Santa Cruz Tallboy 3 build

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Koenuhhh schreef: zo 3 november 2019, 20:09 Het gewicht met alles erop en eraan is 12,3 kilo geworden wat me zeker niet tegen valt.
Netjes, 100 gram minder dan die van mij. Ik ben wel benieuwd waar het hem in zit.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Inmiddels 150 km op de teller staan. O.a. over de Utrechtse Heuvelrug gereden, lokale ritten en door het centrum van Nijmegen wat urban trails gereden. Tot op heden super tevreden over de bike. Hij klimt super goed, en afdalen is natuurlijk helemaal een feestje. Voor mijn gevoel is het een beetje een opgevoerde XC bak die gewoon net iets meer kan hebben en daarnaast ook prima geschikt is voor het xc rijden. Voor de echt dikke trail ritten of de bike parken blijf ik gewoon de YT gebruiken en op die manier is het voor mij de ideale combinatie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Koenuhhh schreef: zo 24 november 2019, 22:05 Afbeelding
Topfoto! Is dat aan de kant van Lent?
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Die foto is idd aan de kant van Lent genomen. Nijmegen leent zich zeer goed voor wat urban trails te rijden. :-q
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Tallboy is inderdaad een erg polyvalente fiets. Ben ook al ruim een jaar een tevreden gebruiker.
Heb hem in 29" en 27,5" aan de tand gevoeld in o.a. Alpen en Lake District.
Voor het ruigere werk geef ik toch de lichte voorkeur aan de 27,5". Voor mijn gevoel nog stabieler in de afdalingen en meer fun.
Op Nederlandse trails rijd ik hem in de 29" uitvoering en gaan de 27,5" wielen terug in de 5010 :-D

Afbeelding
Always ride with a smile!!!!!!
Plaats reactie