Ik begrijp je overweging heel goed, op zich is 22km voor een regelmatige fietser geen grote afstand maar als woon-werkrit twee keer per dag tikt het toch aan, je komt steeds bezweet op het werk etc.
Je zult wel merken dat je erg gemakkelijk tegen die 25km/h trapt (zelfs al in eco) en dan te maken krijgt met het (best irritante) effect van een steeds in- en uitschakelende motor. Reden waarom ik de snelheid op straat bewust net iets daaronder houd.
Maar ik zou 'm ook zeker eens meenemen naar een streek met serieuze hoogtemeters, denk dat je daar best blij van kan worden
Veel plezier ermee!
Weer een motorfiets op het forum!
-
- Moderator
- Berichten: 16845
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Dat luchtmacht verhaal kan ik zeker begrijpen.
Ik ging uit van de coil shock door de klikkende geluiden dat de vork maar bij inveren .
Die kilometer begrenzing is inderdaad heel storend, in Eco zit je inderdaad al tegen die 25/26 aan.
Ik ben overigens nog niet overtuigd van de fiets. Het geeft niet dat “fiets” gevoel waar ik op hoopte, massa en weerstand van de motor tijdens het trappen stoort me.
Ik ging uit van de coil shock door de klikkende geluiden dat de vork maar bij inveren .
Die kilometer begrenzing is inderdaad heel storend, in Eco zit je inderdaad al tegen die 25/26 aan.
Ik ben overigens nog niet overtuigd van de fiets. Het geeft niet dat “fiets” gevoel waar ik op hoopte, massa en weerstand van de motor tijdens het trappen stoort me.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Had je hem niet eerst geprobeerd dan ? En wellicht is zo'n pedelec bike meer geschikt voor wat je er mee wil doen.maverick76 schreef: ↑ma 2 december 2019, 16:32 Dat luchtmacht verhaal kan ik zeker begrijpen.
Ik ging uit van de coil shock door de klikkende geluiden dat de vork maar bij inveren .
Die kilometer begrenzing is inderdaad heel storend, in Eco zit je inderdaad al tegen die 25/26 aan.
Ik ben overigens nog niet overtuigd van de fiets. Het geeft niet dat “fiets” gevoel waar ik op hoopte, massa en weerstand van de motor tijdens het trappen stoort me.
Laatst gewijzigd door Sabai op ma 2 december 2019, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
En als je nou eens wat meer oefent in het bos? Want aan de fiets kan het niet liggen toch?
Verder zijn normale ebikes voor mensen die gewend zijn een beetje door te fietsen voor woon/werk gewoon vervelend. Op het moment dat je lekker begint te trappen kapt de motor ermee en moet je ook nog eens door de weerstand van de motor heen gaan trappen.
Hou er rekening mee dat als je de begrenzer eraf haalt je ineens op een onverzekerde speed pedelec rijdt, met alle consequenties van dien bij ongelukken en aanrijdingen.
Verder zijn normale ebikes voor mensen die gewend zijn een beetje door te fietsen voor woon/werk gewoon vervelend. Op het moment dat je lekker begint te trappen kapt de motor ermee en moet je ook nog eens door de weerstand van de motor heen gaan trappen.
Hou er rekening mee dat als je de begrenzer eraf haalt je ineens op een onverzekerde speed pedelec rijdt, met alle consequenties van dien bij ongelukken en aanrijdingen.
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Hij is inderdaad in de huidige vorm gewoon eritant langzaam. Ook het fietsen zelf voelt niet relaxed op vlakke stukken, bij klimmen is het heel fijn maar de rest is echt onplezierig dus ik ga deze week eens goed bedenken of het misschien toch simpelweg niks voor mij is en moet ik mezelf een por geven en gewoon af en toe op de Gravelbike gaan.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2494
- Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
- Mijn mountainbike: is hybride
Pedelec!
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2494
- Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
- Mijn mountainbike: is hybride
En?, de deur weer uit ?, of toch gehouden ?, blijft wel een leuke " motorfiets" of commuter ..
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
https://www.youtube.com/watch?v=8Mw2u4WomLo
Ik had deze link al een keer gepost hier maar je kan er prima mee spelen.
Ik had deze link al een keer gepost hier maar je kan er prima mee spelen.
"This species has amused itself to death"
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Hij is inderdaad na 3 dagen testen de deur alweer uit.
Ik heb er een stuk van 60 km mee gereden om het “gevoel” te kunnen ervaren maar ik merkte dat ik op dit stuk moeier en langzamer was dan op mijn Specialized crux (7.8kg).
En ik had natuurlijk de begrenzing er af kunnen halen maar ook kreeg ik niet het “fiets” gevoel op de fiets waarvoor ik hem eigenlijk wilde kopen. Het idee was lekker zuinig en relaxed naar werk te rijden maar er gebeurd toch iets in die motor wat me moe maakt en niet dat “lekkere” gevoel geeft dat regulier fietsen me geeft.
Dus nu maar gewoon mezelf aanpakken en wat vaker op de Crux naar werk.
Pluspunt is wel dat ik nu ook een E-bike goed heb kunnen uitproberen. Wel was mijn vriendin er weg van, die kon nu lekker meekomen en vooral met klimmen. Dus wellicht binnenkort voor haar wel een motorfiets. .
Ik heb er een stuk van 60 km mee gereden om het “gevoel” te kunnen ervaren maar ik merkte dat ik op dit stuk moeier en langzamer was dan op mijn Specialized crux (7.8kg).
En ik had natuurlijk de begrenzing er af kunnen halen maar ook kreeg ik niet het “fiets” gevoel op de fiets waarvoor ik hem eigenlijk wilde kopen. Het idee was lekker zuinig en relaxed naar werk te rijden maar er gebeurd toch iets in die motor wat me moe maakt en niet dat “lekkere” gevoel geeft dat regulier fietsen me geeft.
Dus nu maar gewoon mezelf aanpakken en wat vaker op de Crux naar werk.
Pluspunt is wel dat ik nu ook een E-bike goed heb kunnen uitproberen. Wel was mijn vriendin er weg van, die kon nu lekker meekomen en vooral met klimmen. Dus wellicht binnenkort voor haar wel een motorfiets. .
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8046
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Ik herken de ervaring. Heb vorig jaar een paar x op een e-stadsfiets rond gereden. Ik kon er niks mee. Zat algauw te klooien met de motor die uit en dan weer aan ging. Met ‘weerstand die ook aan en uit ging’. Wellicht dat de speedpedelec in die zin minder dat punt heeft. Alhoewel waarom zou dat ook niet gebeuren, alleen bij een hogere snelheid.
In fietskleding heen en weer en op het werk omkleden. Dat deed ik in het verleden. Kon er prima mee leven en zag het w-w als sporten. Goed voor de basisconditie zeg maar.
Dat is de afweging, is het verplaatsen dan past een e-fiets (menig forens kom ik tegen die het op die manier doet). Zit er een sportelement in dan een gewone fiets.
In fietskleding heen en weer en op het werk omkleden. Dat deed ik in het verleden. Kon er prima mee leven en zag het w-w als sporten. Goed voor de basisconditie zeg maar.
Dat is de afweging, is het verplaatsen dan past een e-fiets (menig forens kom ik tegen die het op die manier doet). Zit er een sportelement in dan een gewone fiets.