Trek Superfly 9.7

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Ook maar even voorstellen op dit forum. Wel zo netjes.

Ik ben Joop. In het dagelijks leven werkzaam als projectleider op een architectenbureau. In de vrije tijd vooral in de weer met twee en vierwielers. De sportieve vierwielers hebben vooral mijn interesse (‘toerend’ door de Eifel, Sauerland en Alpengebieden en af en toe op het circuit). Via het BMWDriversForum waar ik moderator ben organiseer ik nog wel eens een sportieve Eifelrit, naast de Alpenritten met vrienden.
De tweewielers moet ik vooral zelf in beweging brengen... :evil: Tot en met 2012 veel op de mountainbike gezeten, maar het bosracen begon me een beetje tegen te staan wegens gebrek aan uitdaging als je de routes hier in de buurt toen volgde (Amerongen/Leersum, Oosterbeek, Apeldoorn en Ede). Toen de overstap naar de racefiets gemaakt, waar ik met name met mooi weer op rijd.
Inmiddels is het MTB’en in Nederland flink veranderd en na mijn overstap naar de weg zijn er veel singletrack routes bijgekomen, zodat het toch weer begon te kriebelen en ik de omgeving (Utrechtse Heuvelrug, Veluwe, Veluwezoom) op de racefiets ook al aardig had gezien, ondanks dat je toch een stuk verder komt.

Waar te beginnen? Eigenlijk op de plek waar ik gestopt was: met een hardtail. Nu geen 26er meer maar de overgang naar de big wheels. Een FSB (Full Suspension Bike) is hier in de buurt toch te veel van het goede was/is mijn idee.

In de kerstvakantie van 2016 de stoute schoenen maar eens aangetrokken en voor mezelf maar weer eens een MTB aangeschaft nadat ik 5jr niet meer op zo'n ding ivm de racefiets gezeten had.

Zelf was ik dus op zoek naar een hardtail/XC en ook aanvankelijk m'n oog laten vallen op een alu Cube LTD Pro Blackline. Uiteindelijk op een uitlopend 2016 model van Trek gestuit en met de Superfly 9.7 met carbonframe de zaak uitgelopen die ik voor bijna de helft mee kon nemen. Toch mooi meegenomen. :wink:

Frameset:
Frame: OCLV Mountain Carbon, Carbon Armor, E2 tapered head tube, BB95, balanced post mount brake, Closed Convert dropouts, G2 Geometry on 29ers
Size: 18.5 (29" wheels)
Front post / Shocks: Fox 32 Float, 100mm travel

Wheels
Wheels: Bontrager Mustang Elite Tubeless Ready, 15mm front, 142x12 rear
Tires: Bontrager XR1 Expert, Tubeless Ready, aramid bead, 29x2.20" (update 27-06-‘20: Schwalbe Racing Ray/Racing Ralph 29x2.25”)

Drivetrain
Shifters: Shimano SLX, 10 speed
Front derailleur: Shimano SLX
Rear derailleur: Shimano Deore XT, Shadow Plus
Crank: Shimano SLX, 38/24
Cassette: Shimano HG50, 11-36, 10 speed (update 15-05-‘20: vervangen door 11-32, 10 speed)

Components
Saddle: Bontrager Evoke 2, chromoly rails
Seatpost: Bontrager Rhythm Elite, 27.2mm, zero offset
Handlebar: Bontrager Race Lite, 31.8mm, 5mm rise
Stem: Bontrager Elite, 31.8mm, 7 degree, Blendr compatible
Headset: FSA IS-2, E2, sealed alloy cartridge
Brakeset: Shimano Deore hydraulic disc, M506

Color: Volt Green/Waterloo Blue
Weight: 11,0kg

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben vooral te vinden op de routes hier in de buurt, met Ede in mijn achtertuin, welke met het halfjaar groter en uitdagender wordt, naast de negen UHR routes (al moet ik Kwintelooijen nog een keer doen), met af en toe lekker oldschool knallen op Oosterbeek en Apeldoorn.

