Kona Honzo 2020 met nieuwe foto's op p3!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

novaterra schreef: vr 29 november 2019, 09:16 Cool, bij Rob gekocht zo te zien?
Ja, hij heeft me voorzien van goed advies. Super service!
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Blastfromthepast schreef: vr 29 november 2019, 15:05 Mooie fiets, onderscheidend ook in kleur en in frame. Ik zou er wel moeite mee hebben om gelijk door de bagger (en het donker) te rijden. Het nieuwe is er dan gelijk vanaf, zeg maar.
In tegenstelling tot wat je veel ziet nu (felle kleuren en veel hoogglans) is deze wel onderscheidend met zo’n matte natuurkleur. Hee gaaf inderdaad. En het nieuwe eraf.... daar is ie voor gemaakt denk ik dan!
Vroeger was ik iemand die zo’n fiets zo lang mogelijk in nieuwstaat wilde houden, daar wil ik een beetje van af. Scheelt een hoop werk en ergernis plus je mag je battlescars best showen vind ik.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nu doen de fotos het wel!
Mooie kleur, soort koperoxide :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Klinkt alsof je het virus weer wel te pakken hebt. Morgen mooie stralende dag, dus ik zou weer even een rondje gaan rijden als ik jou was.
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Afbeelding

Lampie aan.

Afbeelding

Fiets word goed gebruikt, gaat ook steeds beter en harder. Andere dropper erin, van 200mm drop naar 170mm. Bij 200mm stond het zadel nét te hoog, de pen kon niet verder zakken dus daarom een andere. Ging om een 1,5-2,5 cm maar voor mij een wereld van verschil, zithoogte is nagenoeg perfect nu. Verder wil ik (denk ik) een stuur met ietsje meer rise en misschien en centmetertje eraf aan beide kanten. Zo creër ik een iets rechtere zithoogte wat resulteert in (hopelijk) wat minder last van mijn nek en handen. De breedte is misschien ook wel gewenning, ik rem nu nog steeds af wanneer de bomen maar een meter van elkaar af staan. :D
Verder zeer content met deze fiets, ik voel me er elke rit weer een stukje meer vertrouwd mee.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Altijd gave fietsen geweest! Wat doe je met die 200mm dropper? :tong
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

xRemcox schreef: za 25 januari 2020, 09:40 Altijd gave fietsen geweest! Wat doe je met die 200mm dropper? :tong
Omgeruild :D
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ah anders had ik wel interesse gehad. Dat was trouwens een tranzx/brandx?
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

xRemcox schreef: zo 26 januari 2020, 18:00 Ah anders had ik wel interesse gehad. Dat was trouwens een tranzx/brandx?
Trans X. Gebruik hem nog niet zo vaak, heeft met mijn skills te maken. Bedoeling is dat ik de dropper wel wat vaker in ga zetten. Belangrijkste tot nu toe is dat ie stabiel is en nagenoeg zonder speling.
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Toch even een kleine update: mijn achtervelg is gescheurd bij 14 spaaknippels. Mooi moment voor een upgrade, er komt een Hope Fortus 30 wiel aan, met paarse naaf. Dit vanwege mijn eigen gewicht en mijn lompe rijgedrag, het moet heel blijven en ik wil niet wekelijks een slag uit mijn wiel moeten halen. Dit najaar komt er eenzelfde voorwiel bij.
Inmiddels door de lange levertijden al een week of 8 niet meer kunnen fietsen, dat is wel k*t.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Was dat een WTB velg? Die schijnen wel vaker te scheuren lees ik.
Die Hope zal wel duurzamer zijn verwacht ik. De Fortus 30 is toch hun "downhill" wiel, met extra interne verstevigingen in de velg? Die kunnen wel wat hebben :)
Ik rijd zelf alweer ruim een jaar met de Fortus 35 wielen op mijn e-mtb en die bevallen me uitstekend. Freewheel grijpt mooi vlot aan, er zit een leuk maar niet belachelijk hard geluidje in en het spul is nog net zo recht als op dag 1.

Wel balen dat je zo lang moe(s)t wachten, een goede reden om meer dan één fiets te hebben ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

kermit schreef: do 1 juli 2021, 09:09 Was dat een WTB velg? Die schijnen wel vaker te scheuren lees ik.
Die Hope zal wel duurzamer zijn verwacht ik. De Fortus 30 is toch hun "downhill" wiel, met extra interne verstevigingen in de velg? Die kunnen wel wat hebben :)
Ik rijd zelf alweer ruim een jaar met de Fortus 35 wielen op mijn e-mtb en die bevallen me uitstekend. Freewheel grijpt mooi vlot aan, er zit een leuk maar niet belachelijk hard geluidje in en het spul is nog net zo recht als op dag 1.

Wel balen dat je zo lang moe(s)t wachten, een goede reden om meer dan één fiets te hebben ;-)
Jep, dat was een WTB.
Enduro/downhill zou het moeten zijn, ik schaar me wel onder die eerste (maar misschien ooit ook onder die tweede). Mooi dat je een goede ervaring hebt, deze heeft inderdaad nog interne verstevigingen. Hoofdzaak is dat het heel blijft , recht blijft en soepel blijft draaien.
Hoorde ergens dat Hope van plan is om ook een 30 zonder interne versteviging te maken. Die zou dan mooi zijn aan de voorkant.

Ja dat lange wachten is irritant, zonder het hele covidgebeuren was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. Komt goed, zal een foto plaatsen als ie er in zit, als het goed is is ie onderweg!
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Eindelijk weer kunnen fietsen. Nieuw achterwiel (hope fortus 30) en verse bandjes, voorop maxxis dhf, achter een rekon. Ondanks dat ik 10 weken niet heb kunnen fietsen ging het vanavond (route markelo) als op rails. Weliswaar wat conditie laten liggen maar veel vertrouwen in de banden, waar ik normaal vooral in snelle kombochten wel eens bijrem was dat vanavond niet nodig. Dit zal ook deels in mijn hoofd zitten want die dhf heeft wel een enorm profiel. Achter op sommige momenten een speelse uitbraak, maar niets wat mijn vertrouwen minder maakte. Al met al vooralsnog blij met de band/wielkeuze, mede door Rob van Roll On Bikes. Binnen afzienbare tijd een hope voorwiel erbij, ik ben een blij man!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Een DHF voor Nl routes :o
Zal je mindere conditie niet geweest zijn maar de enorme rolweerstand van de band :D

Maar "this thread is worthless without pics" :lol:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ben ik het zeer mee eens, een DHF bij Markelo, in Nl uberhaupt?!
Zonde van al die rolweerstand en dat extra gewicht dat je meesleept, nergens voor nodig, die overdaad aan grip.
Banden met goede grip zat die hier prima voldoen, die lichter zijn en lichter rollen :-q .
Verder een hele mooie fiets!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie