Trek Remedy

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Het is niet zo'n heel speciale MTB dus ik heb het anderhalf jaar uitgesteld. Maar een tijdje geleden heb ik hem stuk gereden en ik zou naar Winterberg en les gaan nemen en en ... toen heb ik met crossen mijn knie verdraait dus kwam er allemaal niks van.

De Remedy in zijn goeie dagen was fijne fiets; licht, kort, met voldoende veerweg en 27.5" banden (al pastte t maar net).
Afbeelding
Ergens ging het mis en belande de derailleur in het achterwiel, jammer van de staander van de achterbrug en de derailleur/ketting.
Afbeelding
Afbeelding
Drie weken later zou ik mijn knie verdraaien en lag het helemaal stil.
Trek bevraagd of ze nog iets hadden liggen; niet dus. Schade nog eens goed bekeken of het te repareren viel maar dat viel me flink tegen.
Afbeelding
Afbeelding
Door mijn blessure gelukkig veel rust moeten nemen en zowaar een nieuwe achterkant gevonden.
Afbeelding
Komende tijd moet ik weer meer gaan lopen en bewegen dus ik kan voorzichtig gaan proberen er weer een werkende fiets van te maken.
Lekker fietsen!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik vind het best een mooie fiets!



(alleen die hoes (binnenband?) zou ik van je dropper halen. Daar zijn die binnenpoten nooit zo blij mee, want de kans op krassen is erg groot :wink: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

En nog de juiste kleur ook, die achtervork. Mazzelaar!

Goed poetsen, lekker sleutelen en weer rijden!
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Wordt inderdaad rustig opbouwen en weer top maken, ligt nu toch uit elkaar.

Tja die binnenband is geen porum en verzameld uiteindelijk zooi. Hij gaat er alleen in de winter op, scheelt heel veel drek op de dropper.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Lars TB schreef: do 17 oktober 2019, 22:35 Ik vind het best een mooie fiets!



(alleen die hoes (binnenband?) zou ik van je dropper halen. Daar zijn die binnenpoten nooit zo blij mee, want de kans op krassen is erg groot :wink: )
Nou, achteraf denk ik dat ik tóch het advies van Pat had moeten volgen, en ook zo'n lelijke band om mn dropper had moeten doen.

Dit was de binnenkant van de mijne:
Afbeelding

Met dit als resultaat:
Afbeelding

Beetje jammer :(
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Hmm, als je zo een slechte afdichting hebt, dan is een binnenband om je binnenbuis een minder kwade oplossing. Maar ik heb heel wat vorkpoten gezien in het verleden die zwaar gekrast waren, juist door vuil dat door zo een cover lekker stevig tegen die stanchions gedrukt werd.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, als de afdichting ruk is, dan is zo'n condoom een uitkomst.
Normaal gesproken is de afdichting goed genoeg en gaat zand dat toch in het condoom komt, juist schuren op de zadelpen, en is het middel erger dan de kwaal.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Klopt helemaal zelfs al denk je het goed dicht te hebben. Wat er in komt gaat er niet meer uit, daarom nooit te lang er op laten zitten.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Omdat ik alles toch los heb direct alle lagers gecontroleerd en twee lagers bestelt en vervangen.
Dit stapeltje moet het nu gaan doen:
Afbeelding
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Afgelopen tijd af en toe wat gedaan (lagers vervangen, uitzoeken welke kleur bevestigingsmateriaal en zo) maar lang staan zat er nog niet in.
Vandaag toch maar eens geprobeerd hoelang ik het uit kon houden en alles erbij gepakt. Eerst de achterkant in elkaar geschroefd met de lichte bevestigingsbouten en -schroeven.
Afbeelding
Afbeelding
En de achterband tubeless gemaakt met een rood ventiel voor de mooierigheid.
Afbeelding
Er zijn wat lakschades maar ik weet nog niet wat ik ermee ga doen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Liefst zou ik alles weer strak maken maar op afstand ziet het er nog wel uit en dat doet het niet meer als ik alles overspuit.
Hoe dan ook, als ik eind van het jaar weer op de fiets kan heb ik een lekker speelse fiets.

Specificaties op een rijtje;
Frame: Trek Remedy 9.9 2011
Achterdemper: Fox Float RP-23
Voorvork: Fox 34 Talas 150-120 2014 met 2016 Float demper
Trapas: BB95 Trek integrated Truvativ GXP BB + SRAM X0 armen + Superstar Components NanoEvo pedalen
Aandrijflijn: 2x10 BLackspire 24-36 + Shimano M771 11-36 + X0 2x en XT 10x derailleur + SLX shifters
Remmerij: AVID Elixir X0 met voor 200mm en achter 180mm schijf
Stuur: NoLogo carbon stuur 780mm met 18mm rise en 5 graden backsweep op een FMF Aluminium stem
Zadelpen: RockShox Reverb 125mm drop met een Selle Italia X1 zadel
Wielen: Superstar components Tactic 26" 23/28mm
Banden: Schwalbe NobbyNic 2,35 EVO 4X TLR achter tubeless en voor met binnenband (want die zat erin geplakt)
Alles bij elkaar weegt het nu 13,3kg. Daarmee is het beslist geen XC machine maar goed genoeg voor m'n conditietraining.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Update: ik heb er één keer op gereden en toen leek zoonlief het wel wat omdat hij uit de Commencal gegroeid was.
De Superstar Components wielset met NobbyNic’s woog maar 3,9kg door de relatief smalle velgen, 23mm binnenbreedte, en lichte banden. Voor betere lek en steen bestendigheid zitten er nu twee andere wielen in; een achterwiel met een Alexrims Supra35 velg + O-Lite naaf en Vitoria Goma 2.4” band en als voorwiel een 27,5” Hope Fortus30 met Maxxis Minion DHF 2.5” band die alles bij elkaar 4,8kg wegen. Zwaarder maar zeker fijner bij het spelen in het park.
Afbeelding
Afbeelding
Lekker fietsen!
Plaats reactie