Transition Sentinel, Vittoria banden gemonteerd(p6)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

gaaf! : Suprised : :D :D
Omdraaien kan altijd nog!
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Nadat ik mijn cassette en ketting had vervangen ging mijn achterderailleur ook steeds meer achteruit. Enorm veel zijdelingse speling, waardoor hij gewoon niet goed op de kransjes bleef zitten. Ook rammelde het als een gek. Daarom de overstap gemaakt naar Shimano, dus een Shimano SLX 12 speed derailleur en een XT 12 speed shifter. Maarrrr ik was even vergeten dat Shimano weer nieuwe ideeën heeft voor hun kettingen, dus en nu ratelt het hele geheel als een gek. Nu dus ook nog een ander kettingblad besteld die niet meer zou moeten ratelen...

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Strak bakkie.
:-q
Joren
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 13 september 2013, 19:14
Mijn mountainbike: Fo Shizzle Chisel

Waarom voor Shimano gekozen?
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

xRemcox schreef: di 21 januari 2020, 14:47 Nadat ik mijn cassette en ketting had vervangen ging mijn achterderailleur ook steeds meer achteruit. Enorm veel zijdelingse speling, waardoor hij gewoon niet goed op de kransjes bleef zitten. Ook rammelde het als een gek. Daarom de overstap gemaakt naar Shimano
Lastig hè, lezen
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Joren schreef: vr 24 januari 2020, 09:13 Waarom voor Shimano gekozen?
Ik had natuurlijk weer een SRAM derailleur kunnen kiezen, maar de speling komt helaas wel vaker voor. Ook uit ervaring weet ik dat. Daarnaast is Shimano een stuk goedkoper en lichter. En het feit dat hij niet klinkt alsof je je hele aandrijving aan gort rijdt als je onder kracht moet schakelen ;)
⛧⛧⛧
Joren
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 13 september 2013, 19:14
Mijn mountainbike: Fo Shizzle Chisel

Bonanza schreef: vr 24 januari 2020, 09:45
xRemcox schreef: di 21 januari 2020, 14:47 Nadat ik mijn cassette en ketting had vervangen ging mijn achterderailleur ook steeds meer achteruit. Enorm veel zijdelingse speling, waardoor hij gewoon niet goed op de kransjes bleef zitten. Ook rammelde het als een gek. Daarom de overstap gemaakt naar Shimano
Lastig hè, lezen
Het zou ook kunnen dat dit komt door ouderdom of door een valpartij lijkt me. En niet per se door Sram of Shimano, dus vandaar de vraag.

Ik zelf heb weinig ervaring met Sram, dus moeilijk om te weten of dit rammelen dan komt door het ontwerp van Sram of vanwege oudheid.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Joren schreef: za 25 januari 2020, 19:49
Bonanza schreef: vr 24 januari 2020, 09:45

Lastig hè, lezen
Het zou ook kunnen dat dit komt door ouderdom of door een valpartij lijkt me.
Dat weet je zelf het beste. :-D
"This species has amused itself to death"
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

De nx derailleur was een dik jaar oud. Te jong om al zoveel speling te hebben. En zoals ik al zei heb ik dit ook gehad met de 9,10 en 11 speeds gehad van sram. Deze was wel het ergste :)
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

xRemcox schreef: zo 26 januari 2020, 00:12 De nx derailleur was een dik jaar oud. Te jong om al zoveel speling te hebben. En zoals ik al zei heb ik dit ook gehad met de 9,10 en 11 speeds gehad van sram. Deze was wel het ergste :)
Het was een flauw grapje van mij. Ik suggereerde dat Joren moeite had met lezen vanwege ouderdom. Afijn, als je grapjes uit moet gaan leggen dan zijn ze niet gelukt. :((

