Pivot Mach 6

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Het moet rond 2006 geweest zijn dat ik mijn Kona Stinky gekocht heb en daar met veel plezier op heb gereden. Na jaren niet gefietst te hebben begon het toch weer te kriebelen en dus ben ik afgelopen jaar een paar keer naar Winterberg gegaan en zelfs een weekje in de Dolomieten. De Kona komt nog prima beneden maar er gaat veel stuk, afgelopen jaar de wielen opnieuw laten spaken, remmen vervangen en eigenlijk moeten er ook nieuwe banden op. In plaats van te blijven investeren in de oude dame is het tijd voor een nieuwe liefde.

Vandaag is ze dan eindelijk gearriveerd: De Pivot Mach 6 carbon uit 2016
Afbeelding

Het plan is om deze winter in alle de rust de fiets op te bouwen. Ik ben nog niet helemaal zeker welke vork erin komt. Ik speel nog een beetje met de gedachte om mijn Anthem weg te doen en de Mach 6 wat meer als een Jack of all trades te maken. Suggesties?

Zodra er wat voortgang is zal ik wel wat foto's plaatsen

Tijd voor een update, we zijn bijna compleet! 08/03/2020
Afgelopen november heb ik de eerste grote aankoop gedaan, een fox 36 van Kabookie, thanks daarvoor! Decals zijn nog paars, ik wil daar nog een keer rode fox stickers voor bestellen.
Dat is dan ook het enige 2de handse samen met het frame aan de fiets.

Afbeelding

Ik heb een daarnaast een gloednieuwe wielset laten maken met DT Swiss 350 naven. Een mooie set voor een schappelijke prijs, ik heb bij een aantal onderdelen ervoor gekozen om niet alles top of the line te doen zodat het ook nog een beetje financieel verantwoord blijft!

Afbeelding

De remmen zijn Hope tech 3 E4 in rood op aanraden van een vriend met bijbehorende rotors (203 voor, 180 achter). Ik ben hier echt heel blij mee!

Afbeelding

De aandrijving is SLX 1x11 met een XT shifter, niks bijzonders maar wel solide.

Afbeelding

Overige zaken:
Cane creek 40 headset
XT pressfit BB
Michelin Wild enduro Gum voor & achter
Brand-X Ascend 120mm dropper
WTB Rocket


Wat kost dat nou?
Afbeelding


Pannekoek!
Er waren helaas wel een paar hobbels tijdens de bouw, ik had vanaf de Pivot website een handleiding voor de V3, ik blijk een V1 te hebben. Dit bleek toen ik de remmen wilde monteren en ontdekte dat dit zonder adapter nooit ging passen. Na contact met de klantenservice hebben ze me doorgelinkt naar de V1 handleiding. een remadapter is geen probleem. Wat wel echt balen was is de andere achteras afmeting. De V1 beschikt niet over boost, helaas had ik de wielset al staan dus het achterwiel wordt nu omgebouwd naar 142x12 zodat het wel past.
Bij het bestellen van de headset heb ik ook een beetje zitten slapen en de verkeerde afmetingen besteld. Kan gebeuren, wel balen!

Ik zag een beetje op tegen interne bekabeling maar dat bleek mee te vallen. Waar ik minder happy mee ben is hoe de bekabeling is bedacht door pivot. De rem en schakel kabels lopen over de demper heen. Pivot heeft hiervoor een prachtig tiewrap systeem bedacht, hier moet ik nog even naar kijken want zoals het nu zit gaat het de demper beschadigen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door StephanS op zo 8 maart 2020, 16:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Goeie comeback! Echt een prachtig frame.
Hoeveel veerweg is het?
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Dit ziet er uit alsof we het moeten gaan volgen :bier:
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

sama schreef: za 26 oktober 2019, 16:41 Dit ziet er uit alsof we het moeten gaan volgen :bier:
En dat gaan we dan ook maar doen.

Prachtig frame. :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nice, van de week zag ik volgens mij op bike24 nog zo'n frame voorbij komen. Maar goed, ik heb al een mach 4 en een andere AM fully, kan niet bezig blijven. Mooi project, gaan we volgen.

Suggestie:
Fox 36 en een mooi licht wielsetje ala newmen SL A30? XC bandjes in NL en wat grovers voor erbuiten (werk voor m`n Propain igg prima). De Pivot DWlink is wel erg actief en plush, wellicht dat je dan hier in NL wat meer druk moet gebruiken.
Jamis Diablo schreef: za 26 oktober 2019, 15:45 Goeie comeback! Echt een prachtig frame.
Hoeveel veerweg is het?
Mach 6 = 6" veerweg, een slordige 155mm als ik het goed heb.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Mooi, weer een Pivot erbij op het forum :-q
TenZNL schreef: za 26 oktober 2019, 20:11 Nice, van de week zag ik volgens mij op bike24 nog zo'n frame voorbij komen.
Zal op RCZ geweest zijn? Die zag ik ook namelijk voorbij komen. Voor €1299 het 2019 frame en voor €1299 de 2019 Pro build kit XT/XTR met Fox 36. Mooie deal als je zoiets zoekt...
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nee, op Bike24 staat ie ook, 2019 versie in sterling silver. Alleen wat duurder en niet verscheepbaar naar NL.
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Gaaf frame!!

Succes met je build. Ik zou denk ik ook voor de Fox 36 gaan.

edit.
Dat Aqua blauw is ook niet verkeerd...
https://www.bike24.com/p2351204.html?q=pivot
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Dat blauw is inderdaad ook mooi, helaas is er niet heel veel keuze in de 2dehands markt voor Pivot's.

@Jamis Diablo: Veerweg is 155mm.

Ik denk dat de Fox 36 ook mijn voorkeur heeft, Lyrik lijkt ook een goede optie. Alleen mijn ervaring met Rockshox is wat minder, maar dat is wel uit het verleden. Dat zullen ondertussen ook goede vorken zijn.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Geen idee wat je budget voor de vork is maar een DVO (diamond of Onyx) is ook nog een optie. (pricewise ala Fox 36 performance elite op bike24)
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mocht je een DVO overwegen:
https://winstanleysbikes.co.uk/catalogs ... ult/?q=DVO

Beter geprijsd ben ik ze nog niet tegengekomen.
Ben zelf erg tevreden met de Diamond :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Nice! DVO vork is natuurlijk wel heel erg cool, maar bij een Fox demper hoort een Fox vork. Toch? Of niet?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mooi hoor. Zolang je er maar geen kleurtjes aan toe gaat voegen. :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

zonoskar schreef: za 2 november 2019, 23:17 Nice! DVO vork is natuurlijk wel heel erg cool, maar bij een Fox demper hoort een Fox vork. Toch? Of niet?
Goede reden om ook die FOX demper te vervangen :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie