Slack and black(+green), chiner 29 downcountry bike, update p9

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Zoek een bedrijf die het spul kan fixen maar ook kan beoordelen. Als dat bedrijf aangeeft dat het geen constructie schade is, lekker opbouwen en gaan biken. En dan vraag je een kleine tegemoetkoming in de kosten van Carbonada.
“Old, not obsolete”
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

slapbandje schreef: wo 11 december 2019, 19:07 Dus wanneer jij een nieuw artikel aanschaft, of dat nou een frame, een auto of wat dan ook accepteer je dat het bij aflevering al beschadigd is?
Dan kun je net zo goed al je spullen op de tweedehands markt aanschaffen :wink:
Wordt er ook niets weg gegooid.


Ik bestel ook veel online, soms gaat er iets mis of valt er iets tegen. Dit gaat om een MTB hè, het is vooral treurig dat je de eerste kras niet zelf maakt :wink:

Dus ja, wat zijn je opties, 6 weken wachten en een verder bruikbaar onderdeel weggooien of je pech accepteren en lekker gaan biken. Ik zou voor optie twee gaan. Jij blijkbaar niet.

Wellicht kun je de leverancier nog vragen om een (financiële) tegemoetkoming en gewoon met dit frame gaan rijden.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

De leverancier heeft een tweetal opties aangedragen waaruit TS kan kiezen.
Ik acht de kans groot dat wanneer je jouw optie voorlegt aan de leverancier ze daar wellicht in mee willen gaan maar dan als voorwaarde stellen dat de garantie op het frame vervalt.

Of je daar dan zo happy mee moet zijn als klant betwijfel ik ten zeerste. Dan zou ik toch een nieuwe achterbrug laten overkomen.
Maar ieder zijn voorkeuren. We leven in een vrij land :-q
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

slapbandje schreef: wo 11 december 2019, 20:16 De leverancier heeft een tweetal opties aangedragen waaruit TS kan kiezen.
Ik acht de kans groot dat wanneer je jouw optie voorlegt aan de leverancier ze daar wellicht in mee willen gaan maar dan als voorwaarde stellen dat de garantie op het frame vervalt.
:roll: ??

Hoezo, de fabrikant geeft zelf aan dat het om een kras gaat, dus garantie blijft gewoon geldig lijkt mij.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

TS mag van leverancier/fabrikant kiezen tussen vakkundig laten repareren of complete achterbrug vervangen. Beide opties op kosten van leverancier.

Met deze achterbrug gaan rijden zonder te laten repareren staat niet in de optielijst zoals hierboven beschreven.
Als leverancier zou ik dan zeggen dat het product gaan gebruiken in de huidige staat volledig voor eigen risico is.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik zou voor optie 2 gaan. En dan een kek kleurtje er op laten spuiten. De leverancier betaalt :D Of je nou zwart of een kleur spuit, maakt voor de kosten niet veel uit.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Met matlak werk je dit voldoende bij. Het is inderdaad jammer dat het een nieuwe fiets betreft en dat je het niet zelf hebt gedaan (bij mij zat bij het opbouwen meestal de eerste kras er al op omdat ik met een schroevendraaier of hamer uitgeschoten was :roll: ). Maar er is dus niets mee aan de hand.

En je mag verwachten dat als de boel daar binnen 2 jaar breekt de fabrikant gewoon alsnog een nieuwe op stuurt. Maar de kans dat hij breekt lijkt mij dus niet groter dan zonder de kras.


En je hebt een goede reden het frame volgend jaar - na een jaar intensief gebruik - bij een framespuiter te dumpen en er een hele gave laklaag in een spannend kleurtje op te laten zetten :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

slapbandje schreef: wo 11 december 2019, 20:55 TS mag van leverancier/fabrikant kiezen tussen vakkundig laten repareren of complete achterbrug vervangen. Beide opties op kosten van leverancier.

