Nog een patientZERO, nummer 18: nieuwe vork.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

https://vimeo.com/402140141
Ik kan het niet zo goed als @Maverick :)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Rule #9 : If you are out riding in bad weather, it means you are a badass. Period.

Van de Velominati, Keepers of the cog
https://www.velominati.com/comment-page-8/


Gioed Bezig! :-q
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Paar weken geleden een revisie kitje besteld voor mijn Elixer remmen. Ik had namelijk mijn 180mm remschijf nodig op mijn Kona Unit omdat de elixer remklauw lek was en ik daar een oude Hope remklauw op gezet had. Die heeft een IS2000 aansluiting en die was speciaal voor 180mm schijven (of groter). Dus nadat ik die elixer remklauw gefixt had, kon ik daar die 180mm schijf af halen en op de P0 zetten. Samen met het revisie kitje dus ook een +20mm adapter gekocht voor PM->PM. Dit wekend dus maar even weer geknutseld aan mijn fietsen. In eerste instantie had ik de +20mm adapter verkeerd gemonteerd, dus na wat naslag op internet is het toch gelukt :)

Afbeelding

Afbeelding

Nu de wielbouwcursus van Lars even niet doorgaat, wou ik toch weten of het harde gevoel van de Vittoria banden nou kwam omdat ik met binnenbanden reed, en wou ik de huidige wielen ombouwen naar tubeless. Dus banden er af, oude velgtape er af, schoonmaken en nieuw velgtape er weer op. Kom ik er achter dat ik slechts nog 50ml latex over heb, Grr. Dus maar weer een binnenband er in voordat ik het bos in dook.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Zondag 2 rondjes Stadsbos013 gedaan met de patientNUL. Mijn god wat is mijn conditie slecht :) Die baan nodigt echt uit om te knallen, maar na 5 minuten kickt de VO2max limiter in en gaat het tempo omlaag, jammer genoeg. Een rondjes van ca 1uur zijn natuurlijk niet echt top. Als ik het tempo door zou kunnen rijden kan er makkelijk een minuut of 10-15 af (flink moeten bijkomen op de rechte stukken) Een stuk of 6 keer ingehaald door anderen, hmm. In Eersel wordt ik nooit ingehaald (kom ook vrijwel nooit iemand tegen in Eersel). Moet zeggen dat de Barzo bandjes best aardig rijden. Het was er ongelofelijk stoffig, maar grip zat. Dit was pas de 2de keer dat ik die route gereden heb, dus de PRen vlogen me om de oren. De vorige tijden waren gezet met mijn Rocky Mountain. En het eerste rondje was met iets te weinig druk in de achterband (2de ronde uiteraart met teveel, dat gaat zo wanneer e geen manometer op je pompje hebt :))

Maar toch, 2 rondjes Stadsbos of een rondje Eersel. Ik weet het niet. Ik vind Eersel eigenlijk wel leuker, vooral omdat het veel gevarieerder is en niet zo geforceerd slingeren is. Paadjes in Eersel zien er ook veel natuurlijker uit, je hebt niet het gevoel dat je op een route rijdt. Maar goed, Stadsbos is wel beter trainen voor de VO2max :)

Enneh, helaas geen foto's dit keer.

Oja, op het strava segment naast het spoor heb ik extra mijn best gedaan omdat ik nog wist van de vorige keer dat dat een leuk kronkelpaadje was. Kijk je op strava en rijd je de 1000ste tijd (2:36), waarbij de snelste bijna 2x zo snel reed. :~ Ik geloof dat het sneller kan, maar met 37 km/h over dat paadje geloof ik echt niet. Segment heet "gaan met die banaan". Wel een PR gereden, dus met de P0 lukt het best om korte bochtjes te maken op routes in NL.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Net ff gechecked met iemand anders uit de top 10, maar dat segment is weleens afgesloten, de toptijden zijn allemaal links naast de route gereden
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Mijn mening is dat je Strava alleen maar moet gebruiken om je eigen progressie te volgen. En dan ook nog niet te obsessief.
Er wordt in Strava teveel gesjoemeld.
Wat ik altijd wel lachen vind, dat na rit een rit blijkt dat ik op een of meerdere segmenten net 1 of 3 secondes onder mijn PR ben gebleven. Vaak is dat een stimulans om daar de volgende keer mét iets meer te geven. Als ik er al aan denk tenminste.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ja, zo gebruik ik strava ook altijd. Echter is het ook wel leuk om eens te kijken waar je staat in het globale plaatje.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ergens op 2500 meestal :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Afbeelding

Hmm, vork afgeschreven? Als ik 1000 km met deze vork heb gereden, dan is het veel. En altijd in redelijk weer, niet zoals de sid in mijn Rocky. En daar is nog niets aan te zien. Zouden de busgings van deze paarse Fox dan echt veel te strak staan? Hoe krijg je anders zulke slijt sporen?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

:o Blijft toch een beetje een probleemgeval, die vork..... Maar dit lijkt me geen normale slijtage bij normaal gebruik en vooral droge ritten, zouden idd wel eens de seals kunnen zijn dan.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Mooie blauwe DVO dan maar ;)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Tsjonge. Wel balen zo met de mooie paintjob,
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16801
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Een miniscuul zandkorreltje wat vast is komen zitten?
Ik herken die slijtage iig niet van de Foxen die ik zelf gehad heb (met dit soort coating, de enige Fox die ik nu nog heb heeft zwarte binnenpoten).

Inderdaad extra balen met zo'n color matching vork, die is toch wel medebepalend voor de totale uitstraling van de bike.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Gek genoeg al meer gezien bij Fox vorken in mijn omgeving. En dan niet eens gesproken over overmatige speling na krap een seizoen normaal XC gebruik.

Ik zou de vork gewoon lekker (laten) servicen en doorrijden totdat ie “ploft”. Dit gaat echt nog heel lang goed.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Had de vork maar overmatige speling. Mijn eerste Fox uit 2002 leeft nog steeds en die had flink speling op de poten. Volgens Fox een design feature, dat hoort zo. Daar heb ik toch wel 5 jaar mee gereden door weer en wind. Deze F34 kwam uit mijn Enduro en heeft daar een jaar of 3 in gezeten voordat deze vervangen werd door een Formula. Nu zit de vork een half jaar in de P0.

Ik had wel een ebay shop gevonden die stanchions kunnen vervangen. Kan ik mooie zwarte laten monteren. Maar misschien eerst een servicebeurt om te kijken wat er nou aan de hand is met die vork.
Plaats reactie