Eens kijken of ik hier nog een stuk wijzer kan worden en zien of ik daardoor ook nog iets meer op de fiets kan stappen. Dat mag wel iets meer zijn als ik het afgelopen jaar kijk...
Laatst gewijzigd door Joop! op zo 28 juni 2020, 22:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Welkom terug dan maar!




En tja, een full suspension op de UHR is net of je met een moderne BMW over de Ring rijdt... :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Mooie bike en leuk dat je het MTB’en weer hebt opgepakt.

Maar zoals het een show your stuff betaamt horen daar wel eigen foto’s bij ipv een stock plaatje en specs van de fiets bv... ;)
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Verstandige keus, het wielrennen laten voor wat het is en het mountainbiken weer op te pakken. :)

Tip; verwijder even het kenteken van je profielfoto. Verzekeringen gaan het niet leuk vinden als je op de Ring te vinden bent (en plak ze af als je de Ring op gaat).
“Old, not obsolete”
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Marco79 schreef: di 3 december 2019, 10:10 (en plak ze af als je de Ring op gaat).
Dat mag dus niet! Is openbare weg!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Marco79 schreef: di 3 december 2019, 10:10 Tip; verwijder even het kenteken van je profielfoto. Verzekeringen gaan het niet leuk vinden als je op de Ring te vinden bent (en plak ze af als je de Ring op gaat).
Wordt pas een ding wanneer je hem all-risk verzekert en hem kort rijdt op de Ring. En wanneer dat het geval is, ben je ook afgesleept van een stuk openbare weg in Duitsland en dan weten ze dat je daar bent geweest. Ben wel benieuwd of de Ring uitgesloten is in de verzekeringsvoorwaarden?
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

De meeste verzekeringen sluiten de Ring tegenwoordig expliciet uit in hun voorwaarden. Zo maar er gaan rijden is dus niet verstandig. Mocht je een stuk vangrail raken (er is weinig ruimte, dus die kans is er zeker als het mis gaat) dan krijg je de rekening gepresenteerd. Een stuk vangrail, de kosten van je auto, de sluiting van de baan, en dus de gederfde inkomsten ect. Kortom, dat zijn kosten die je niet wilt. Verder is de Ring een openbare weg met tolheffing tijdens het Touristenfahren, dus je kenteken afplakken is echt heel erg stom. Ik ken ook niemand die dat doet, dus waar dat advies vandaan komt....Je doet het op de normale openbare weg ook niet (neem ik aan).
De foto zoals in de avatar kan ook heel goed tijdens een gesloten trackday zijn genomen, dus waarom zou je het kenteken blurren? Lekker laten staan.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Lars TB schreef: di 3 december 2019, 12:04
Marco79 schreef: di 3 december 2019, 10:10 (en plak ze af als je de Ring op gaat).
Dat mag dus niet! Is openbare weg!!
No shit.... Lars ieder zijn hobby, maar ik weet zeker dat ik daar heel wat meer kilometers heb gemaakt dan jij dat hebt.

Uit ervaring weet ik dat er zeker op de drukke dagen niet gecontroleerd wordt op kentekenplaten. Uit ervaring weet ik ook hoe duur het is wanneer je de boel kortrijdt, de baan wordt stilgelegd, wat de vangrail kost en wat het afslepen kost. Een goeie schuiver
kost je een hele mooie fiets. En dat was zelfs voor de nieuwe eigenaren. De regels zijn de laatste jaren alsmaar strenger geworden en daarmee de kosten hoger.

Dat afplakken van je kenteken was een tip van de verzekering na een dikke klapper. Ze gaven aan dat ze regelmatig het internet afstruinen op het moment je een schade meldt, zeker als het mogelijk door verwijtbaar gedrag komt, ook al is het in Nederland. Het is ook maar een tip.

