ervaren dat de ohlins mega soepel is maar relatief snel dat soepele verliest en vaker wen lowerleg service nodig heeft.
Ja, dat was een meevaller. Ik ben ook benieuwd hoe de Öhlins blijft werken in vergelijking met de DVO's. Ik heb 3 DVO's, 2x32mm op 140 en 120mm en een 34mm op 140mm.

Via Tiewrap in ieder geval aan een goed adres geholpen voor onderhoud (Reefos). Is toch een uitdaging om een betrouwbaar adres te vinden, de meeste 'usual suspects' hebben geen ervaring met deze niche vorken.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Dutch schreef: wo 10 maart 2021, 23:08 Mooie vork jan, ben ik ook wel nieuwsgierig naar jou bevindingen Sapphire vs rxf
Nu een paar ritjes met de Ohlins gehad en hij bevalt steeds beter. In vergelijking met de DVO Sapphire (waarvan er nog eentje in de Honzo zit, redelijk vergelijkbare fiets). Bevindingen:
De Ohlins spreekt erg snel aan, maar de DVO nog iets beter op de kleine hobbels. Mede denk ik door de OTT functie van de DVO.
De Ohlins gebruikt gemakkelijker meer van z'n veerweg dan de DVO. Door de derde luchtkamer kun je dat perfect instellen, eventueel per situatie (Alpen of kinderroute Ede) zonder bottom out. Je merkt het eigenlijk niet, maar ziet het na de rit aan de O-ring aan de binnenpoot.

Mooie test voor mij is een afdaling over boomstammen op ons parcours. Daar rolt de Ohlins vanaf alsof je over asfalt rijdt (bij wijze van spreken dan).

Hoe hij zich op langere termijn houdt is nog even afwachten.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Top dat je je bevindingen weer deelt.
Gemakkelijker meer veerweg bij zelfde sag? Is de midstroke support dan minder aanwezig?
Instellen zonder bottom out, maar niet spelen met de HSC? Is die 3e kamer een soort HSC of meer een token?
(Vermoed het laatste, ofwel makkelijker onderweg aan te passen als je een pomp bij je hebt)

Je test op boomstammen is Ohlins als op asfalt, waarin zit daar het verschil tov de Sapphire?

Het enige nadeel wat ik ondervind met de DVO is dat er als hij stil staat wel eerst wat stiction voelbaar is. Hoe zit dat met de Ohlins? Een FOX 36 doet dit bvb wel erg goed. Een maal opgewarmd is stiction geen punt meer bij de sapphire btw.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Dutch schreef: do 25 maart 2021, 13:50 Gemakkelijker meer veerweg bij zelfde sag? Is de midstroke support dan minder aanwezig?
Met dezelfde sag maar heb niet het gevoel dat ik minder midstroke support heb. Hij duikt ook niet dramatisch en voelt heel 'natuurlijk'.
Dutch schreef: do 25 maart 2021, 13:50 Instellen zonder bottom out, maar niet spelen met de HSC? Is die 3e kamer een soort HSC of meer een token?
(Vermoed het laatste, ofwel makkelijker onderweg aan te passen als je een pomp bij je hebt)
Inderdaad, de 3e luchtkamer werkt als met tokens toevoegen/eruit halen. De HSC heb ik offroad eigenlijk altijd open staan. Hij heeft 5 clicks maar die gebruik ik eigenlijk niet. Met klimmen met nauwelijks obstakels kun je hem dus wel 'strakker' zetten.
Dutch schreef: do 25 maart 2021, 13:50 Je test op boomstammen is Ohlins als op asfalt, waarin zit daar het verschil tov de Sapphire?
De Sapphire stuitert iets meer dan de Ohlins. Al een beetje met de rebound gespeeld maar toch blijft de Ohlins dan iets beter.
Dutch schreef: do 25 maart 2021, 13:50 Het enige nadeel wat ik ondervind met de DVO is dat er als hij stil staat wel eerst wat stiction voelbaar is. Hoe zit dat met de Ohlins? Een FOX 36 doet dit bvb wel erg goed. Een maal opgewarmd is stiction geen punt meer bij de sapphire btw.
De Ohlins pakt vanaf de eerste meter direct op. Ik merk inderdaad ook bij de DVO's plakkerigheid bij de eerste meter als hij een paar dagen stil heeft gestaan. Maar als hij eenmaal inveert is het ook direct over, en blijft het zo. Alsof hij even op gang moet komen.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Kon nog aan een paar mooie E13 TRS Race carbon velgen komen, 27 en 30mm intern. Daar een paar mooie DT 240 naven bij verzameld, DT Supercomp spaken en bouwen maar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Staan hem best goed al zeg ik het zelf. Niet de allerlichtste wielen, maar de fiets weegt nu inclusief redelijk lompe vork en dropper net iets meer dan 11kg ,(11,35kg). Toch netjes voor een 'do it all' fiets zonder beperkingen.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

27 en 30mm? In de vorm van 30mm voorop?

Gave bike geworden zo! Gewicht is meer als keurig voor een do it al! :bier:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Phoe dat is een fraai gewicht voor zo'n fiets. De Ohlins is niet de lichtste vork. Valt me heel erg mee.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Nice hoops,

En 11 en iets kg is idd heel netjes voor deze Bike. Ik heb wel een zwak voor E13, die durven eigen keuzes te maken. Maarreh, was dit nou niet een mooi setje om met die Rotor of Erase naven in te spaken?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Patrick_V schreef: ma 24 mei 2021, 10:49 27 en 30mm? In de vorm van 30mm voorop?

Gave bike geworden zo! Gewicht is meer als keurig voor een do it al! :bier:
Klopt, 27mm achter en 30mm voor. Ik rijd meestal met een 2.25 achter en dan is 30mm soms net te breed. Nu valt de 2.25 en 2.4 perfect. Voor ga ik altijd breder, tussen de 2.4 en 2.6. Dan is 30mm weer ideaal.

Heckler40 schreef: ma 24 mei 2021, 11:15 Ik heb wel een zwak voor E13, die durven eigen keuzes te maken.
Vind ik ook. Heb bijna alle fietsen voorzien van hun cranks en heb ook diverse wielsets met hun naven. Erg mooi en betrouwbaar.
Heckler40 schreef: ma 24 mei 2021, 11:15 Maarreh, was dit nou niet een mooi setje om met die Rotor of Erase naven in te spaken?
Klopt, maar de Rotors zijn boost, en ik wil deze set ook gebruiken voor in m'n Niner RIP9. Die is nog 142mm achter. De Öhlins is nog 100x15. Met adapters kan ik alle kanten op.

Moet nog iets leuks bedenken voor die Rotors, maar heb al best veel goede lichte wielsets, en kan er moeilijk afscheid van nemen. :-{

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie