On One Scandal 2019, nu met E13 TRS Race carbon wielen P6

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi, ik zat ook te twijfelen over de maat, M of L.
Bij de Parkwood adviseerde OO om een maat kleiner te kiezen dan wat je gewend was.
Nu kom ik volgens de tabel weer op de vertrouwde L uit.
Geen advies om kleiner te kiezen, terwijl dit frame wel langer is (reach en eff tt).
Dus ik vroeg me af hoe dit uit zou pakken.

Voorlopig zit ik nog te wachten op bericht dat het verzonden wordt, pre-order.
Nou ja, voorpret is ook leuk.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Ik ben 1.78 lang, 85 cm binnenbeen lengte en twijfelde ook tussen M en L, uiteindelijk voor de L gegaan en geen spijt van. Hij heeft een lange wielbasis maar voelt absoluut niet te groot aan als ik erop zit.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Zoals On One zelf al ontdekt had is de fiets ook geschikt voor 27,5+ banden.

Heb even de wielset van de Tarn geleend en gepast, en er is ruimte zat in de achtervork. Of het ook aan de voorkant past is natuurlijk ook afhankelijk van de voorvork welke je erin zet.

Pics:

Achterband is een 2.8 op een velg met 44mm interne breedte.
Afbeelding

Clearance genoeg
Afbeelding

Afbeelding

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Een bruut fietsje zo 8)
Alleen je ketting moet wat water hebben :wink:
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Gaaf :-q
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

TenZNL schreef: vr 1 november 2019, 14:00 Een bruut fietsje zo 8)
Alleen je ketting moet wat water hebben :wink:
Klopt, al zal het monteren van de cassette ook helpen :tong

Afgelopen zondag de eerste wat grotere rit gemaakt. Niet heel spannend, wel lekker om aan de fiets te wennen. Met name de luie balhoofdhoek is even wennen (maar wel leuk). Hij heeft iets meer aandacht nodig bij het klimmen dan ik gewend ben, de voorkant komt wat sneller omhoog. Maar niets onoverkomelijk.

Vorige week donderdag op ons clubparcours ook wat hindernissen genomen, en hij gaat heel stabiel naar beneden. Mis de dropper wel, dus hopelijk komt die snel binnen.

Van de week zal ik hem eens testen met 27,5+ wielen

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Leuk geworden, hij lijkt qua geo op de Sonder Transmitter welke ik heb gereden maar ik kon zelf niet wennen aan die flauwe stuurhoek en lange wielbasis. Voor klimmen, wendbaarheid lever je te veel in is mijn mening. Eigenlijk zijn het een soort starre downhill machientjes :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Mooi! :-D :-D
Omdraaien kan altijd nog!
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

maverick76 schreef: wo 6 november 2019, 12:36 Leuk geworden, hij lijkt qua geo op de Sonder Transmitter welke ik heb gereden maar ik kon zelf niet wennen aan die flauwe stuurhoek en lange wielbasis. Voor klimmen, wendbaarheid lever je te veel in is mijn mening. Eigenlijk zijn het een soort starre downhill machientjes :lol:
Klopt, dat is inderdaad wennen. Maar als je op de juiste manier met je gewicht speelt, wordt hij behoorlijk levendig. Hij is niet zo speels als mijn andere fietsen, maar wel heel leuk.

Voor het geven van training waarbij hindernissen genomen moeten worden en afdalingen met hard remmen en een haakse bocht is hij heerlijk. Hij geeft veel vertrouwen, en door de 2.6 voorband erg veel grip.

Fotootje van gisterenavond op ons clubparcours (vandaar de lampjes):
Afbeelding
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Jan the Man schreef: vr 8 november 2019, 11:48
maverick76 schreef: wo 6 november 2019, 12:36 Leuk geworden, hij lijkt qua geo op de Sonder Transmitter welke ik heb gereden maar ik kon zelf niet wennen aan die flauwe stuurhoek en lange wielbasis. Voor klimmen, wendbaarheid lever je te veel in is mijn mening. Eigenlijk zijn het een soort starre downhill machientjes :lol:
Klopt, dat is inderdaad wennen. Maar als je op de juiste manier met je gewicht speelt, wordt hij behoorlijk levendig. Hij is niet zo speels als mijn andere fietsen, maar wel heel leuk.

Voor het geven van training waarbij hindernissen genomen moeten worden en afdalingen met hard remmen en een haakse bocht is hij heerlijk. Hij geeft veel vertrouwen, en door de 2.6 voorband erg veel grip.
Ik heb er nu een paar uitdagende ritten mee gemaakt, geo bevalt mij uitstekend :D
-Kort draaien lukt nog prima
-Klimmen gaat goed, voorwiel blijft mooi aan de grond en stuurt niet heel nerveus
-Wel erg wennen aan het veel bredere stuur
-Berg af gaat als een malle :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goed te horen dat de geo bevalt.
En zo'n heel breed stuur, dat heb je zelf in de hand :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 11 december 2019, 22:11 En zo'n heel breed stuur, dat heb je zelf in de hand :wink:
:D :lol: :D

Van 70cm naar 78cm is wel een verschil, ik kan niet meer overal gedachtenloos tussendoor knallen!
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Wow, wat een ruimte nog bij 27.5+!!
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

Deze had ik nog niet gezien, mooi fietsje Jan!
Looks 'beefy'....niet optimaal voor de Veluwsche paadjes, meer wat voor de uitdagende Ardennen -trails

En oog voor detail: Cinelli bidonhouder :-q
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Frank Z schreef: wo 11 december 2019, 23:02 Wow, wat een ruimte nog bij 27.5+!!
En er past dus ook gemakkelijk een 29' 2.6 in de achtervork. Nu gemonteerd met 2.6 banden voor en achter.

Ook eindelijk de Reverb binnengekregen en gemonteerd (met een hoop gedoe met de interne kabel).

De Manitou zou vervangen worden door een Pike Debonair. Die heeft er ook even ingezeten (alleen maar in gezeten). Doordat ik de DVO Sapphire in mijn Niner RIP9 zo heerlijk vind, ook maar in de On One eentje geplaatst.

Met een stuurpen van 35mm vond ik hem wat zenuwachtig worden, en omdat het qua zit ook iets langer mocht, een 50mm stuurpen (Acros) gemonteerd, meteen 35mm diameter en een daarbij behorend stuurtje (Sixpack Millenium). Stuurt een stukje rustiger.

Nu moet hij voorlopig maar eens af zijn.

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

De nieuwe vork:
Afbeelding

Genoeg ruimte voor 2.6 29" rubber
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie