Nog een patientZERO, nummer 18: nieuwe vork.
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
De oude Fox vork ligt bij http://www.bikesupension.nl, ben benieuwd wat zij er van kunnen brouwen. Als dit niks wordt gaat de vork aan de muur en ik denk dat ik de Formula dan maar een mooi kleurtje laat spuiten.
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Zou mooi zijn als die weer gereanimeerd kan worden.
Zolang als de onderpoten in de kleur van het frame niet "stuk" gaan of verslijten lukt het toch altijd? Je kunt desnoods een nieuwe bovenkant en binnenwerk steken, ook upgraden naar zwarte binnenpoten.
Het kan uiteindelijk wel verstandiger zijn een moderne vork te gaan spuiten, YMMV.
Met de krakende vork van Patrick_V en dez Fox in een P12 zie ik wel in dat het een risco is om te bouwen op gebruikte componenten. En ik heb mijn Vertigo met een gebruikte RS-1 opgebouwd So far so good, maar frames gaan toch vaak langer mee.
Enjoy!!
Het kan uiteindelijk wel verstandiger zijn een moderne vork te gaan spuiten, YMMV.
Met de krakende vork van Patrick_V en dez Fox in een P12 zie ik wel in dat het een risco is om te bouwen op gebruikte componenten. En ik heb mijn Vertigo met een gebruikte RS-1 opgebouwd So far so good, maar frames gaan toch vaak langer mee.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
De vraag is nog altijd, waarom veert deze vork niet soepel. Het gehele binnenwerk is al vervangen, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Dus eigenlijk het enige originele aan deze vork zijn de binnen- en buitenpoten. Hopelijk weten we het komend weekend.
-
- Moderator
- Berichten: 16802
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Als het echt met de poten zelf te maken zou hebben denk je toch aan de bushings.
Komt natuurlijk nogal precies qua maatvoering maar ook dat de bovenste en onderste glijlagers exact in lijn liggen is belangrijk voor een soepele werking.
Maar als het niet goed wordt... zodra de ergernis groot genoeg is ligt vervanging op de loer
Komt natuurlijk nogal precies qua maatvoering maar ook dat de bovenste en onderste glijlagers exact in lijn liggen is belangrijk voor een soepele werking.
Maar als het niet goed wordt... zodra de ergernis groot genoeg is ligt vervanging op de loer
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
In de sneeuw gespeeld vandaag. Bandjes op 0.8 bar en lekker glibberen. Er lag nog flink veel sneeuw, maar op plaatsen lagen toch best wel wat stukken ijs en flink veel bevroren sporen. Gelukkig nergens gevallen. Nog niets gehoord van de paarse fox vork overigens, ik had vrijdag eigenlijk wel bericht verwacht.
Fiets was lekker schoon gebleven.
Fiets was lekker schoon gebleven.
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Vandaag wat gehoord van bikesuspension.nl. Ze vonden de bushings niet te strak, precies goed. Ze hebben een service gedaan en nieuwe seals er in gezet, die zouden veel beter moeten zijn (soepeler). Nou, we zien het komend weekend wel, het schijnt korte-broeken-weer te worden, dus lol in het bos.
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Vork is terug. Hij maakt nog steeds het 'schurende' geluid bij inveren. Schijnbaar hoort dat. Hij voelt wel soepeler aan dan voorheen, dus fingers crossed voor de testrit. Vork staat nu ook op 130mm. Ben rond aan het kijken voor een nieuwe crank, deze begint een beetje vaal te worden