Nog een patientZERO, nummer 18: nieuwe vork.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En dat reed ik (en meer) met een Race Face lager... ;-)
Maar ik mijd modder en waterslangen, zal ongetwijfeld meehelpen in de levensduur.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

30mm?
E13 bleef bij mij 3,5 jaar heel en 7k km in alle weersonstandigheden.
Nu een wheels mfg met naaldlagers die moet ook erg goed zijn naar het schijnt. En onder 100,00 met wat zoeken.
zonoskar schreef: di 16 november 2021, 16:05 Zondag een rondje gemaakt met de 11spd ketting/cassette van de Enduro. Wat lekker zo'n stille aandrijving. Geen geratel, geen geknars. Alleen toen ik thuis kwam merkte ik dat het bracket wat 'roestig' aanvoelde. Dus even open gemaakt en ja hoor, het lager aan de non drive side is naar z'n grootje. Loopt erg hakkelig, zelfs met nieuw vet er in. Bracket (van Raceface) zit er sinds Maart in. Weer super spul dus. Ik denk dat ik maar ga sparen voor een CK bracket, want de rest is allemaal zooi. Of hebben jullie een aanbeveling die substantieel goedkoper is dan een CK bracket (zo rond de 100 euro)?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

UN55 met een mooie Middleburn RS7 :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Het bracket doet het nog steeds :) Maareh, afgelopen weekend hopelijk de laatste rit met deze Fox vork, er komt een DVO Diamond aan uit Basel. Ik heb nog overwogen om een andere Fox 34 te kopen, maar bij navraag bleek dat mijn Avalanche demper niet past in de nieuwe serie Fox 34 vorken. Dus was dat plan ook alweer van de baan.

De Diamond moet ik wel nog lager zetten en dus van die spacers scoren. Of 3D printen. Het is een zwarte vork, dus de looks gaan niet heel anders worden dan met de Formula vork. Ik zit er stiekem wel over te denken om de DVO een ander kleurtje te spuiten, maar matchend paars of blauw is natuurlijk moeilijk te vinden.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Hoeveel spacers heb je je nodig? Ik heb er nog een aantal liggen en heb er hooguit nog maar één nodig mocht ik ooit van 140 terug naar 130 willen. Volgens mij heb ik er dan nog 2 of 3 liggen.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik wil van 160 naar 140mm, dus dat zijn 2 spacers volgens mij.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

zonoskar schreef: ma 7 maart 2022, 22:47 Ik wil van 160 naar 140mm, dus dat zijn 2 spacers volgens mij.
Helemaal vergeten te kijken, ik duik morgenochtend even de garage in :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Anders heb ik ze nog wel ergens liggen, mijne staat nog steeds op 160mm en dat is verder prima 😉
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

De spuiter van je fiets zal de kleur vast nog wel
hebben, die zou je vork ook kunnen spuiten.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

zonoskar schreef: ma 7 maart 2022, 22:47 Ik wil van 160 naar 140mm, dus dat zijn 2 spacers volgens mij.
Ik heb er nog twee over voor je als je wilt. Kiek maar of je die van mij wilt of die van Yo-eddy :-q
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Afbeelding
Hij zit er in. Ik vind wel dat er heel weinig ruimte tussen de vork kroon en de band zit. Is dat normaal? Het is een 2.35” en ik denk dat er nog ca 1cm ruimte is, dus een 2.6" gaat problematisch worden
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

In mijn 29" Diamond past wel een Maxxis Rekon 2.6, maar inderdaad met weinig ruimte in de hoogte (op een 28mm velg voor wat het waard is).

De 27.5" x 2.8 die er normaliter in zit heeft wel ruimte zat.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Dan snap ik nu ook waarom de onderkant van die kroon zowat kaal is (geen verf meer).
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik vind het niet verkeerd staan, die zwarte vork. Ik denk dat het nog weer wat evenwichtiger gaat ogen als ook de stem en spacers zwart zijn...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Lelijk is de nieuwe vork zeker niet, maar de paarse zorgde wel voor een compleet ander uiterlijk. Nu is het toch een wat 'gewonere' fiets geworden.

Tip voor de trapas: een Hope stainless. De mijne zit er nu een jaar in en kan alleen maar zeggen dat ik er weinig omkijken naar heb en hij doet het nog steeds prima. Ben er absoluut niet zuinig op (lees: afspuiten met hoge druk bij de autowas, veel modder, etc.).
Plaats reactie