Vind het wel grappig die keus van jou voor Shimano. Mijn fiets werd in de Boty behoorlijk afgeserveerd vanwege de Shimano-afmontage. Als ik dan lees dat de duurzaamheid van Sram te wensen overlaat in jouw geval dan ben ik ook wel benieuwd of anderen dat probleem ook hebben.
"This species has amused itself to death"
Joren
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 13 september 2013, 19:14
Mijn mountainbike: Fo Shizzle Chisel

kan niet meer schreef: za 25 januari 2020, 23:20
Joren schreef: za 25 januari 2020, 19:49

Het zou ook kunnen dat dit komt door ouderdom of door een valpartij lijkt me.
Dat weet je zelf het beste. :-D
:lol: :lol: :lol:
Joren
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 13 september 2013, 19:14
Mijn mountainbike: Fo Shizzle Chisel

xRemcox schreef: zo 26 januari 2020, 00:12 De nx derailleur was een dik jaar oud. Te jong om al zoveel speling te hebben. En zoals ik al zei heb ik dit ook gehad met de 9,10 en 11 speeds gehad van sram. Deze was wel het ergste :)
Thanks voor je antwoord! Is voor mij vooral om te leren zo'n vraag, niet om moeilijk te doen :kiss:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

xRemcox schreef: zo 26 januari 2020, 00:12 De nx derailleur was een dik jaar oud. Te jong om al zoveel speling te hebben. En zoals ik al zei heb ik dit ook gehad met de 9,10 en 11 speeds gehad van sram. Deze was wel het ergste :)
GX zit een beetje op SLX/XT niveau, NX is een beetje Deore-achtig. Maar waar Deore wel redelijk duurzaam is, lijkt NX door de mand te vallen.

Met GX 11 speed heb ik geen negatieve ervaring. Met het duurdere spul van SRAM sowieso niet. Alleen bij 12 sp zie ik nu weer wat derailleurs langs komen die niet (meer) af te stellen zijn, vrijwel nieuw spul. En pas na vervanging klopt alles weer. Ik moet eens horen wat daar met garantie gebeurt.

kan niet meer schreef: zo 26 januari 2020, 11:24 Vind het wel grappig die keus van jou voor Shimano. Mijn fiets werd in de Boty behoorlijk afgeserveerd vanwege de Shimano-afmontage. Als ik dan lees dat de duurzaamheid van Sram te wensen overlaat in jouw geval dan ben ik ook wel benieuwd of anderen dat probleem ook hebben.
Dat was niet vanwege Shimano, maar vanwege de eenvoudige groepset in combinatie met het speciale frame. Ook als je SRAM NX gekozen had, had je dat 'verwijt' gekregen :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

kan niet meer schreef: zo 26 januari 2020, 11:24
xRemcox schreef: zo 26 januari 2020, 00:12 De nx derailleur was een dik jaar oud. Te jong om al zoveel speling te hebben. En zoals ik al zei heb ik dit ook gehad met de 9,10 en 11 speeds gehad van sram. Deze was wel het ergste :)
Het was een flauw grapje van mij. Ik suggereerde dat Joren moeite had met lezen vanwege ouderdom. Afijn, als je grapjes uit moet gaan leggen dan zijn ze niet gelukt. :((

Vind het wel grappig die keus van jou voor Shimano. Mijn fiets werd in de Boty behoorlijk afgeserveerd vanwege de Shimano-afmontage. Als ik dan lees dat de duurzaamheid van Sram te wensen overlaat in jouw geval dan ben ik ook wel benieuwd of anderen dat probleem ook hebben.
Juist om die reden ben ik ook naar Shimano gegaan.
Bij Shimano heb je een degelijk derailleur voor 50-60 euro, bij SRAM ga je al vlot over de 100.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Afgelopen zondag even wezen spelen op de Vam-berg. Helaas ten opzichte van de vorige keer weinig veranderd, maar nog steeds erg vermakelijk en on-Nederlandse rockgardens.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
⛧⛧⛧
Plaats reactie