TWIN SIX Titanium - build klaar (p4)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

streetracer schreef: za 7 maart 2020, 22:33
tiewrap schreef: za 7 maart 2020, 19:27 Is het een 29er dan ?
Jaaaaaaaaaaaaa, mijn 1ste
:o

Geen wonder dat deze er zo goed uitziet :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Was eerlijk gezegd wel bang dat ie een beetje uit verhouding zou zijn in deze maat. (17,5 inch)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

streetracer schreef: za 14 maart 2020, 14:14 Was eerlijk gezegd wel bang dat ie een beetje uit verhouding zou zijn in deze maat. (17,5 inch)
Nee joh
(Wij zijn allang aan 29" gewend ;) )
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Super strakke bike :-q erg mooi :-D en daar moet je wel naar zeer tevredenheid mee kunnen biken, het is je eerste 29" maar ik weet haast wel zeker dat je niet meer anders wil rijden, wanneer je je zit hierop hebt gevonden :-D :-q
Ik ben niet anders gewend, begonnen op de Cannondale 17,5 inch 29" en later ook de Ridley, die zelfs nog beter op maat is (voor mij dan) 16 inch 29" :-q
Nu dat ik tig km's nood gedwongen op de Cannondale f5 moet rijden 26" :-{ ben ik natuurlijk ook daar inmiddels gewend aan geraakt :D maar wanneer ik in NL op m'n 29" spring......denk ik elke keer weer :-D dit is heerlijke biken :-D mss doordat ik m'n bike's zelf in elkaar heb geknutseld, en door goed te kijken wat ik waar moest veranderen om goed en comfortabel te zitten met de 17,5 inch :-D en daar de Ridley ook op heb aangepast met het opbouwen :-q
Heel veel fijne en goede km's toegewenst :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Mooi hoor. Veel plezier op je 29 er :-q
who dares wins
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Mario070 schreef: zo 15 maart 2020, 20:27 Super strakke bike :-q erg mooi :-D en daar moet je wel naar zeer tevredenheid mee kunnen biken, het is je eerste 29" maar ik weet haast wel zeker dat je niet meer anders wil rijden, wanneer je je zit hierop hebt gevonden :-D :-q
Ik ben niet anders gewend, begonnen op de Cannondale 17,5 inch 29" en later ook de Ridley, die zelfs nog beter op maat is (voor mij dan) 16 inch 29" :-q
Nu dat ik tig km's nood gedwongen op de Cannondale f5 moet rijden 26" :-{ ben ik natuurlijk ook daar inmiddels gewend aan geraakt :D maar wanneer ik in NL op m'n 29" spring......denk ik elke keer weer :-D dit is heerlijke biken :-D mss doordat ik m'n bike's zelf in elkaar heb geknutseld, en door goed te kijken wat ik waar moest veranderen om goed en comfortabel te zitten met de 17,5 inch :-D en daar de Ridley ook op heb aangepast met het opbouwen :-q
Heel veel fijne en goede km's toegewenst :-q
Thanks.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Keurig, gewoon super strak. :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

streetracer schreef: za 7 maart 2020, 18:09 Vanmorgen na z'n eerste ritje

Afbeelding
Fraaie bak geworden :-q


Maar hoe fietst ie?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Of het kwam door de wind maar heb het idee dat ik met dezelfde inspanning harder rijd dan op mijn Gilbertson (26er).
Kan dat kloppen. Zelfde wattage, grotere wielen dus harder ???

Sturen voelt nog steeds ietsjes anders. Iets minder direct dan de Gilbertson maar sowieso al wel weer beter dan de eerste ritjes. Wellicht dus kwestie van wennen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

streetracer schreef: ma 16 maart 2020, 11:06 Of het kwam door de wind maar heb het idee dat ik met dezelfde inspanning harder rijd dan op mijn Gilbertson (26er).
Kan dat kloppen. Zelfde wattage, grotere wielen dus harder ???

Sturen voelt nog steeds ietsjes anders. Iets minder direct dan de Gilbertson maar sowieso al wel weer beter dan de eerste ritjes. Wellicht dus kwestie van wennen.
Als de ondergrond ruwer is kan dat kloppen.
Grof asfalt, klinkers, stoeptegels (scheef en/of met grote voegen), op dat soort verharde ondergrond rollen grotere wielen toch net iets iets lichter. Niet veel, maar iets.
Of je dat echt voelt ?
Ik denk dat de wind een groter verschil maakte, hoewel je die op een ronde natuurlijk net zo vaak mee als tegen hebt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

streetracer schreef: ma 16 maart 2020, 11:06 Of het kwam door de wind maar heb het idee dat ik met dezelfde inspanning harder rijd dan op mijn Gilbertson (26er).
Kan dat kloppen. Zelfde wattage, grotere wielen dus harder ???

Sturen voelt nog steeds ietsjes anders. Iets minder direct dan de Gilbertson maar sowieso al wel weer beter dan de eerste ritjes. Wellicht dus kwestie van wennen.
minder rolweerstand zou kunnen,..factor wind is wel een grote hoor. Verschil is makkelijker te zien met Strava. Indien je al je pr's breekt dan weet je genoeg :winkie:
Bikedriver
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: za 20 maart 2021, 20:39

Wat zag ik op MP je gaat deze beauty toch nu toch al weer niet in de verkoop doen ? Bevalt hij je toch niet of al weer toe aan een nieuw project
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Wat :o
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Jep :( het is waar :((
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Ben er nog niet uit.
Maar vind dat ik hem te weinig gebruik/ga gebruiken.
Restomod van de Klein ook zeer goed bevallen. Overweeg nog een soortgelijk project op te pakken.

Dus aan het orienteren wat ie doet op MP.

Dus mochten er hier geinteresseerden zijn...
In onderdelen is mogelijkerwijs ook een optie.
Plaats reactie