Met deze achterbrug gaan rijden zonder te laten repareren staat niet in de optielijst zoals hierboven beschreven.
Als leverancier zou ik dan zeggen dat het product gaan gebruiken in de huidige staat volledig voor eigen risico is.
Ik denk dat je het "repareren" als iets constructiefs leest ..... het gaat om lakschade repareren, dus (deels) overspuiten.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Ik vind het knap dat iemand vanaf de foto kan zien dat dit pure lakschade is. Het zou ook dieper in de carbonstructuur kunnen zitten en ik persoonlijk zou dat toch eerst graag zeker willen stellen voordat ik een dergelijk frame ga gebruiken.

De leverancier geeft de mogelijkheid om een nieuwe achterbrug op te sturen, dan ben je toch 'gek' als je dat niet doet? Kies voor zekerheid in plaats van het nemen van een gok door te zeggen dat het alleen lakschade is.
Of kies dan voor optie twee en laat er een deskundige naar kijken, al dan niet met een röntgenfoto voordat je de beslissing neemt wat te doen met deze brug.

Just my two cents.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Ik moet toch wel gniffelen, naast het rouwen vanwege de schade :tong, om jullie uiteenlopende reacties.

(off topic: Toch wel tof dat we op dit forum ons mogen en kunnen uiten zonder elkaar af te fakkelen, al gaat het soms op het scherpst van de snede :-q Dat heb ik toch ook wel anders gezien!)

Maar sorry Lars en Yo-Eddy, ik ga toch wel mee met slapbandje en heb ondertussen ook weer contact gehad met de leverancier die dat, overigens vanuit China en in goed Engels, buitengewoon snel en vlot oppakt.
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Afbeelding
Het is een kras, je ziet m doorlopen over de alu schroef/dop vh lager.
Een scheur loopt niet precies verder in een volgend onderdeel.
Ik zou het practisch oplossen en het laten herstellen, of een interessante korting voorstellen en er zelf een spuitbus aan wagen.
Maar ieder zijn ding.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

slapbandje schreef: wo 11 december 2019, 21:25 Ik vind het knap dat iemand vanaf de foto kan zien dat dit pure lakschade is. Het zou ook dieper in de carbonstructuur kunnen zitten en ik persoonlijk zou dat toch eerst graag zeker willen stellen voordat ik een dergelijk frame ga gebruiken.

Afbeelding

Wat TSTM al zegt en wat Yo en ik ook al zeiden, wat de fabrikant zelfs zegt: kras. "Pure lakschade" dus. Als je dit niet kunt zien als kras, dan is mountainbiken onmogelijk voor je, want dan moet je fiets iedere week door het röntgenapparaat om ieder steenslag-putje te laten controleren.


Dat je wat korting of een andere toezegging van de fabrikant is prima. En optisch laten repareren is nog beter. Maar technisch is er niets aan de hand.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

+1

.... en het feit dat LarsTb, TSTM en ik het eens zijn zou sommigen genoeg moeten zeggen :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

:lol:

Ik zou hier ook nog wel de prijs een factor laten spelen. Als dit een Santa Cruz was waar gewoon retail voor betaald is dan gaat hij meteen terug. Maar als dit een Chinees is die voor een paar honderd euro naar NL is gehaald dan zou ik er wellicht iets anders over denken. Dan hoort dit gewoon een beetje bij de prijs en manier van kopen. Net zoiets als gaan klagen dat RCZ niet meteen je voorvork verzend na betaling. ;-)
Sowieso is het natuurlijk een doodzonde om een verder goede achterbrug toe te voegen aan de berg carbonafval....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

yo-eddy schreef: wo 11 december 2019, 23:43 +1

.... en het feit dat LarsTb, TSTM en ik het eens zijn zou sommigen genoeg moeten zeggen :wink:
Omdat jullie een grote gezamenlijke postcount hebben hebben jullie dus ook automatisch gelijk?
Daar zijn sommigen niet echt van onder de indruk. :bier:
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Plaats reactie