Weer een motorfiets op het forum!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik begrijp je overweging heel goed, op zich is 22km voor een regelmatige fietser geen grote afstand maar als woon-werkrit twee keer per dag tikt het toch aan, je komt steeds bezweet op het werk etc.
Je zult wel merken dat je erg gemakkelijk tegen die 25km/h trapt (zelfs al in eco) en dan te maken krijgt met het (best irritante) effect van een steeds in- en uitschakelende motor. Reden waarom ik de snelheid op straat bewust net iets daaronder houd.

Maar ik zou 'm ook zeker eens meenemen naar een streek met serieuze hoogtemeters, denk dat je daar best blij van kan worden ;-)
Veel plezier ermee!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dat luchtmacht verhaal kan ik zeker begrijpen.

Ik ging uit van de coil shock door de klikkende geluiden dat de vork maar bij inveren :cry: .

Die kilometer begrenzing is inderdaad heel storend, in Eco zit je inderdaad al tegen die 25/26 aan.

Ik ben overigens nog niet overtuigd van de fiets. Het geeft niet dat “fiets” gevoel waar ik op hoopte, massa en weerstand van de motor tijdens het trappen stoort me.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 918
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

maverick76 schreef: ma 2 december 2019, 16:32 Dat luchtmacht verhaal kan ik zeker begrijpen.

Ik ging uit van de coil shock door de klikkende geluiden dat de vork maar bij inveren :cry: .

Die kilometer begrenzing is inderdaad heel storend, in Eco zit je inderdaad al tegen die 25/26 aan.

Ik ben overigens nog niet overtuigd van de fiets. Het geeft niet dat “fiets” gevoel waar ik op hoopte, massa en weerstand van de motor tijdens het trappen stoort me.
Had je hem niet eerst geprobeerd dan ? En wellicht is zo'n pedelec bike meer geschikt voor wat je er mee wil doen.
Laatst gewijzigd door Sabai op ma 2 december 2019, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Die begrenzing kun je er toch zo af tweaken? Ik vind het overigens best een leuk fietsje om te zien. Beetje cybertruck achtig :)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

En als je nou eens wat meer oefent in het bos? Want aan de fiets kan het niet liggen toch? :winkie:

Verder zijn normale ebikes voor mensen die gewend zijn een beetje door te fietsen voor woon/werk gewoon vervelend. Op het moment dat je lekker begint te trappen kapt de motor ermee en moet je ook nog eens door de weerstand van de motor heen gaan trappen.

Hou er rekening mee dat als je de begrenzer eraf haalt je ineens op een onverzekerde speed pedelec rijdt, met alle consequenties van dien bij ongelukken en aanrijdingen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Hij is inderdaad in de huidige vorm gewoon eritant langzaam. Ook het fietsen zelf voelt niet relaxed op vlakke stukken, bij klimmen is het heel fijn maar de rest is echt onplezierig dus ik ga deze week eens goed bedenken of het misschien toch simpelweg niks voor mij is en moet ik mezelf een por geven en gewoon af en toe op de Gravelbike gaan.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2494
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Pedelec! :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Snelle Buffer schreef: ma 2 december 2019, 20:45 Pedelec! :-q
Op de weg. Tussen het verkeer! :-q (binnen de bebouwde kom)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2494
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

En?, de deur weer uit ?, of toch gehouden ?, blijft wel een leuke " motorfiets" of commuter .. 8)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

https://www.youtube.com/watch?v=8Mw2u4WomLo

Ik had deze link al een keer gepost hier maar je kan er prima mee spelen.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Hij is inderdaad na 3 dagen testen de deur alweer uit.

Ik heb er een stuk van 60 km mee gereden om het “gevoel” te kunnen ervaren maar ik merkte dat ik op dit stuk moeier en langzamer was dan op mijn Specialized crux (7.8kg).

En ik had natuurlijk de begrenzing er af kunnen halen maar ook kreeg ik niet het “fiets” gevoel op de fiets waarvoor ik hem eigenlijk wilde kopen. Het idee was lekker zuinig en relaxed naar werk te rijden maar er gebeurd toch iets in die motor wat me moe maakt en niet dat “lekkere” gevoel geeft dat regulier fietsen me geeft.

Dus nu maar gewoon mezelf aanpakken en wat vaker op de Crux naar werk.

Pluspunt is wel dat ik nu ook een E-bike goed heb kunnen uitproberen. Wel was mijn vriendin er weg van, die kon nu lekker meekomen en vooral met klimmen. Dus wellicht binnenkort voor haar wel een motorfiets. :D .
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik herken de ervaring. Heb vorig jaar een paar x op een e-stadsfiets rond gereden. Ik kon er niks mee. Zat algauw te klooien met de motor die uit en dan weer aan ging. Met ‘weerstand die ook aan en uit ging’. Wellicht dat de speedpedelec in die zin minder dat punt heeft. Alhoewel waarom zou dat ook niet gebeuren, alleen bij een hogere snelheid.
In fietskleding heen en weer en op het werk omkleden. Dat deed ik in het verleden. Kon er prima mee leven en zag het w-w als sporten. Goed voor de basisconditie zeg maar.

Dat is de afweging, is het verplaatsen dan past een e-fiets (menig forens kom ik tegen die het op die manier doet). Zit er een sportelement in dan een gewone fiets.
Plaats reactie