En over iets niet mogen, hoe legaal is het wanneer wij met de fietsen (zonder verlichting etc.) die wij rijden over de openbare weg gaan?

Overigens had ik er bij kunnen melden dat het afplakken geldt voor elk circuit.

En ja, de verzekeringen hebben de Ring opgenomen als zijnde circuit, ondanks de “openbare weg” status. Wist je dat er eigenlijk ook snelheidslimieten gelden?
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Dat worden dan een veelvoud aan fietsen als je pech hebt... :~

...drukke dagen laat ik al schieten. Is de laatste jaren steeds minder leuk geworden. En zelfs met een sportieve straatauto is de lol er ook wel een beetje af als je lekker wil doorboenderen (te veel rolbewegingen). In die zin is het inderdaad wel aanpassen aan de omstandigheden: hardtail op een strak aangelegde flowtrail of fully voor een ‘rocky downhill’...
Wiel-Maat schreef: di 3 december 2019, 08:54 Mooie bike en leuk dat je het MTB’en weer hebt opgepakt.

Maar zoals het een show your stuff betaamt horen daar wel eigen foto’s bij ipv een stock plaatje en specs van de fiets bv... ;)
Zo maar een paar willekeurige fotootjes dan maar... ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ede :-q :-q
Lekker hoor :-q
Pak je de racer helemaal niet meer?
Sneeuwmonster
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Marco79 schreef: di 3 december 2019, 21:50 No shit.... Lars ieder zijn hobby, maar ik weet zeker dat ik daar heel wat meer kilometers heb gemaakt dan jij dat hebt.
Ik kom toch wel aan 12.500 km. Mag ik dan meepraten?

Dat is dan nog zonder de pakweg 1.000 km op de mountainbike er om heen.
Marco79 schreef: di 3 december 2019, 21:50 Uit ervaring weet ik dat er zeker op de drukke dagen niet gecontroleerd wordt op kentekenplaten. Uit ervaring weet ik ook hoe duur het is wanneer je de boel kortrijdt, de baan wordt stilgelegd, wat de vangrail kost en wat het afslepen kost. Een goeie schuiver
kost je een hele mooie fiets. En dat was zelfs voor de nieuwe eigenaren. De regels zijn de laatste jaren alsmaar strenger geworden en daarmee de kosten hoger.

Dat afplakken van je kenteken was een tip van de verzekering na een dikke klapper. Ze gaven aan dat ze regelmatig het internet afstruinen op het moment je een schade meldt, zeker als het mogelijk door verwijtbaar gedrag komt, ook al is het in Nederland. Het is ook maar een tip.

En over iets niet mogen, hoe legaal is het wanneer wij met de fietsen (zonder verlichting etc.) die wij rijden over de openbare weg gaan?

Overigens had ik er bij kunnen melden dat het afplakken geldt voor elk circuit.
Blijft een punt dat als er iets mis gaat je behoorlijk in de shit kunt geraken... Het is net zo illegaal als je kenteken op de weg afplakken. Op de Ring gewoon een heel onverstandig idee.

En aangezien er inderdaad een politierapport komt als het mis gaat, dan komt de verzekering er toch wel achter... .
Marco79 schreef: di 3 december 2019, 21:50 En ja, de verzekeringen hebben de Ring opgenomen als zijnde circuit, ondanks de “openbare weg” status. Wist je dat er eigenlijk ook snelheidslimieten gelden?
Het was altijd een eenrichtingsverkeertolweg zonder snelheidslimiet... . Ze zouden het veranderd kunnen hebben. Ik ben er al een paar jaar niet meer geweest.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

sama schreef: di 3 december 2019, 23:20 Ede :-q :-q
Lekker hoor :-q
Pak je de racer helemaal niet meer?
Lage Vuursche en Oosterbeek staan er ook tussen... :wink:

...de racer staat al weer een tijdje stil. Is meer een mooi-weer activiteit geworden. Denk dat het ongeveer 50-50 is als ik mijn ritten zo bekijk.
Plaats reactie